Keelamandel operatie bij volwassenen

Discussie in 'De lounge' gestart door Onder water, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja, ik heb mijn amandelen laten pellen toen ik 25 was. Het is voor mij echt een uitkomst, voor die tijd was ik echt elke maand een week alng onwijs verkouden, maar dan ook lamlendig tot in mijn groete teen. Sinds ze weg zijn ben ik nog wel eens verkouden, maar niet meer of anders dan een "normaal" persoon.

De operatie valt heel erg mee, maar de tijd erna was wel zwaar vond ik. Ik heb 2 weken niet kunnen eten, ja wat bouillon en aardappelpuree als het kon. Ik ben toen ook 5 kilo afgevallen (mooi meegenomen!)

Ik zou het zo weer doen gezien het resultaat, maar de napijn is niet fijn, tenminste voor mij niet. Oh ja, ik heb ook een nabloeding gehad, ging gelukkig vanzelf dicht na een paar uur.

En oh ja: je gaat ONWIJS uit je mond stinken. brrrr...mijn slaapkamer moest heel goed gelucht worden steeds.

Nogmaals, ik doe het toch wel zo weer ;)

2. Onder water

Onder water Niet meer actief

Nou afgelopen maandag is hij geopereerd ennn.. ja eigenlijk zoals verwacht heel veel pijn. De eerste 2 dagen niet echt, maar nu trekt het ook naar zijn oren. Hij heeft echt gehuild van de pijn:O. Kutte is dat ik niet voel wat hij voel:( Moeilijk om je dan in iemand te verplaatsen.
    Hoelang duurt het voordat de pijn een beetje wegtrekt? Of is dat verschillend?

3. Onder water

Ja inderdaad maar ook een heeele vreemde geur! Metaalachtig

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik ben de 9de februari geopereerd en op 21 februari weer gaan werken. anderhalve week na mijn operatie vond ik het weer enigzinds te doen.

ik had paracetamol zetpillen van 1000mg. daar mocht ik er 4 van per dag.

Ik wens hem heel veel sterkte!!

5. Onder water

Hij mag 3 diclofenac 1000mg zetpillen per dag en 3 paracetamol 1000mg. Alleen in het begin hielp het niet hij poepte ze 15 minuten daarna in zijn geheel uit. Maar dat kwam dus doordat hij niet even op bed was blijven liggen, maar gelijk doorhobbelde. Hij ligt naast me op de bank en het lijkt wel of hij weeen aan het wegpuffen is:p.

6. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    ogh arm mannetje van jou !!
    nou wens hem maar heel veel sterkte !!!

Mijn vriend 27 jr. die is aan 1 stuk door verkouden , loopt zelfs hele jaar door met zakdoek op zak !! op zn minst 4 keer keelontsteking per jaar... en dat blijft maar aanhouden steeds, sjaal muts dikke trui aan altijd maar helpt allemaal geen ene reet er tegen. en maar iedere keer dat hij medicijnen voor geschreven krijgt vand e huisarst...

Moet mijn vriend ook gewoon vragen aan de huisarts dan of dat ook bij hem gedaan kan worden? ik denk dat hij die pijn die 2 -3 weken er wel voor over heeft.. aangezien hij het zat is om al van kleins af aan steeds verkouden te zijn en keelontstekingen heeft.
    Bij mij hebben ze het toen gedaan toen ik nog heel klein was geloof 4 jaar?

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wens hem maar heel veel beterschap, de pijn wordt minder maar dat duurt even! Bij mij hielp een massage wel, ff concentreren op iets leuks. Ik ben ook heel erg ziek geweest omdat ik niet kon eten!

Ik heb daarna ook gewoon nog vet keelontsteking gehad, zelfs van de HA gehoord dat ze weer terug kunnen groeien en ik mn keel is tegenwoordig een veel zwakkere plek als normaal

Als ik dit van te voren geweten had had ik het nooit gedaan!

