Welke iPod voor Pokemon go

Discussie in 'De lounge' gestart door Danseninderegen, 5 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danseninderegen

Danseninderegen Actief lid

14 sep 2015
    165
    1
    18
    Mijn zoontje wil voor zijn verjaardag een iPod om Pokemon go te spelen.
    Nu ben ik me aan t oriënteren welke hier het beste voor geschikt is. Je hebt iPod touch en iPod nano , maar ik heb er geen verstand van.
    Hij is echt te jong voor een telefoon, dus het idee is een iPod en dan samen met zijn vader Pokemon go spelen via internet verbinding van telefoon van zijn vader.
    Ik wil nl niet dat hij zelf op pad gaat met een eigen internetverbinding

2. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Geen ervaring met de ipod zelf. Maar de ipod nano is relatief klein, dat lijkt me dan dus lastiger om op te spelen. Ik zou dan gaan voor een ipod touch, die heeft dezelfde grootte als een telefoon.

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoe werkt dat dan, via telefoonverbinding van zijn vader? Een iPod werkt enkel op wifi, toch?

Mijn dochter heeft overigens een iPod Touch en deze is daar prima voor geschikt volgens mij. :)

4. Manque

Manque Niet meer actief

Ik kan geen apps op mijn ipod nano zetten... vraag me af of het wel kan, wat je wil doen. Het kan wel op de ipad.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zonder mobiel internet is het denk ik erg erg saai?

6. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Je hebt ook gps nodig geen idee of dat in een iPod zit?

7. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik denk inderdaad dat je een iPad of iPhone bedoelt?

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    iPod touch 6e generatie. (Volgens mij is 5e ook niet meer nieuw te krijgen). Die heeft GPS en WiFi.

Mijn kinderen hebben ook een iPod Touch. Kunnen ze alle iPad spelletjes op spelen. Eigenlijk kun je er alles mee wat een iPhone kan, behalve bellen via sim kaart. Want FaceTime kan ook. En via 'find my iphone' kun je ook zien waar die uithangt. Ook handig als ie kwijt is.

9. Danseninderegen

14 sep 2015
    165
    1
    18
    Bedankt voor de reacties.
    Ipod touch dus.dat vermoeden had ik al.
    Het kan dus wel,dat is fijn om te weten.

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Van sommige telefoons (iPhone in elk geval, veel andere denk ik ook wel), kun je een WiFi spot maken zodat een ander apparaat dan op internet kan.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar om Pokemon te jagen, moet je ook echt naar buiten, met alleen wifi red je dat niet.

12. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja hoor dat kan zeker. En voor kinderen is zo een iPod Touch ideaal. Je kan er eigenlijk alles mee, maar zijn veel goedkoper als telefoon. En ook geen simkaart nodig.

Je kunt online ook leuke hoesjes vinden. En er zijn ook van die bescherm glaasjes voor te koop.

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik had dat net uitgelegd maar heeft elkaar net gemist denk ik.

Je kan van je telefoon een wifispot/hotspot maken en dan via het mobiele netwerk van (in dit geval) papa, het internet op. En sommige providers hebben ook hotspots via alle andere leden. Dit plus openbare WiFi netwerken, dan heb je op nog best veel plekken internet. Zelfs zonder telefoon.

14. Danseninderegen

14 sep 2015
    165
    1
    18
    Dankjewel imoeder

wilde precies hetzelfde typen.
    Zo gebeurt t nu dus ook, nu heeft hij de oude tel van papa een iphone 4 s.maar die trekt t spel niet en valt dus geregeld uit.
    Hij gebruikt hem echt alleen voor spelletjes en filmpjes dis vandaar de keuze voor ipod.
    Bedankt.
    Heb je ook nog een idee hoeveel gb je t beste kunt nemen ? Daar zit veel prijsverschil in

15. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb zelf 1 van 32 GB. Beetje tussenmaat en met goed zoeken nog wel redelijk geprijsd.
    Capaciteit is 27 GB en ik heb 15 GB vrije ruimte. Er staan ongeveer 60 apps op, meeste spelletjes. Maar geen foto's want die deel ik er niet mee. Als je er minder spellen opzet zou 16 GB ook nog wel kunnen. Dat is al dubbele van de iPhone 4s, want die was 8 GB (die van mij ten minste).
    Ik heb zelf voor wat meer opslag gekozen omdat ik er hopelijk nog heel wat jaren mee kan doen. Apple spul gaat in mijn ervaring erg lang mee.

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Oooh juist, dank je!
    Zou mijn dochter ook nog wel leuk vinden maar ik vind het soms al moeilijk genoeg om met 3GB per maand rond te komen :p

Deel Deze Pagina