Mijn dochter van bijna 2 heeft voor een 4 weken geleden ontstoken keel amandelen gehad. Nu heeft ze een kuur gehad maar ze blijven vergroot. Wanneer ik in haar mond kijk zitten er aan allebei de kanten twee knoeperts. Ze raken elkaar net niet. Hoort dit zo of horen ze na een kuur weer kleiner te worden?
Heeft ze er last van? Bijvoorbeeld snurken of pijn bij eten of drinken? Je kan natuurlijk altijd even de huisarts bellen voor advies. Bij mijn oudste zijn ze eruit gehaald omdat ze groot bleven. Ze was er ook niet ziek van ofzo, alleen mopperen over een zeer keeltje bij het eten. De kno dacht dat ze wel vreselijk zou moeten snurken zo dicht bleek haar keeltje te zitten. Maar snurken deed ze dan niet voor zover wij wisten
Heeft ze er last van inderdaad? Die van mijn 4-jarige zoon zijn ook vrij groot en opgezet, maar omdat hij er helemaal geen last van heeft, heeft de KNO arts besloten ze te laten zitten. Je kunt altijd de huisarts even bellen of ze niet zouden moeten slinken na de kuur.
Zwaar ademen doet ze wel in haar slaap en afgelopen week eet ze ook erg slecht. Dit in de zin van haar brood niet eten maar ook niet bv alleen het beleg eraf eten. Gewoon echt geen zin erin. Ze begint nu weer wat hoesterig en snotterig te worden. Daarnaast geeft ze steeds auw.. aan in haar mondje maar ik kan op die dikke amandelen na niks vinden. Ze moet alleen haar achterste kiezen boven nog en ook daar zie ik niets.
Oeii herkenbaar. Sterkte! Afgelopen maandag ook bij het CB weer over haar amandelen gehad. Hebben al een keer een rondje KNO gehad 1,5 of 2 jaar geleden. Die van mij eet zowel al jaren haast geen brood en eet alleen het beleg er af. Nu wordt ze morgen 4 en stevige meid. 22,5 kilo! Vervolg van die amandelen ze heeft steeds honger maar lust ook geen pap waardoor ze slechtere dingen eet. Ik was er zo klaar mee dat ik toch weer de huisarts gaat bellen, vind dit niet meer kunnen. Hele dikke amandelen en geïrriteerd zijn ze, zei het CB ook al weer maandag toen de arts even kwam kijken. We hebben echt zoveel geprobeerd ik denk zelf dat ze eruit gehaald moeten worden. Even afwachten wat de huisarts zegt. De KNO arts zei toen dat ze erover heen kan groeien, dat snap ik maar ze wordt steeds zwaarder zo.
Nou het eten gaat gelukkig weer beter. Ze is hier sowieso niet zo van de koekjes ofzo dat eet ze amper of neemt een hap en gaat smeren. Ook het brood en beleg eet ze niet. Dus echt een paar happen. Maar moet zeggen gaat weer beter en ze klaagt ook niet meer over haar mond. Eet weer fatsoenlijk. Haar amandelen zijn nog wel dik. Erg lastig inderdaad wanneer je dochter dan zo groeit! En gezonde tussendoortjes? Wil ze dat ook niet?
Maar jij bepaalt toch wat ze eet? Als ze ongezonde dingen kan eten kan ze ook gezonde dingen eten en ligt het niet aan de amandelen. Hier hebben beide kinderen erg grote keelamandelen maar haast nooit ziek dus doen er niets aan.
Ze eet gezond maar omdat ze steeds honger heb eet ze vaak. Op kiwi kan ze ook niet de hele dag leven. We moeten constant alles heel klein maken met wat ze naar binnen werk. Ligt duidelijk aan haar amandelen. Bedoelde meer dat ze slecht eetpatroon heeft zo, natuurlijk eet ze wel eens slechter.
Mijn dochter had ook weer eens dikke amandelen en at nauwelijks meer... Ja chocola wel, dat smelt, maar warm eten en brood wilde ze echt niet