Playmobil voor 2-jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door yeps, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 dochters van 4 en 2 jaar. De oudste is helemaal gek van playmobil dus zij krijgt voor Sinterklaas iets groots van playmobil, ik twijfel nog tussen t prinsessenkasteel of t woonhuis.

Nu haar zusje van 2. Die vindt leuk wat haar zus ook leuk vindt ..wil dus heel graag spelen met playmobil en Lego friends van haar zus.
    We hebben hier genoeg 123 playmobil, duplo, houten treinbaan, enz staan maar ze pakt altijd het 'grotere' speelgoed. Ik twijfel of ik voor haar ook playmobil zal kopen, ze speelt er nog niet echt lang mee maar t heeft wel haar interesse, tegelijkertijd vind ik haar er best klein voor. Zus heeft lang met little people gespeeld maar daar kijkt de jongste ook al een half jaar niet meer naar om.

Is dit herkenbaar en wat zijn jullie ideeen / tips hierover?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Onze jongste speelt ook weleens met het playmobil van haar zus. Heb ervoor gezorgd dat klein spul in een apart bakje zit en verder kan het dan niet zoveel kwaad wat mij betreft. Echt kopen zou ik het hier nog niet voor de jongste, maar ermee laten spelen vind ik dus prima :)

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ja precies, je moet wel alert zijn ivm de kleine onderdelen. Want zeker in de kamertjes van het poppenhuis zitten heel veel kleine onderdeeltjes, bestek enzo om maar wat te noemen. Dat zou ik toch wel wat eng vinden met zo'n kleintje van 2

4. de kids en ik

28 aug 2012
    41
    0
    0
    inginieur architect
    brussel
    Ik zou het woonhuis kopen, daar kan je eigenlijk meer mee fantaseren. Een prinsessenkasteel is een zo meisjesachtig (misschien wil je dat ze dat worden). En je kleinste zou ik dan ook maar wat geven, maar ik zou wel de kleine stukjes wegnemen.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier ook een 2 jarige die graag met het speelgoed van grote zus speelt. Maar ook met zijn eigen speelgoed graag speelt.
    Ik vind het prima, hij stopt niets in zijn mond en als hij het leuk vindt dan vind ik het prima.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wij vonden 2 jaar ook te jong... En toen kwam er een ouder meisje logeren.. Playmobil van vroeger uit de schuur gehaald.. En ook onze dochter bleek het hartstikke leuk te vinden..

E tja..ik ga dan niet zeggen dat het niet mag... Ze zal het toch niet zo leuk vinden omdat ze er niet aan toe is.
    E in jouw geval.. Kleine zusjes zijn altijd sneller he.. Die doen grote zus gewoon na :)

7. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Dochter wil graag t kasteel..ik liever t huis voor haar :D
    Probeer geen meisje-meisjes te kweken maar het lijkt niet helemaal goed te gaan.,.;)

8. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Mijn jongste is nu 3,5 maar speelt al zeker een jaar volop met playmobil. Ik zou het dus gewoon doen, beter iets geven waar ze nog jaren lol van heeft dan een stuk peuterspeelgoed waar na 2 x spelen niet meer naar omgekeken word lijkt me! Hier had ik als eerste de speeltuin voor haar gekocht en die is echt wel superleuk , weinig kleine delen en ze kon er meteen heel goed mee spelen.(vooral de zweefmolen is favoriet)

En over dat meisjemeisje tja..dat zit erin of niet denk ik, dat creeer je echt niet zelf;) Mijn jongste wil dolgraag het prinsessenkasteel, ze heeft hem maanden geleden al uit het playmobil boek gescheurd en hij ligt sindsdien onder haar kussen in bed, iedere avond kijkt ze er met glinsterende oogjes naar, ze vind het zooo mooi. 3 x raden wat er in de kast ligt voor december:D

Haar zus van 4,5 heeft helemaal niets met prinsessen, die wil niets liever dan het ridderkasteel, heerlijk zulke verschillende kinderen:)

Ik zou haar dus zelf laten kiezen, zij moet ermee spelen;)

Deel Deze Pagina