Werken jullie mannen ook zoveel? voel me soms zooo eenzaam!

Discussie in 'De lounge' gestart door hizi, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hizi

hizi Niet meer actief

Mijn man werkt ontzettend veel! 6 dagen per week zo een 12 uur per dag soms zelfs langer.
    Hij werkt in de horeca en maakt lange dagen minder is niet mogelijk helaas. ( ander werk helaas ook niet ;) )
    Ik voel me vaak net een alleenstaande moeder.
    Ik werk door de weeks overdag mijn man dan vooral de avonden en als hij thuis komt slaap ik al.
    IN de weekenden kunnen we nooit iets leuks doen omdat hij dan al om 11 uur moet werken en door de weeks werk ik.
    EN vaak als ik dan op woensdag vroeg thuis ben is mijn man zo moe dat hij niet eens meer iets wilt doen maar wilt slapen ;) zo gezellig NOT!
    Ik voel me vaak eenzaam eigenlijk.
    IK heb geen auto en mijn familie woont ver uit de buurt, vriendinnen heb ik wel een paar maar die hebben ook hun eigen leven en hun partners zijn wel de weekenden thuis.
    Wat ik ook zo vervelend vind is dat ik overal alleen met de kinderen heen moet, verjaardagen en andere afspraken etc.
    Ik doe het allemaal wel natuurlijk want moet me kinderen ook een leuke tijd geven maar ik kan me geen dag of zelfs avond herrineren dat wij iets als gezin hebben gedaan met elkaar.
    En dan vind mijn partner het vreemd :( dat ik vaak zo humeurig ben tegen hem , ja hallo ik ben ook een mens ik heb soms ook behoefte aan me partner waar ik eens iets leuks mee kan doen.

Moest gewoon even mijn ei kwijt.

2. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Hij werkt idd veel! En als hij jou weinig ziet, ziet hij de kinderen dus ook erg weinig.. Ik begrijp je volledig. En ik ben blijkbaar verwent, want wij zien elkaar elke avond en op de dagen dag ik vrij ben vanaf 15.00 uur. Weekend idem. Hij heeft ook geen gekke hobby's waar hij dagen voor weg is.

Maar een vraag.. Waarom werkt hij zo veel? Je schrijft dat het niet mogelijk is om minder te werken, maar als hij "wit" werkt, dan zegt de wet meen ik dat hij zelfs terug mag naar 22 uur per week, zonder daar überhaupt toestemming voor te vragen.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Inderdaad....hij maakt wel heel erg veel uren! Heeft hij een eigen zaak? Anders zou ik toch eens kijken of hij niet minimaal 1 dag minder kan werken

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ja mijn man werkt ook veel en nee ik voel me niet eenzaam.
    Hij is 's avonds wel thuis, maar werkt dan 4 van de 5 avonden nog thuis door. Vind het niet zo erg, hou wel van mensen met een passie. Wel zijn er genoeg momentjes dat we aandacht voor elkaar hebben, waardoor de balans goed is.
    Maar ik ben niet zo'n typ dat goed functioneert bij veel aandacht van mijn partner, ik hou er ook van dat ik mijn eigen dingetjes kan doen.
    Heb wel een eigen auto, zonder zou het wel anders zijn!

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn man werkt ook heel veel, 6 dagen per week en elke avond, ik hield dit niet meer vol en nu hebben we elke zaterdag samen, dat is tenminste al iets, ALS we tijd hebben voor elkaar genieten we ook van elkaar dus er is niks mis met onze relatie, ik ben gewoon getrouwd met een harde werker, eigen zaak.
    ik begrijp je gevoel heel goed, ik heb er denk ik alleen iets minder rmoeite mee omdat we samen afspraken hebben gemaakt waar we ons allebei in kunnen vinden.

ik zou het er toch over hebben met je man hoor, dat humeurige dat had ik ook, onbewust was ik hem vanalles kwalijk aan het nemen en dat is ook niet goed om op te kroppen.

hopelijk wil/kan hij je tegemoet komen of kan je er straks een middenweg in vinden samen ;)

6. hizi

hizi Niet meer actief

Hij kan misschien per 1 april minder gaan werken maar dat is nog niet zeker.
    De reden dat hij zoveel werkt zet ik hier liever niet neer maar het is financieel noodzakelijk.

Guppie81 :
    Ik zie mijn man in het weekend hooguit een uurtje dat is dus 2 uurtjes per weekend :$ en heel af en toe probeer ik wakker te blijven door de weeks zodat we nog een half uurtje samen hebben en dan op zijn vrije dag door de weeks zie ik hem in de avond paar uurtjes
    En ja mijn eigen dingen doen doe ik wel, ik moet wel maar ik had mijn huwelijk wel iets anders voorgesteld en niet een huwelijk van elkaar maar een aantal uren per week zien.

Mijn man zegt altijd dat ik zeur maar ik zie dat toch wel iets anders :x ik wil gewoon zo nu en dan iets leuks met de kinderen doen als gezin.
    En de kinderen ziet hij natuurlijk ook niet veel want de oudste is naar school en de jongste naar de opvang.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    esmee als het financieel noodzakelijk is, is het dan niet iets tijdelijks? Hebben jullie geen uitzicht op betere tijden?

