Het kindje van mijn zwager is onlangs geweest voor het verwijderen van de neus en keel amandelen in het juliana kinderziekenhuis hier, ik ben er telkens bij geweest. Ook zij is 3 jaar oud. We hebben haar van te voren uitgelegd dat ze 's morgens naar het ziekenhuis gaat, een plakker met creme op haar handjes krijgt zodat het heeel koud wordt en ze de prik niet kan voelen, dat ze daarna gaat slapen en papa en tante daar bij blijven en even later weer wakker wordt met papa en tante erbij. Als ze wakker wordt dan is alles al klaar, maar doet het wel een beetje pijn. In het ziekenhuis mag ze dan op bed spelletjes spelen, veel ijs eten en krijgt ze een cadeautje van ons. Dag van te voren zijn we samen lekkere ijsjes en sapjes uit gaan zoeken en een cadeautje wat ze na de operatie kreeg. Ongeveer 3/4 uurtjes na de ingreep mocht ze al naar huis.
Er is trouwens ook een boekje van Nijntje over. Nijntje naar het ziekenhuis volgens mij. Sorry als het al gezegd is
Onze dochter is vandaag geholpen en zoals ik al eerder zei hebben wij gedaan door het kapje na te bootsen en haar hiermee op haar gemak te stellen Ook hebben we haar gezegd dat als ze dan weer wakker word wel een beetje Auw heeft in de keel maar dan lekkere ijsjes helpen tegen de Auw dus dat ze dan veel ijsjes mag eten Ze was heel rustig heeft de narcose echt goed gedaan zonder tegen stribbelen dus dat verbaasde mij echt ! Zo trots op haar haha Wakker worden was totaal het tegen over gestelde maar daar had de arts ons al op voorbereid kindjes die geholpen worden aan keel en neus werden er 9 van de 10 huilend wakker Onze dochter was echt overstuur maar ze was ook nog erg versuft en moe Na het drinken en na het stoppen van bloeden Mocht ze naar huis en nu een slaapje en een paar ijsjes verder is ze weer helemaal haarzelf ! Af en toe geeft ze aan nog beetje pijn te hebben maarja dat hoort erbij het is natuurlijk wel een wondje maar ze weet dat ze daar ijsjes voor mag eten haha maar is iig weer lekker haar zelf Blij dat het achter de rug is en oh zo trots op hoe ze het gedaan heeft Succes volgende week !
Thnx allemaal. Morgen eerst haar verjaarda en dan kerst, dus ben blij dat we ons op andere dingen focussen haha. Hoeveel ijs mag / gaven jullie? Want ons meisje kennende eet ze t liefst de hele dag door ijs. Moet ik daar aan toe geven, of toch n limiet voor stellen?
Misschien voor sommigen als mosterd na de maaltijd maar wij hebben bij beide kinderen veel aan dit gehad :: kinderafdeling
Onze dochter kreeg zoveel ze zelf wou Maar ze had een dag later al nergens meer last van !! Nu gaan we dus gewoon weer terug naar wat ze altijd krijgen en dat is 2 à 3 keer per week na het avond eten een ijsje
Ik at dezelfde dag al gewoon chips was n foutje want mocht niet natuurlijk maar ik had het stiekem zelf gepakt haha. Veel water met ijs, das geen suiker en doet t werk goed ...