Wilde hier even op reageren...op 22e jarige leeftijd heb ik mijn keelamandelen laten knippen, ondanks dat ik er erg tegen op zag...het viel achteraf gezien mee! Laat jij niet gek maken door verhalen van anderen. Wanneer het nodig is om de amandelen te laten knippen, gewoon doen...twee weken ff op de tanden bijten na de operatie,de medicatie tegen de pijn helpt goed! Eten is de eerste week lastig, maar als jij een half uurtje van tevoren een pijnstiller neemt en vlak vantevoren een paar ijsklontjes., is het te doen. En het resultaat mag er wezen; sinds de operatie heb ik geen last meer van keelonsteking...
Ik zou soms willen dat ik hiervoor in aanmerking kwam. Heb in de zomer 2keelontstekingen gehad, in 3 weken tijd. De arts verbaasde zich erover dat ik nog rond liep, omdat mijn keel een en al kraters waren. Ik had ook geen koorts. Hij vertelde mij dat ik nog ongelofelijk ziek zou kunnen worden. AB kuur mee, ging beter. Tot 4 dagen na de AB. Ik werd ongelofelijk ziek, koortsaanvallen, dikke, pijnlijke keel en ja hoor, weer een keelontsteking. Kreeg een langere AB kuur mee en sindsdien, heb ik eens per maand/2 maanden, keelontsteking. Ik ga er niet meer mee naar de dokter toe, want ik krijg een AB kuur en het is weer over. Het is wel erg vervelend en ik kan dan nauwelijks lopen. Giga veel last van mijn benen, spierpijn door het virus. Maar ik mag pas geopereerd worden als je 6 x per jaar bij de dokter komt met keelontstekingen. Nu ik al deze verhalen hier lees, laat ik het er lekker bij zitten. Ik ben toch ontzettend vatbaar, ben heel veel verkouden. Dan kan die keelpijn er ook wel bij.
Ik heb ze laten knippen toen ik 17 was en vond het eerlijk gezegd best meevallen. Gewoon lekker aan de fruithap met babyliga. Sindsdien nooit meer keelontstekingen gehad!
Nou hier dan misschien wel een positief verhaal. Ik was 27 toen mijn amandelen verwijderd werden en ik vond het allemaal wel meevallen. De eerste dagen een beetje een rauw gevoel, maar zolang je veel water met ijsklontjes en/of ijsjes eet dan valt het best mee. Na een week was ik er alweer helemaal vanaf. En sindsdien heb ik nooit geen keelpijn gehad, wat een zaligheid.