weeen of oefenweeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door kissie, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Sinds gisteravond 18 uur heb ik erg last van krampen (weeen?) gehad.. Vannacht ook steeds, slecht geslapen dus, ik dacht dat het begonnen was. Maar sinds vanmorgen is het over en heb ik nergens last meer van. Zou het toch kunnen dat de bevalling is begonnen? Maar dan moet het toch juist alleen maar meer pijn gaan doen? Ook sinds gisteravond erg veel afscheiding....

2. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Daar kun je wel van uit gaan. Ik had hetzelfde. De vlos zei dat het oefen- of indalingsweeen waren. Echte weeen zetten door en komen op een gegeven moment steeds sneller op elkaar.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik hoor/lees vaak dat als je twijfelt of t een echte wee is, je ervan uit kunt gaan dat t nog niet voor t echie is.
    Zodra de echte weeen beginnen, weet je dat... Ben benieuwd!

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Echte weeen komen steeds sneller en duren ook steeds langer...

Dus eerst om de 15 minuten en 40 seconden lang, dan om de 10 minuten en 50 seconden lang, dan om de 8 minuten en 60 seconden lang, dan om de 5 minuten voor langer dan een minuut.

5. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ja als je echte weeen hebt, blijven die idd elkaar volgen zoals sassie1980 zegt.

en geloof mij als je echt weeen hebt voel je dat en zal je zeker niet twijfelen....!

6. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Dat klinkt als flinke oefenweeën. Dat noemen ze in amerika 'false labor'... de reden waarom je in films nog wel een mensen terug naar huis gestuurd ziet worden. Helemaal niet raar om te twijfelen dus maar weeën gaan niet over en worden inderdaad erger. Probeer de douchetest. Bij douchen gaan oefenweeën over, weeën blijven gewoon (hooguit even minder maar komen terug met wraak :evil: ) hihi

7. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    ik ben ingeleid, misschien dat dat scheelt, maar bij de eerste wee voelde ik het meteen. Die is 3 keer harder dan een oefenwee...

Hoewel mn collega ook ingeleid werd en die had dus niet eens door dat ze weeen had...

8. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Of gewoon meteen om de 4 a 5 minuten... ;)

9. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Dit is ook niet helemaal waar. Bij mijn zoontje dacht ik juist dat ik oefenweeen had. Ze kwamen onregelmatig en duurden niet langer dan 45 seconden. Toen ik er niet van kon slapen heb ik de verloskundige gebeld. Die is toen gekomen en toen bleek ik al 6 cm ontsluiting te hebben. Ik had ook altijd gehoord als je echte weeen hebt weet je dat dat ze zijn, maar dat ging in mijn geval dus niet op. Ik ben vast een uitzondering op die regel... :oops:

10. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Nou ik ben dus al een keer eerder bevallen, maar dit lijken toch wel echte weeen (maar nog niet zo heftig). Ik heb het nu al vanaf vrijdagavond, vind het zo raar... Morgenvroeg moet ik weer naar de vk. Ik kan er ook niet van slapen, al twee nachten niet. Ik neem een kruik mee naar bed, zo'n pijn doet het!

11. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Misschien is het niet onverstandig om even de vk te bellen. Kan zij het even beoordelen. Als het echt weeen zijn gaat het misschien wel sneller dan gedacht. En als het oefenweeen zouden zijn, dan heb je haar voor niks laten komen, maar weet je het wel zeker. Veel succes.

12. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    waren het toch echte weeen ;) gefeliciteerd

13. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja haha zondagmiddag is Lars geboren!

14. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Gefeliciteerd.

15. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik zie dat je inmiddels bevallen bent van zoon Lars, gefeliciteerd!

Niettemin heb ik je bericht toch nog even verplaatst naar het onderdeel De Bevalling, voor het overzicht op het forum.

Geniet van je kleine prinsje!

Groetjes, Wendy

Deel Deze Pagina