Wij hebben overigens maar 1 dag weekend samen, en nu ik zwanger ben is dat voor mij eigenlijk te weinig om bij te komen. Vooral de zaterdag duurt me nu te lang, maar zwanger zijn is wel tijdelijk ;)

8. hizi

hizi Niet meer actief

Ja tijdelijk voor de komende 6 jaar :$ helaas.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja meis, ik leef met je mee. Mijn hubby zit twee weken per maand, elke maand aan de andere kant van de wereld voor z'n werk. En de andere twee weken werkt hij dan gewoon nog 50 uur per week op kantoor in Nederland. Kortom, ik voel mij soms een alleenstaande moeder met twee kleine kindjes. :( En helaas ook geen familie in NL (meer) die kan meehelpen. Ik sta er los van de oppas dus echt alleen voor. Maar goed, ik heb sterke schouders en het went wel enigszins......;)

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Mijn man werkt ook erg veel (eigen zaak). Altijd 6 dagen per week en 4 avonden, vrijdagavond niet en zondag hele dag niet. Ik erger me er niet aan maar vind het ook niet altijd leuk. Hier is wel regel dat we zondags iets samen doen, we gaan weg of blijven thuis maar er wordt niet gewerkt en niet veel aan het huishouden gedaan. Zo hebben we de balans erin, ik ben niet anders gewend, we zijn bijna 14 jaar samen en hij is zijn bedrijf gestart toen we elkaar net een jaar kenden.
    Maar ik lees in jouw verhaal wel de ergernis, tijd samen MOET je hebben, daar moet je ook tijd (en zin!) voor maken anders gaat het mis...succes!

11. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    De mijne zit bij defensie, door de weeks nooit thuis s avonds alleen van vrijdagavond tot maandagochtend half 4 s morgens vertrekie dan weer, en soms 4 maanden op uitzending.
    Gelukkig heb ik een heel sociaal leven om me heen en voel ik me nooit echt alleen. Maar 't is niet altijd leuk nee, ook niet voor de kids.

12. hizi

hizi Niet meer actief

Fijn te lezen dat er nog meer mannen zoveel werken :p;)

Ja het probleem vind ik niet eens dat ik alle avonden alleen zit.
    Ik vermaak me wel in de avonden het is vooral dat we nooit iets samen kunnen doen met de kinderen want daar is gewoonweg geen tijd voor.
    Mijn kinderen missen hem ook heel erg en als hij dan naar zijn werk gaat dan staan ze beiden aan de deur te huilen :(

Ik probeer zelf ook echt een leuk sociaal leven te hebben , ik heb vriendinnen , een leuke baan maar als ik dan weer alleen naar een verjaardag moet dan baal ik toch wel hoor.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    probeer er dan niet van te balen!
    Je zegt zelf dat het nodig is, dus heb je weinig keus toch... Maak er het beste van!
    Het is hier dan wel niet zo nodig, maar voor mijn man wel nodig. Hij kan wel 40 uur gaan werken, maar dan bereikt hij natuurlijk nooit wat hij wil bereiken.
    Ik bedenk me ook wel eens dat het fijn zou zijn als hij op zaterdag thuis zou zijn, maar wat heb ik er aan? Ik wil geen andere man en ik wil ook niet dat mijn man zijn ambities niet navolgt. Het leven is een feestje, maar je moet zelf de slingers ophangen ;)

14. Female

Female Niet meer actief

idd heel veel.
    Mijn man werkt ook in de horeca en had voorheen ook behoorlijke uren (12-14u per dag )
    En dat is soms best lastig ja, je bent veel alleen en moet zelf het meeste met de kids doen.
    maar hij werkte wel 5 dagen per week. En met zulke uren vind ik dat ook echt de max, zeker als je kinderen hebt.
    Veel werken, carrière maken, ik zal altijd achter hem staan. Maar die 2 dagen zijn wel voor ons gezinnetje.
    Gelukkig heeft ie nu een job met minder uren, is toch wel luxe hoor.

Kun je je wel goed zelf vermaken met de kids en een beetje creatief zijn om de dagen leuk te maken?

Liefs

15. Female

Female Niet meer actief

@ guppie
    Ben het wel met je eens, wat een leuke reactie zeg! :)

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    maa wat heb je aan een feestje met slingers als je niemand hebt om het mee te vieren

17. Female

Female Niet meer actief

@ mirell
    Als je zelf zo stabiel bent dat je het goed hebt en de dagen goed/ leuk kunt invullen dan heb je het belangrijkste al binnen :)

18. hizi

hizi Niet meer actief

:( stabiel ben ik wel hoor haha kom ik over als een onstabiel persoon :D

Tuurlijk vul ik mijn dagen lekker in, overdag doordeweeks werk ik en als ik op de woensdag een halve dag werk en mijn man is dan niet thuis dan ga ik met de kinderen zwemmen of naar een vriendin die ook kinderen heeft.
    De weekenden probeer ik ook altijd iets leuks te doen, in ieder geval 1 dag en dan 1 dagje thuis maar ja ik mis mijn man toch echt wel af en toe hoor.
    Mijn kinderen missen hun vader ook ontzettend en dat is hetgene wat me vooral pijn doet:(

19. Female

Female Niet meer actief

Esmee
    Ik zeg/ bedoel helemaal niet dat ik je niet stabiel vind hoor...!
    Ik begrijp je ook goed.

20. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja daar heb je wel gelijk in.
    en ik verveel me ook niet hoor!
    mijn man werkt ook veel maar is wel bijna elke avond om 7 uur thuis.
    werkt 2 weekenddiensten per maand
    en heeft een vaste oproepbare avond per week.
    doordat hij wat mee kon werken
    kon ik van 32uur naar 16 uur en lekker bij ons meisje zijn.

Deel Deze Pagina