Hoe laat mogen jullie kinderen (tussen de 5 en 8 jaar ongeveer) naar bed als het weekend is? Hoe laat slapen ze op schooldagen? En hoe zit dit met vakanties van bijvoorbeeld 1 a 2 weken? Mijn kinderen zijn 5 en 7 en slapen op schooldagen rond 19.30 en weekenden eigenlijk ook ..soms een halfuurtje later. Eigenlijk willen ze zelf in het weekend wat langer op blijven maar ik ben dan bang dat de doordeweeks niet meer vroeg naar bed kunnen... Valt dit mee bij jullie? Gewoon benieiwd naar hoe andere mama's dit doen
Hier gaan ze doordeweeks tussen 19.30 en 20 uur naar bed. En in het weekend meestal tussen 20 en 20.30 uur. Soms, uitzonderingen, nog wat later. De kids hebben hier eigenlijk nooit problemen mee, dat het doordeweeks verschilt met het weekend. Misschien ook wel omdat we dus niet superstrak 1 vaste tijd hanteren. Meestal is het zo dat we kijken hoe moe ze zijn, wat er op tv nog is, mogen ze nog even iets afkijken. Maar wel dus altijd binnen die marges van dat half uur zoals ik hierboven aangaf.
hier gaan ze gewoon om 19:00 alle drie heel soms mogen ze iets laten maar later als 8 uur word het nooit
Kinderen 3 en 5 jaar. Met schooldagen 20 uur in bed en weekend en vakanties tussen 20.30 en 2100 uur soms later ook als ze laat wakker worden smorgens.
Hier door de week half 8. De jongste in het weekend ook de middelste om 8 uur. In de vakanties hetzelfde en als we op vakantie zijn, net zoals het uitkomt.
Beide (22 maanden en 5 jaar) doordeweeks tussen 18.30-19.00 Weekenden en vakanties de soms half uurtje tot uurtje later (zomer vakantie meestal rond 20.00 uur als we op vakantie zijn, thuis niet) Oudste is erg van de structuur en slaapt niet langer uit als hij later naar bed gaat.. Jongste is gewoon moe
De oudste is hier bijna 6, maar ligt doordeweeks gewoon om 7 uur in bed, in het weekend heel soms iets langer maar vaak is ze moe. Dus eigenlijk gebeurt dat alleen als we bij opa en oma zijn. De jongste ligt elke dag iets voor 7 uur in bed. We gaan gewoon met zijn allen naar boven.
2 5 en 6 en om 18.45 maken we ons klaar om naar bed te gaan. Schooldag of niet maakt voor ons niet uit, wij zijn niet gebonden aan schooltijden en ze staan op wanneer zij dat willen.
Mijn kleuter van 5,5 gaat doordeweek tussen 18.30 en 19.00 en in de weekends ook rond 19.00. Kan op vrijdagavond soms een half uurtje later worden als ze mee boodschappen doen. In korte vakanties veranderd er eigenlijk ook weinig..in de zomervakantie soms wel wat later, maar later dan 20.00 vaak niet. Behalve de weken dat we op vakantie zijn in bv italie enz..want daar is het ritme gewoon heel anders.
Hier liggen ze tussen 18.30 en 19.30 er in, afhankelijk van hoe moe ze zijn. Dat is in het weekend eigenlijk niet anders.
Ze gaan hier altijd op min of meer dezelfde tijd naar bed. Tussen 18.30u en 19.00u en heel soms om 19.30u. Ze zijn dan moe of het nou een schooldag, weekend of vakantiedag is. In de zomervakantie trekt het op een gegeven moment wel bijna elke dag richting 19.30u ipv vaker rond 18.30u, omdat ze dan 's ochtends ook wat langer kunnen slapen.
Op schooldagen om 19.00 uur naar boven. Rond half 8 ben ik weer beneden. En dochter ligt dan ook al vrij snel in dromenland. In het weekend en vakanties wisselend tussen half 8 en half 9 naar boven.
Doordeweeks 1930u naar boven (20-2015 in bed). In het weekend is het soms wat later, dan ben ik iets minder streng. En we zijn wel eens bij familie, waardoor we (veel) later thuis zijn en ze slaapt niet in de auto. Helaas slaapt ze in het weekend niet echt veel uit (hooguit tot 8u en meestal begint t inhalen 2-3 dagen nadat ze een nacht minder heeft geslapen). Ik merk dus dat ze doordeweeks moeilijker haar bed uit kan komen als ze in het weekend wat slaap gemist heeft. Ze is trouwens 5 jaar.
mijn zoon gaat ook altijd rond 19:00 naar boven. dan nog even voorlezen. en pyama en tandenpoetsen. en dan gaat ie slapen. in het weekend gaan we ook 19:00 naar boven. en dan is hij ook echt moe, soms liet ik hem wel eens opblijven als er iets op tv was ofzo maar hij kan er helemaal niet tegen dat hij later op bed komt. hij word echt vervelend. en is smorgens ook nog eens extra vroeg wakker dan. dus voorlopig gewoon altijd rond dezelfde tijd naar bed.
Hier 2 van 5 en 7 jaar. Doordeweeks liggen ze er uiterlijk half 8 in. Vrijdagavond hebben wij altijd 'feestje', dan mogen ze na het eten nog een Disneyfilm kijken en dan wordt het vaak wel half 9. Dan slaapt die van 5 zaterdagochtend lekker lang uit, die van 7 is altijd vroeg wakker, maar die heeft echt minder slaap nodig. Verder gaan ze in het weekend wel weer op normale tijden naar bed, vrijdagavond is echt de uitzondering. In de vakanties wordt het wel vaak later. Zeker in de zomervakantie, dan ligt die van 5 er rond half 9 pas in en die van 7 soms pas om half 10. Het hangt ook een beetje van de bestemming af. Thuis gaan ze op de normale tijd naar bed, in Italië of Frankrijk verlegt ons hele ritme zich dusdanig dat het niet anders kan dan dat ze laat naar bed gaan. Voordeel is dat ze dan ook niet zo ellendig vroeg wakker zijn in de vakantie, haha.
Hier gaan ze rond 20:00 naar bed, in het weekend soms wat later, rond 21:00. In vakanties ook zoiets, kan ook wel eens 22:00 worden.
Hier ook zoiets. Op schooldagen rond 19 - 19.30 en in het weekend rond 20uur. Als we visite hebben/ op visite gaan rond 21.30 of later. Op vakantie kijken we helemaal niet op de klok, gewoon flexibel. Onze kinderen slapen in principe altijd 11-12 uur, hoe laat ze ook naar bed gaan. Dus dat is ideaal in het weekend
Doordeweeks rond 19.00 uur. Zoontje van 6 in het weekend vaak rond 20.30 uur. Dochtertje mag wel later, maar wil zelf graag rond 19.00 uur naar bed. De jongste wisselt nog elke dag. In de vakanties hebben we geen tijd, gewoon wanneer ze moe zijn. Dat kan 19.00 uur zijn, maar ook 22.00 uur.
Hier 2, 1 van 6 en 1 van bijna 4. Ze gaan allebei door de week tussen 19 en 19.30 uur naar bed. In het weekend tussen 19.30 en 20.00 uur. En in de vakantie ook. Op vakantie is het een ander verhaal, dan wordt het snel 21/22 uur dat ze liggen.