nouja zeg, eigen risico zorg.

Discussion in 'De lounge' started by senna999, May 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    krijg net een email van het vgz dat er een nieuw document beschikbaar is.
    Vreemd , ben nergens geweest denk ik nog en open het document.
    Is het een rekening van over de 600 euro van afgelopen december in het ziekenhuis waar ik alleen ben geweest bij de gyn ivm deze zwangerschap.
    Nu wordt er dus een eigen risico over 2 weken geincasseerd van 160 euro dat verwerkt wordt van 2012.
    Dus ik bellen met het vgz, tja ik had geen doorverwijzing van de huisarts ingediend. Dus de rekeningen gaan van het eigen risico af, ook de komende rekeningen. Dus ik kan nog rekenen op 350 euro? Ja zegt die mevrouw.. ongelooflijk. Heb uitgelegd dat ik dit heb nagevraagd bij het aanmelden bij de balie van de gyn vorig jaar en dat ik geen verwijzing nodig had omdat mn vorige zwangerschap ook bij de gyn is begeleid ivm medische noodzaak.
    lang verhaal kort te maken, kwamen die mevrouw en ik er niet uit en moet ik nu via de mail een klacht indienen.
    Lekker is dat dan.

2. Natja

Natja VIP lid

Jan 24, 2008
    6,065
    30
    48
    Lelystad
    Hier hetzelfde verhaal, ook met vgz.
    Vorig jaar ben ik bij de gynaecoloog geweest om onrustig weefsel op mijn baarmoedermond te laten bevriezen.
    Ik vind het zoiezo al belachelijk dat het zo lang moet duren voordat de rekening eindelijk eens opgestuurd word.
    Ook ik moet nu dus een flinke smak geld betalen:(
    Waarschijnlijk dit jaar weer hetzelfde verhaal, want ik moest weer naar de gynaecoloog voor een lisexcisie
    Bij mij had het volgens mij niets te maken met het wel of niet hebben van een verwijsbrief:(

3. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    tja, snap er niks van, 2 jaar geleden was het allemaal geen probleem en nu zou ik dus eigen risico moeten betalen van dit jaar en van vorig jaar nog ?? samen dus 350 en 160euro =510euro??
    dat heb ik zo niet even hoor. en dan ook maar even melden dat bedragen onder de 220 niet met een betalingsregeling kunnen maar gewoon binnen 2 weken worden afgeschreven. dan hebben ze toch pech want ik kan niet ineens 160 euro extra missen en anders laat ik het storneren, bekijk het eens even zeg.
    en ik hoop dat het met terugwerkende kracht kan worden ingetrokken als ik nog een verwijsbrief overleg. maar goed hun zien ook van de afgelopen 33 jaar wat mijn medische situatie is en dat ik daardoor toch echt wel een medische indicatie heb voor de gyn. pffff en we zaten al krap.. en dit wordt dus den ik weer een lang getouwtrek.

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,576
    113
    Het maakt voor je eigen risico uit of je voor zwangerschapsbegeleiding gaat naar de gynacoloog of voor iets anders.
    bij zwangerschap geldt ip geen eigen risico . voor de rest wel .
    snap dat ts bij de gyn is geweest zonder nieuwe doorverwijzing en dat ze daar moeilijk over doen.
    raar als je zeker weet dat je bij de gyn moet zijn en je ook gewoon een afspraak kon maken.
    Heb toendertijd ook bij de tweede een eerste echo bij de gyn omdat die zelf had aangegeven bij een nieuwe zwangerschap eerst even bij hen langs te komen.
    eerst naar de huisarts gaan kost de verzekering toch veel meer geld.

Hopelijk kom je er met vgz uit.

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ja belachelijk, zo heb ik dus ook een vette rekening gehad van mijn eigen risico terwijl ik in het ene jaar aan het eind met de behandeling was begonnen maar uiteindelijk in het nieuwe jaar geopereerd was.
    Hopelijk kom je eruit!

6. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

Nov 20, 2012
    1,206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Mag ik zo onbeleefd zijn om mijn vraag ook hier te droppen..? Gaat ook over het eigen risico..

22 November moest ik bloed laten prikken, omdat ik zwanger was..(helaas mk geworden..) Nu kreeg ik van de week een brief, of ik even 176 euro voor die en die datum wilde neerleggen(een half jaar later dus!).
    Valt dat bloedprikken écht onder je eigen risico..?:$

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=70&t=123847

Eigen risico dus blijkbaar.

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,797
    19,017
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Het bloedprikken valt onder je eigen risico. Maar ik vind het bedrag wel èrg hoog! Dat ga ik even vooraf navragen, want dan laat ik mooi niet het volledige onderzoek uitvoeren! Ze kunnen nog honderduizend keer kijken wat m'n bloedgroep is, maar daar komt toch elke keer A+ uit hoor. En ik weet zelf wel dat ik geen HIV of Hepatitis heb, dus die kunnen ze ook schrappen wat mij betreft.

9. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

Nov 20, 2012
    1,206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Oke thanks! ;)
    vorig jaar helemaal geen kosten gemaakt.. behalve dus de zwangerschap die eindigde in een mk..
    Jammer dattie dan een half jaar later pas komt..

10. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Ja bloedprikken moet je zelf dokken! Belachelijk eigenlijk...

Ts ik hoop dat je eruit komt, kan me voorstellen dat het stress meebrengt!

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier elk jaar hetzelfde..
    1x longarts, 1x een berg medicatie.. En dan is het eigen risico wel op.

12. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    TS ik heb je een pb gestuurd.

13. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

May 15, 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Over die verwijzing, de verzekeraar wil dat iedereen die langer dan een jaar niet geweest is of komt met een nieuwe klacht opnieuw een verwijzing meebrengt. Anders vergoed de verzekeraar het consult niet. Dat is sinds 2012 en geeft bij ons ook de nodige administratie, wij sturen de patiënt een brief dat ze hem nog moeten brengen indien ze er geen hadden.

Vind het ook absurd maar de verzekeringen bepalen tegenwoordig hoe de zorg eruit ziet.

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Ik kreeg net ook een vette rekening voor het eigen risico van 2012 bij mijn vorige zorgverzekeraar...Is gewoon dik acht maanden geleden en dan nu pas rekening. Mooi balen. Zouden ze soms tot mei wachten omdat iedereen dan vakantiegeld heeft en meteen kan betalen? pfff

15. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,663
    1,426
    113
    Ook raar van het ziekenhuis trouwens weet nog dat jaren terug er stapels verwijskaartjes met patientnaam naar de huisartsen werd gestuurd en die zette dan een stempel en krabbel en stuurde hem terug, en hup verwijzing was geregeld dus stom dat het ziekenhuis niet aan de bel heeft getrokken over de verwijzing.

16. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

Feb 27, 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Maw als we zwanger zijn en dit mis gaat maar niet los komt waardoor we dus maar de gyn moeten, eerst een briefje bij de Huisarts halen ookal stuurt de vk je door? (gewoon een vraagje hoor)

17. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,663
    1,426
    113
    Nee want als het goed is schrijft de vk dan een verwijsbrief voor het ziekenhuis ;)

18. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

Feb 27, 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Ow gelukkig, dat zou dan em zorg minder zijn

19. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Nee hoor. Dit komt door het ziekenhuis. Zij declareren vaak maar 1 of 2 keer per jaar. Jouw behandeling in 2012 hebben ze onlangs gedeclareerd en nu pas kan de zorgverzekeraar het (restant) eigen risico hierover in rekening brengen.

20. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Zorg zonder verwijzing wordt niet meer vergoed, in ieder geval sinds dit jaar.
    Een nieuwe zwangerschap is een nieuwe zorgvraag lijkt me en dus zal je een nieuwe verwijzing nodig hebben.
    Wij controleren er nu weer streng op, moet van de verzekering en als mensen geen verwijzing hebben, melden wij dit ook aan de patiënten.

Share This Page