Ik moet ze er dus al jaaaaren uit laten halen, maar ga niet omdat ik bang ben voor het spugen naderhand
Vond het vreselijk maar achteraf blij dat ik het gedaan heb. Had gemiddeld 6x per jaar keelontsteking. Ik was 23 volgens mij, moest ook 1 nachtje blijven na de operatie, denk een week echt bijna niks kunnen eten, de tweede week alleen vloeibare/zachte dingen en pas vanaf de derde week weer beetje normaal kunnen eten. Wel nog lang een rauwe plek in m'n keel gehad. Maar daarna nooit meer keelontsteking gehad dus wel de moeite waard geweest!
Ik was 17 en liep al 2 jaar met keelontstekingen en hele vieze amandelen rond. Omdat ik een fobie heb voor overgeven, stelde ik het ook steeds uit. Ik moest in die tijd 4 nachten in het ziekenhuis blijven! Ik heb niet moeten spugen na de operatie, ook niet misselijk, en ik heb veel meer pijn gehad voordien dan nadien, en ik kreeg geen morfine ofzo. Ik moest steeds ijs en yoghurt eten en had daar helemaal geen zin in, ik rook steeds het eten van de andere patiënten en wou ook gewoon vast voedsel. Toen ik thuis kwam meteen aan de puree dus!
Ik heb t ook laten doen toen ik 18 was. Veeeel minder keelontstekingen daarna!! Maar... Ik heb zooveel napijn gehad, infectie, alles dik en ontstoken. Heb nog weken last gehad!! Toch geen spijt, want nu heb ik nauwelijks nog keelpijn, op het normale na.
Ik op mijn 15e...... ook geen morfine, en s'nachts waren ze ook nog eens in het ziekenhuis mijn PCM vergeten te geven. Ik vond het een grote HEL. ik kon anderhalve week niks eten. was drie dagen aan het kosten van de narcose... en dat is geen grapje na zo'n ok. Dus mijn tip: zorg voor GOEDE pijnstilling. niet laten afschepen met PCM. want daar red je het echt niet mee. ik vond die operatie erger dan mijn 2 bevallingen... veel sterkte...
Wauw! Wat een reacties. Goed om te lezen dat het bij iedereen geholpen heeft. Ik laat ze er zeker uit halen. Geen twijfels! Ik moet een nachtje blijven, ook ivm kans op nabloedingen. Uit voorzorg. Zijn de kilo's er naderhand niet meer aangekomen bij jullie? Wil best wat kwijt hoor
Pfff.. Dus 12 kilo! Haha, als ik dat kwijt ben zit ik weer op mijn vrijgezellen gewicht 🙈😂 (zo'n 12 jaar geleden)
Als je dat aangeeft dan geven ze je er wat voor. Bij mij hielp t want ik was echt misselijk maar zodra dat spul inliep verdween dat heel snel.
Ik woog in die tijd niet zo veel, ca. 60kg en was na 1 week 53kg. Helaas alles weer aangekomen toen ik weer lekker kon eten
Ik was 19 toen mijn amandelen verwijderd zijn. Opname in de ochtend en ik mocht dezelfde dag weer naar huis. Het advies (wat ook aan jonge kinderen wordt gegeven) was waterijsjes eten, maar het slijm in mijn mond werd daardoor dikker en het wegslikken was echt geen doen. Zeker de eerste week had ik geen zin in eten. Mijn moeder helemaal radeloos, want haar kind at niet... Dokter adviseerde vloeibaar voedsel zoals vla of iets dergelijks, maar ook dat kreeg ik niet weg. Mijn keel was te pijnlijk! Pas na 2 weken ging het de goede kant op. Na die 2 weken had ik nog 2 weken vakantie en was dus vrij van werk, maar toen ik na 4 weken weer aan het werk ging kostte praten mij echt heel veel moeite en halverwege de dag was ik op en had ik het gevoel met dubbele tong te praten. Vanaf operatie was ik pas na 6 weken echt weer de oude! Maar; totaal geen spijt. Ik heb eigenlijk nooit meer echte keelpijn!
Ik ben ook bang om te spugen. Maar soms moet een operatie nou eenmaal. Ik weet uit ervaring dat ze hier hele goede medicatie voor hebben. Ik heb het van te voren besproken en ze hebben mij al medicatie toegediend voordat ik wakker werd. Ook toen ik erna misselijk werd hadden ze een super spulletje Overigens geen ervaring met amandelen verwijderen.
Oeps, ik was vergeten zeggen dat het bij mij eerst wel geholpen heeft, maar sinds ik kinderen heb, heb ik al heel vaak keelpijn gehad, soms ook chronisch, en vorige week nog een keelontsteking, Bij mij is het dus niet zo dat ik er naderhand geen last meer van heb. Maar als ik zo de ervaringen van anderen lees, dan denk ik: huh? hoe kan het dan dat ik toen bijna geen pijn had na de operatie?
Herkenbaar! Ik ben meerdere keren geopereerd en mijn angsten vooraf aangegeven. Ze hebben hier goed rekening mee gehouden en ook meteen anti misselijkheid tabletje gegeven. Ik heb nog nooit gebraakt na een narcose.
Ik ben dan zeker een van de ongelukkigen waarbij niets hielp. Bij 1e operatie na 1x spugen iets gekregen tegen misselijkheid maar ondanks dat nog de hele nacht doorgespuugd. Bij 2e operatie van tevoren aangegeven. "Ja mevrouw, u krijgt iets van tevoren in het infuus, dan heeft u nergens last van". Je raadt het al... 3 middelen geprobeerd maar weer een hele nacht gespuugd en bizar duizelig.
Veel is er al gezegd. Wat bij mij goed hielp tegen de pijn is een icepack op mijn hals. Dat gaf meteen opluchting.
De pijn vond ik eerlijk gezegd heel heftig. Gelukkig geen last gehad van spugen, maar wel nabloedingen. En dan nu het positieve.... als de pijn weg is, dan is het zo fijn! Ik had ervoor altijd keelpijn.