Ik vermoed dat ik een amandel en/of keelontsteking heb. Mijn keel doet enorm zeer en als ik erin kijk zie ik dat het rood is met allemaal witte stipjes. Aan de beide kanten van mijn keel zitten twee bulten die er wit uitzien. Slikken, praten en eten doet echt zeer. Ook heb ik sinds gisteren koorts (39,7) Alleen op internet lees ik dat het vanzelf moet overgaan en dat de dokter er niks aan doet. Maar het is nu al veel erger geworden dan gister en ik heb wel twee kinderen om voor te zorgen. Ze zijn nu bij mijn schoonouders maar dat kan eigenlijk ook niet langer. Ibuprofen werkt wel iets, maar ik voel me echt een lappe pop. Heeft iemand dit weleens meegemaakt? En wat heb je ermee gedaan? Het doet echt zeer, niet normaal.
ik heb in het verleden veel keelontstekingen gehad en er wel een ab kuur voor gekregen. afgelopen juni heb ik mijn amandelen laten verwijderen. ik zou morgen even de huisarts bellen.
Een dokter geeft antibiotica (tenminste, mijn dokter wel!) maar omdat ik het heel vaak had wilde ik dat liever niet meer. Ik heb keelontsteking altijd bestreden met ibuprofen (vooral voor de pijn en koorts) en veel drinken en spoelen. Als je antibiotica krijgt is het met dag of 4 over, zonder antibiotica duurt het een week ongeveer. De eerste 2 of 3 dagen ben je er sowieso behoorlijk ziek van, met of zonder antibiotica
Ik heb t pas nog gehad en idd het doet t zo zeeeeer! Huisarts hier geeft geen ab zomaar omdat het vaak een viraal iets is en ab pas werkt bij iets bacteriels. tips: Gorgelen met zout lauw water. sabelen op dropje/ijsklontje pijnstiller veel drinken. eerste 3/4 dgn zijn een ramp. Daarna steeds wat beter. 1,5wk ben je meestal wel weer beter.
Angina? Ik heb dat een paar x per jaar. Probeer het altijd te doorlopen zonder antibiotica maar als het erg heftig is kan het soms niet anders. Heel vervelend is het, sterkte ermee!
Ik leef met je mee want ik heb dit precies nu ook, ook met die hoge koorts erbij. Ik heb zaterdagnacht in het ziekenhuis gezeten omdat ik zelfs geen slokje water meer kon drinken. Ik had in eerste instantie AB meegekregen maar hier werd is nog veel zieker van en in het ziekenhuis bleek het om een virus te gaan waardoor AB ook nog eens helemaal geen zin heeft. Dokter gaf aan dat het momenteel erg heerst en dat er (als het dus een virus is) niks anders opzit dat uitzieken, maar dat het echt wel even een tijdje gaat duren (dokter was zelf pas een week thuis geweest door ditzelfde virus). Ik heb wel sterkte pijnstillers meegekregen en dat scheelt wel iets, dus misschien toch je dokter even bellen. Beterschap!
Laat idd morgen ff een huisarts beoordelen en tot die tijd ibuprofen en waterijsjes eten. Hielp bij mij ook.
Gorgelen met zout water Kamillethee met honing drinken(zo heet mogelijk, niet branden natuurlijk) op zoute drop sabbelen (niet teveel als je zwanger bent) lepeltjes honing naar binnen werken Super sterke sambal bouillon maken en opdrinken eventueel wat thijm uit de tuin erin. Rauwe knoflook eten (werkt alleen bij bacteriële ontsteking) Ik had een fikse keelontsteking tijdens mijn zwangerschap ondanks dat mijn keelamandelen al een aantal decennia geleden zijn verwijderd en dit is wat ik allemaal gedaan heb. Na een dag of 3 a 4 gaat het meestal al beter.
Koorts en witte stippen duiden vaak op een bacteriële infectie. Morgen dus maar een afspraak bij de huisarts maken, deze zal je ongetwijfeld antibiotica voorschrijven. Beterschap!
Witte stippen betekennen volgens mij dat het een bacteriële ontsteking is. Ik zou dus zeker ff naar de huisarts gaan morgen.
Hier ook een keer een keelonsteking gehad met witten stippen/stukken, volgens mijn huisarts duidt dat inderdaad op een bacterie en dat gaat niet zomaar weg. Wist ik veel, ik had al 3 dagen 40 graden koorts, was doodziek, kon niet slapen met doordat Lisa een huilbaby was, was echt vreselijk! Maar goed ik dacht, keelpijn, gaat wel over...
Mijn huisarts zei: zodra er koorts bij komt kijken kan je beter even langs komen. Ik heb 1x een ab kuur moeten slikken. Was helaas allergisch ervoor. Haha was wat minder. Ik heb ze nu ook laten verwijderen. Vanwege om de mnd een keelontsteking. De pijn was absoluut geen pretje na de operatie. Maar man wat ben ik blij dat ze er uit zijn. Sinds dien (4jaar) al geen keel ontsteking meer gehad. TS, gewoon huisarts bellen voor een kuurtje.
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga zo dus maar even een afspraak maken. Voel me nog steeds belabberd. Ik heb wel jullie tips opgevolgd, dropje, strepfen, honing, thee etc. Dat maakt het iets dragelijker. Vooral thee met honing is fijn