Hallo, Bij ons zoontje zijn woensdag de neus en keelamandelen verwijderd. Vreselijk hoe hij uit de narcose kwam. Maar goed, het ergste hebben we nu gehad. Nu wil ik graag jullie ervaringen horen. Ons zoontje, heeft nog niet veel trek, moet soms echt flink aangespoord worden om te drinken ( soms drinkt hij wel goed) lijkt soms helemaal de oude, om vervolgens weer "in te zakken", in een hangerig en huilerig kindje. Hoe reageerde jou kind, wat was de nasleep, hoelang duurde het voordat hij de oude was, wanneer ging het eten beter, had hij/zij ook zo`n rare stem en hoe lang duurde dat? Ik maak me nu al zorgen dat ik dinsdag weer aan het werk moet. Ik had in totaal 6 dagen vrij, kan ik wel gaan werken? of kan ik hem zo echt niet naar het KDV sturen? ( gaat me zelf door merg en been) Het zijn natuurlijk nog 3 dagen nu dat hij thuis is, is dit reeel dat het dan weer beter gaat? Wat een vragen he? Ik hoop op reacties.
Hey Confidence, Bij mijn zoontje zijn eind mei zijn neus en keelamandelen verwijderd en zijn beide oortjes doorgeprikt. Hij is donderdag geopereerd en hier heeft het wel een dag of 5-6 geduurd voor hij weer hardere dingen wilde eten. Het drinken was na een dag of 3 weer zoals het normaal was. Hier heeft het ongeveer anderhalve week tot 2 weken geduurd voor hij weer helemaal fit was. Maar na een week was hij niet ziek of naar meer. Helaas heeft onze kleine man wel last gehad van nachtmerries maar dat blijkt vaker voor te komen na narcose en alles er omheen. Dat nasale stemmetje was hier na een week weer over, moet wel zeggen dat zijn stem iets veranderd is, hij is wat hoger geworden. Het beste kun je naar je zoontje kijken en hoe hij het doet en aan de hand daarvan bepalen of je hem naar het KDV brengt. Die 3 dagen kunnen veel doen hoor Heel veel succes met je zootje en natuurlijk beterschap.
Hoi Lampie, bedankt voor je reactie. Drinken gata vandaag inderdaad weer als vanouds. Dat scheelt alweer. En hij heeft bijna een heel zacht broodje gegeten en knijpfruit en knijptoetjes. Niet veel, maar alweer meer dan gister. Hij stond vandaag op de weegschaal en is in die paar dagen 8 ons gewicht verloren , maar dat zal wel weer goed komen. Hij kan opeens heel verdrietig zijn en bijna ontroostbaar. Herken je dat ook van jouw zoontje? Helaas is ons zoontje geen ijs-eter. Heeft dan vandaag ook maar een paar likjes van het ijs gehad. Echt koud drinken houdt hij ook niet van. Maar ben al blij dat hij drinkt. Ik ben alleen bang dat de zwelling langer duurt als hij het niet echt koelt met ijs enzo. Ik hoop op nog andere ervaringen van mede forummers
Hier exact hetzelfde. Toen de nachtmerries na een weekje over waren kwam het spelenderwijs verwerken. Het is nu een half jaar later en ik word nog dagelijks geopereerd (lees in mijn keel gesneden ). Ze wil een operatiepakje en een zusterpakje voor haar verjaardag. Ze kan er geen genoeg van krijgen.
Quinten heeft 4 april zijn keel en neus amandelen laten verwijderen. Ook heeft hij buisjes gekregen. ZIjn herstel ging hartstikke goed! De dag van de operatie heeft hj veel ijsjes (raketjes) gegeten. Hij wilde eigenlijk vrij snel al weer brood (zonder korstjes) eten en met de dag kwamen er weer meer dingen bij die hij wilde eten. Binnen een paar dagen at hij weer 'gewoon'. ZIjn stem is rond de operatie anders geworden maar ik weet niet helemaal zeker of dat zo gebleven is of dat dat weer veranderd is. Ik heb het idee dat zijn stem hetzelfde is als voor de operatie. Quinten heeft helaas een longonsteking er bij gekregen in de dagen van zijn herstel dus daarom heeft het allemaal wat langer geduurt. Ik had een week zorgverlof en als hij de longontsteking niet had gekregen was ik met een gerust hart weer gaan werken. Ik weet alleen niet of ik hem al wel weer naar school had gedaan. In ons geval ben ik nog een week thuis gebleven om te zorgen dat hij weer helemaal top fit werd. Ze hebben n atuurlijk wel een operatie gehad en dat maakt lichamelijk en geestelijk best veel indruk. De narcose is hier prima verlopen. Hij moest wel huilen toen hij wakker werd maar het was geen drama. Voor Quinten is het heel goed dat dat hij de operatie heeft ondergaan. Hij is nog geen een keer ziek geweest (*klopt het snel af*) sinds 4 april en voor de operatie was het echt om de 3 weken raak. Hij is nog maar 1 keer verkouden geweest en dat was zo voorbij. Idd kijk naar je kind en voelt het nit goed om hem naar het kdv te doen, doe het dan niet.... Sterkte en beterschap!
