Mijn zoontje heet S.a.n.d.e.r. We gebruiken de laatste naam als roepnaam (nee dat is niet standaard dat weten we, maar we vinden deze volgorde het mooist) We denken dat je het uiteindelijk wel inkort naar L.i.s.e of L.i.z.e Ben benieuwd wat jullie vinden.
Je vraag is een beetje onduidelijk?! Bedoel je of wij Lise of Lize mooier vinden?! Ik denk dat het er vanaf hangt of je het hard of zacht uitgesproken wil hebben. Ik denk bij Lise meer aan Lieeee Se... en anders Lie-Ze, snap je?1 Ik vind Lise mooier, liever.
Als 'losse' naam vind ik Elize mooier, maar in het rijtje toch echt met een 's' : Elise. Vind ik mooier passen, oogt klassieker of iets denk ik..
Isabelle Sophie Elize Maar gaan jullie haar dan Sophie Elize of alleen Elize noemen (omdat je bij de andere opties een streepje tussen Sophie en Elize had). Ik denk dat Sophie Elize net niet lekker praat zeg maar, Elize heeft dan 1 lettergreep teveel.
Ik zelf vind sophie met ph mooier en mooier en ik vind Elise, zachter klinken/staan. Succes met jullie keuze
Isabelle Sophie Elise. Ik neem aan dat de roepnaam dan Elise/Lise word? Ik dacht ook dat je misschien Sophie Elise als 1 naam bedoeld, met het streepje maak je er 1 naam van. Dan zullen bijv. haar initialen I.S. worden, en dat zou verwarrend kunnen zijn als je haar vervolgens Elise noemt. Zonder streepje word het I.S.E.
Ja die vind ik dus ook het mooiste. Sofie met een f! Ik vind trouwens dat het prima kan om de laatste naam te gebruiken als roepnaam hoor!
Ik heb een sterke voorkeur voor Elise boven Elize. Daarentegen vind ik Lize weer mooier dan Lise. Bij Sophie of Sofie maakt het me niet zo heel veel uit, al vind ik het met ph ietsje mooier. Ik heb dus voor de laatste optie gekozen. Als roepnaam kan het ook nog ISE worden; dat zijn dan zowel haar roepnaam als voorletters. Leuk toch?
Ja ik zag ook dat ik een optie was vergeten! Maar je kan het niet meer wijzigen geloof ik? Denk dat het inderdaad nu Isabelle sofie/sophie elise wordt.zelf vindt ik sofie iets nederlandser klinken, maar neig ik soms ook weer naar sophie. Lastig!
Ik heb gestemd op Isabelle Sophie Elise. Zonder streepje dus, omdat ik uit je openingspost begrijp dat jullie alleen Elise/Elize als roepnaam gaan gebruiken en Sophie-Elise vind ik 1 naam. Verder vind ik Sophie het mooist geschreven met ph ipv een f en Elise met een s vind ik mooier dan met een z, dat staat zo hard vind ik.