keel ontsteking :(

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ikke1981, 4 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik baal nog steeds, na mn trouwdag een fikse keel onsteking opgelopen, stem kwijd bijna niet kunnen drinken enzo. Alles erop en eraan. Die dag ook direct aan de antibiotica en gister was de laatste dag (kuur van 5 dagen) en nu heb ik nog steeds keelpijn, mn amandelen zijn nog steeds groot en rood met blaasjes erop. :( :(

Baal ervan dat ik morgen al niet kan bellen naar mn huisarts want dit is echt even niet funny.

Heeft iemand er hier ervaring mee, hoor namelijk veel van mensen dat dan de amandelen eruit moeten :confused:

Van mij mag het snel dinsdag zijn hang gelijk aan telefoon met de huisarts

Wou het ff kwijd

Liefs deesje

2. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik weet helemaal waar je het over hebt.
    Loop ook met keelontsteking, is nu bijna over gelukkig.
    Ik heb er helaas ook vaker last van.
    Heb wel een goed (en smerig) middeltje waar het mee over gaat.
    Merk Aromed: Echina mondspray
    Helaas knippen ze je amandelen pas als je iets van 6x per jaar keelontsteking hebt.
    Van mij mogen ze ze er ook uithalen! ;)

Nu m'n voorhoofdholte ontsteking ook nog kwijtraken, wordt helemaal moe van dat vol zitten! :(

Ik hoop dat het bij jou ook snel over is!

3. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik heb niet zolang geleden een flinke keelontsteking gehad en ik heb nog een tijdje na de kuur behoorlijk last gehad. Omdat ik ondertussen wel weer eten en drinken kon, ben ik niet meer naar de ha geweest, maar als jij echt niet happy bent, zou ik naar de hap gaan. Als je vandaag je kuur afmaakt en je zou eigenlijk nog ff door moeten kuren, moet je dat wel direct doen. Er mag geen pauze tussenvallen volgns mij.

4. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Hier is ook een zieke in huis,mn vriend is flink ziek,de gewone griep zeg maar maar hij is een bekende met keelonstekingen!!!!
    Ik zou gewoon naar de huisartsenpost bellen hoor meis!
    daar zijn ze voor!

Beterschap en hopelijk knap je gauw op!!!!

5. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Jeetje, sterkte ermee. Ik hoop dat het snel beter wordt. Ik heb er geen ervaring mee, dus kan je niet helpen... Sorry.

6. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik zou inderdaad ook naar de huisartsen post gaan en morgen kontakt opnemen met je eigen huisarts.

Ze zijn tegenwoordig niet meer zo happig om je amandelen eruit te halen maar als je het een paar x per jaar hebt dan moet het toch echt!!!

Ik had als klein meisje ook altijd last van keel ontstekingen. (heel erg)
    Ik was 21 toen ik uiteindelijk geopereerd werd (ik wilde het nooit omdat ik bang was) maar ik ben vanaf dat moment zooo blij!!!! Ik heb nu zelden last van keelpijn en het is nooit meer ontstoken geweest!!!!! Je knapt er zo van op!!!

Beterschap en succes.

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Oei pijnlijk die ontstekingen! Het klinkt mij overigens meer als een ontsteking van je keelamandelen ipv een reguliere keelontsteking. Gewoon je huisarts want zo te lezen is heeft de antibiotica geen effect gehad. Je had na 1 dag al verbetering moeten zien.

Ik had afgelopen jaar (januari-februari) op een gegeven moment 3 keelontstekingen in 5 weken tijd. Zat helemaal vol met de antibioticapillen. Bij mijn zijn 27 maart mijn keelamandelen eruit gehaald en heb sindsdien nergens meer last van, ben ook minder vaak verkouden nu..

Sterkte!

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ja het zijn ook mn keelamandelen :(

Was dinsdag begonnen met de antibiotica maar voelde me donderdag pas een klein stukje beter!! Bijna geen verhoging dankzij de ibro bruis 600
    gister de laatste pillen (groot niet normaal) genomen en begin me nu sinds een uurtje weer rotter te voelen :( :(

Duik zo denk ik maar weer mn bedje in

9. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    ik had ook van die mega pillen. Kree die rotzooi pas na 6 dgn niet eten en nauwelijks drinken. Thuis gekomn zag ik de afmetingen en heb ik de apothek gebeld op ik ze mag oplossen in water. Ontzettend goor, maar ik nam ze graag!

10. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

he getver meid.

ik heb het gehad toen ik 18 was. iedere maand een keel/amandelontsteking.
    toen zijn mijn amndelen eruitgehaald en ging het veel beter en geen last meer gehad van die keelontstekingen.
    als ik nu een ker keelontstelking heb is het puur pech, maar kotm het niet meer van mijn amandelen af en ben ik e rmet een kuur zo vanaf ook.

anders zou ik gewoon de hap ff bellen hoor. dan kun je misschien gelijk een kuur erachteraanplakken, want dara mag idd geen pauze tussenzitten.

heel veel beterschap

11. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Toevallig heb ik een paar weken geleden ontstoken keelamandelen gehad, ik ben toen naar de weekend arts gegaan.....

Dit kan je gewoon doen hoor!

ook de AB heeft bijwerkingen, ik werd daar heel misselijk van.
    Welk kuurtje heb je?

12. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Keelontsteking heerst ook heel erg op het moment ! Veel beterschap ! Ik heb zo'n beetje zeurderige keelpijn, die niet door wil zetten maar ook niet echt weg wil gaan. Vervelend !

Groetjes,
    Nikki F

13. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Joh, Deesje, wat naar! Ik hoop dat je opknapt van die antibiotica.

Zoals anderen ook al schreven, keelamandelen halen ze er niet snel uit. De mijne zijn er ruim vier jaar geleden uitgehaald, omdat mijn keelontsteking ontaardde in een abces. Dat gebeurde twee keer achter elkaar, en ze hebben beide keren het abces door moeten prikken. Ik kan je vertellen, dat is geen pretje. :confused: De operatie en vooral het herstellen is ook geen feest trouwens, je moet onder volledige narcose en ze maken echt diepe wonden in je keel, waardoor je zeker een week niet kunt eten. Brrrr!!

Sterkte en beterschap, Deesje!

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ik had een 5 daagse kuur van claritromycine 500 (leuk woord voor galgje :) )

Verder blijf ik het echt enorm koud hebben, heb gewoon ijshanden en loop met een dikke trui en dikke sokken met mn soffen aan, en mn man maar zeggen schat het is niet koud, nou heb het wel degelijk koud tot aan mn botten gewoon.

Heb nu ook enorme koppijn :( gaat lekkerrrr

Morgen ochtend direct bellen

15. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Bij griep en keelontsteking helpt altijd heel goed 3x daag 2 paracetamollen met coffiene. Het werk echt.

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    nou vandaag weer bij de dokter geweest, die vond het er allemaal maar rot uitzien mn klieren zijn nog behoorlijk opgezet en mn amandelen zien er alles behalve rustig uit :( dus krijgt weer een kuurtje mee, een andere en dan voor 3 dagen. Morgen moet ik al verschil merken zoniet dan dondag direct weer bellen. zucht.......... schiet niet op allemaal

17. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    wat balen zeg, beterschap!

18. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Zeker balen!! Heeft ie het niet gehad over opereren??

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    nee, laten we eerst maar deze kuur afwachten hoop dat het gewoon zo over gaat. Ben het eigelijk ook vergeten te vragen aan haar stom stom stom

20. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ja idd, maar mocht het zover komen.... je knapt er zooo van op meid!!! Beterschap hoor! :)

Deel Deze Pagina