Bedankt voor jullie reacties. het gaat idd met de dag beter. Drinkt weer als vanouds, begint weer te eten en zijn streken te krijgen. Al kan hij nog steeds plotseling heel verdrietig zijn. Zo ook vanmiddag na zijn slaapje. Hij had een uur nodig om weer Helemaal vrolijk en wakker te zijn. Wil dan alleen maar tegen me aan hangen. Zou dit toch de nasleep van de narcose kunnen zijn? Ook vindt hij de luier verschonen niet fijn. Naar mijn idee omdat die zuster in het ZH zondr iets te zeggen luier openmaakte en zetpil zette. Hij heeft normaal nooit moeite met luier verschonen. Ik zei steeds dat ik het idee had dat hij niks meer weet van de ZH Opname, omdat hij er niks meer over zei. Maar nu ik erover nadenk zijn bovenstaande dingen toch een teken Dat het wel impact had.
Hoe gaat het vandaag? Ik zou gewoon zorgverlof opnemen hoor mocht ie voor je gevoel nog niet zo ver zijn dat ie weer naar het kdv kan. Of je doet een halve dag, dat ie smiddags gewoon nog even lekker thuis slaapt. Maar volg vooral je gevoel.
Vandaag weer een stuk beter. Vroeg zelf om peer te eten Dat gaat goed. Stond ook vrolijk op. Ik heb toevallig morgen maar een halve dienst, dus dat komt goed uit. Kunnen we ff uitproberen hoe het gaat. Gaat dat goed prima, gaat het niet goed dan kan ik voor Woensdag altijd nog iets anders regelen. Thanks voor het mee denken.
Hier duurde de nasleep ongeveer een week. Hij had vooral pijn na het slapen. Verder viel t best mee, had erger verwacht. Hij wou ook alles wel weer eten. Dat wakker worden uit de narcose was idd verschrikkelijk, maar bij het zien van zijn autoboek was al t verdriet over. Wat was ik blij dat ik dat meegenomen had.
Vandaag op het KDV is het gelukkig goed gegaan. Wel was hij wat snel geprikkeld als er iets gebeurde in de groep e ging dan huilen, maar was weer snel te troosten volgens de leidsters. Toe ik hem kwam ophalen zat meneer aan een broodje met hamburger. En dat ging er heel goed in. Dus snurken is weg ( moet nu `s avonds luisteren of hij wel ademt hij begint weer te eten, slaapapneu is nu denk ik ook opgelost. Het kan nu alleen maar vooruit gaan. Al blijft hij wel met zijn mond open lopen en kwijlen. Moet ik hier nog wat mee? Hij is niet anders gewend dan zo te ademen met zijn mond open. Ik moet binnenkort naar CB, anders daar maar ff vragen.
Hier alleen neusamandel, maar ze was wel meerdere dagen een beetje zielig. Ook heeft ze nog ruim een week "gereuteld", dat was normaal, het operatiegebied zou nog wel twee weken meer gezwollen kunnen zijn vertelden ze mij. Sindsdien slaapt ze ook geruisloos! Haha, raar. Afleiding werkt hier juist goed als ze niet lekker is, tenzij ze natuurlijk echt erg ziek is, dus als het gaat gewoon naar kdv idd. Sterkte voor je schatje.
Dat lopen met open mond en kwijlen heeft hier ook nog heel lang geduurd. Zeker een maand. Ik heb hem op een gegeven moment maar met een slabber laten lopen. Ik bleef shirts verschonen.
Hey confidence, Fijn om te horen dat het goed gaat met je zoontje Dat snurkverhaal ken ik, ik ging ook regelmatig kijken of hij nog wel ademhaalde. We waren zo gewend aan het gesnorkel dat het nu gewoon eng stil was. Met open mond slapen doet hij nog steeds maar als ik 's avonds ga slapen dan duw ik voorzichtig zijn mondje dicht en dan ademt hij gewoon door zijn neus verder. Hopelijk is de nasleep gauw over, duurde hier ook wel even maar het resultaat merken we nu al. Ik hoop dat jou mannetje ook lekker opknapt.