Hier even een succesverhaal over overstappen naar een groot bed. Ik had me al van alles in mijn hoofd gehaald hoe ik dat zou moeten aanpakken. Zou ze wel blijven liggen, zou ze er niet steeds uitkomen, moet er een matras naast voor het vallen? Van die dingen. Nu waren we dit weekend een weekend weg en sliep ze in een kamer met campingbedje waar ook een stapelbed in stond. 'Ik ga daar slapen', zei ze bij haar middagslaapje, wijzend op het onderste bed. 'Ok', zei ik. 'Ga je dan ook echt slapen?'. Ze keek me echt aan van 'Duhu', draaide zich om en sliep! Ongelofelijk! De nachten en het andere middagslaapje ook gewoon in het 'grote-meisjes-bed'. Niks geen wennen of gedoe. Dus nu gaan we vanavond ook in haar kamer het grote bed neerzetten. Hopelijk stapt ze geruisloos over! Ben erg benieuwd! (wilde het even kwijt in het kader 'zo kan het ook'...)
Super dat het zo goed is gegaan!! Bij mijn meisje ging het ook gelijk goed, ze kwam er nooit uit, en is er 1x uitgevallen en daarna nooit meer! Ik wil je niet ongerust maken, maar sinds een week komt ze er wel uit. Savonds niet, maar smiddags moet ik 2x terug om haar terug te leggen, ze gaat dan gewoon zitten spelen haha. En sochtends doet ze dat ook, maar dat vind ik niet erg. Alleen smiddags is het een beetje lastig
Haha hier ook. De eerste 5 weken ging het fantastisch. Na 5 weken een rotweekend gehad. 's Middags tot 1,5 uur bezig geweest hem terug te leggen in zijn bed. Op een gegeven moment door consequent te blijven is het wel weer overgegaan, maar jeeeeee hoop dat hij dat niet meer gaat doen ...
hier ging dat ook ineens pats boem en gelijk goed. ik was het van de ene op de andere dag spuugzat dat hij zo slecht sliep omdat hij zich steeds weer stootte in het ledikant. meteen een ander bed neergezet en s'avonds erin gelegd. het ging gelijk goed en na 3 nachten sliep hij door. soms wordt hij nog wakker amar ik leg hem terug ga er even bijliggen en hij slaapt zo weer.ideaal, probeer maar is in een babyledikant te kruipend at werkt niet natuurlijk. nee, ik vind het geweldig zo. binnen 10/15 minuten lig ik weer in bed en kan verder maffen. ik had vandaag toevallig net zoiets. je kent dat wel tanden poetsen en dan slikken ze alles in. geen probleem dat mag met peutertandpasta. maar dan dacht ik weleens , hoe leer je nu een kind om die smurrie uit te spugen en te spoelen. affijn, tijdens de middagmaaltijd ging hij ineens zijn drinken op zijn bord spugen. ik heb het weggepakt en de tandenborstel gegeven en hem laten "poetsen"toen hebben we om beurten gespoeld en hij lag helemaal in een deuk maar deed het wel mooi. de helft over zijn trui maar dat mag de pret niet drukken. zo snel kan het gaan dus.het probleem is al opgelost voordat het een probleem was....
Ja, grappig he, dat je je van tevoren druk kan maken over iets en dat ze het dan zelf de gewoonste zaak van de wereld vinden. Maar goed, ik juich nog niet; eerst thuis ook in het grote bed. En moet ook eerlijk zeggen dat ze gisterenmiddag helemaal niet wilde slapen... Maar begin is er.
hier precies het zelfde, hij lag er met 17 maand en komt er pas uit als ik hem eruit haal eerder niet. Hij slaapt gelijk, ging ook vanaf dag 1 gelijk goed.
@samba: mja hier kmt ze er ook wel uit om te spelen maar ze is nu zo groot dat ze toch steeds minder slaapt smiddags.. dus ik vind het niet zo heel erg eigenlijk. en 's ochtends ben ik allang blij dat ze liever speelt dan naar beneden gaat. ze is vaak al rond 6 uur wakker namelijk
Hier vond ze haar nieuwe grote bed geweldig vanavond. Ze lag er in als een prinses (het is een eenpersoonsbed met heerlijk dekbed... ik ben gewoon jaloers! hahahaha), liet zich lekker voorlezen en na drie knuffels en zoenen is ze nog even gaan zingen en daarna in slaap gevallen. Tot nu toe dus niet meer gehoord, en ze ligt er nu anderhalf uur in. Het lijkt dus vooralsnog van een leien dakje te gaan...
Geweldig Hier nog het ledikantje, ze slaapt er heerlijk in, is apetrots op haar 'mooie eigen bedje' dus voorlopig laten we het nog zo. Erg eigenlijk maar ik kan en wil er nog niet aan... en het past nog perfect dus tja
Ik wilde er ook niet aan en het pastte ook nog prima maar... ze zette haar voetjes op de rand en dan zou ze zichzelf er zo uit kunnen gooien. Dan dat vond ik toch wat eng worden. Ze worden al zo snel groot... Zo prop ik haar nog steeds in het fietszitje voorop omdat ik dat zoveel gezelliger vind dan achterop.