we zijn wat informatie alvast aan het zoeken om ons kind naar speciaal onderwijs te laten gaan maar weet iemand wat daarvoor precies nodig is? iq test, adhd/pddnos test of is een verwijs van zijn huidige school al voldoende? hebben deze informatie/testen lang geduurd voordat je kind naar speciaal onderwijs ging? moeten deze kinderen beslist met een busje gehaald en gebracht worden of mag je ze zelf ook brengen en halen van school? wat is voor jou/jullie toch de doorslag geweest om je kind vanaf een basis school naar speciaal onderwijs te laten gaan?
Met de taxi naar school wordt steeds meer bezuinigd. Hetvis afhankelijk van gemeente hoeveel km je van de school woont of dit nog betaald wordt. Zelf brengen is dus geen probleem. Bij mijn zoontje in de klas zat een kindje in de klas die naar speciaal basisonderwijs is gegaan en onze buurjongen is afgelopen schooljaar overgestapt. Bij beiden zijn er toch wel een paar jaar overheen gegaan voor ze op speciaal basisonderwijs werden aangenomen. Eerst testen, extra ondersteuning, rugzakken en uiteindelijk toch naar een andere school. De dochter van mijn collega zit nu in het traject, zij heeft een hele dag testen gehad en hieruit is een advies opgemaakt. Zij geven aan dat ze nog leerbaar is en ze haar nog niet willen overgaan naar een andere school. Maar ik denk dat dit per kind zal verschillen natuurlijk. Heeft school aangegeven dat hij naar een andere school moet?