8. Onder water

Ik zou je vriend bij de huisarts lang laten gaan voor een verwijsbrief naar de KNO arts. Zo ging het hier ook en vermelden dat hij heel vaak ziek is.

9. Onder water

Wow dat is niet best dan! Ik zit ook telkens in mijn gedachten te roepen dat hij zijn eigen niet had moeten laten opereren. Maarja hij heeft er zo'n last van heel het jaar door, dat ik het wel snap dat hij het een kans geeft. Of het verstandig is zal duidelijk worden:p

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb het ook laten doen, heb er wel baat bij gehad gelukkig. Soms nog wel keelpijn enzo, maar lang zo erg niet als voorheen.
    Bij mij hielp bij het herstel vooral om consequent de pijnstillers in te nemen (had ook diclofenac en paracetamol). En daarbij veel kamillethee (werkt ook ontsmettend) en vloeibaar eten. Ik nam koude appelmoes en koude dieetdrankjes (modifast). Succes :)

11. Onder water

En dan kamillethee koud of gewoon goed afgekoeld?

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Kamillethee deed ik wel warm (zo dat je het net kunt drinken), maar koud kan ook. Met een beetje honing bijvoorbeeld. Goed koud is dan denk ik het fijnst. Ik vond kamertemperatuur en lauw echt heel onfijn :) het moest of heet of echt koud zijn.

13. Onder water

Oke bedankt voor de tip!
    Mijn man stikt van de pijn terwijl hij wel een Diclofenac zetpil heeft gebruikt. MAARRR na een kwartier moest hij dus echt weer naar de wc. De zetpil is zeg maar verkorreld naar buiten gekomen, heeft het dan wel genoeg tijd gekregen om in te werken?

14. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    nee dat denk ik niet. ik zou er nog eentje nemen. of je zou bijv. een gewone pil kunnen oplossen in water en laten opdrinken.

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Kan ook zijn dat de pillen te zwak zijn. Ik kreeg 100mg diclofenacpillen anders deed het niets. 50 mg was bijv echt te weinig.

16. Onder water

Ja heb hem een pil per os gegeven met een hap vla. Ging goed, maar inderdaad het lijkt of de pillen te zwak zijn want ze helpen niet!

17. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Ik heb die operatie zelf 4 jaar geleden gehad omdat ik steeds keelontstekingen/absessen in mijn keel had. Nou ik kan je vertellen dat als je 1 keer een abses in je keel hebt gehad dat die operatie 100% meeviel. Van een goede keelontsteking heb je meer pijn (is mijn ervaring)... Heb 2 dagen mijn eten aan moeten passen, daarna ging het al een stuk beter.

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Mijn amandelen waren ook wel super groot, vaak ontstoken en dan drukte ze mn keel dicht, dus ik moest ook wel echt. De dokter wilde ze zelfs bewaren en op sterk water zetten omdat ze zo groot waren ;) dus ja dan heb je na de operatie ook 2 flinke gaten in je keel! (wordt wel iets dichtgebrand)

Vla en dat soort dingen vond ik een hel! dat plakt dus dan moet je juist veel slikken (wat zon pijn deed) ik begon met koude knakworstjes (die glibberen makkelijk naar binnen) en wit brood zonder korst met gerookte zalm (glibbert ook) maar juist geen vla, joghurt of ijs zoals er verteld werdt!

suc6

19. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Laat er anders nog even naar kijken. Misschien zit er wel een ontsteking. Had mijn man ook na zijn operatie.
    En verder vergeet niet het is een MAN

20. Onder water

Ik kan hem zo moeilijk peilen. Als hij op bed ligt te kreunen en ik vraag aan hem of het onhoudbaar is zegtie: Nou het doet gewoon pijn, terwijl het lijkt alsof hij dood gaat. Het maakt me ook echt heel bang, omdat ik het niet in kan schatten zeg maar. Ik moet zeggen dat ik ook echt moeite heb om me niet aan hem te gaan irriteren. Klinkt misschien echt heel hard, maar kan er niks aan doen.:)

Deel Deze Pagina