Nou, mijn bevallingen zijn erg heftig geweest met erg veel napijn ook, dus in dat opzicht ben ik dan wel gewend
Hier ook op latere leeftijd.. Dagopname. Dikke week herstellende.. Slikken zooooo niet prettig Maar ik heb nog nooit keelontsteking weer gehad Zorg dat je ijsblokjes in de vriezer hebt zodat het water goed koud is.. Veel waterijsjes Geen melk producten nemen ivm slijmvorming en veel slikken dan..the hell
Ik heb ze laten verwijderen toen ik 27 was. Heb amper napijn gehad en zoals hierboven ergens geopperd over huishoudelijke hulp, dat zou echt onzin zijn geweest in mijn situatie. Binnen een week at ik alles weer en zonder pijn. Ik had gewoon de zorg over onze zoon van town 1,,5 jaar overdags. Mijn man was gewoon aan het werk. Maar wellicht ben ik juist een uitzondering hoor
Zo daar was ik weer. Men wat heb ik me ellendig gevoeld. Vannacht boven de 40 graden koorts en misselijk, dus moest overgeven. Ohhh wat een pijn! Mn amandelen zien er niet uit, zo erg is lang geleden! Vanmiddag kan ik bij de ha terecht, mits ik iemand heb om mee te gaan, want voel me niet goed om alleen te gaan. Probeer nu een boterham te eten, maar oh wat een pijn. En waarschijnlijk hoor ik vanmiddag dat t virus is dus krijg ik er ook niks voor.
Ik was 17 toen ik ze eruit heb laten halen. Moest 1 nachtje blijven toen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever beval (waarvan 1x totaal ruptuur en 1x een keizersnede) dan mijn keelamandelen eruit laat halen. Ik heb 2 weken vrijwel niets kunnen eten en drinken. Ik vond het echt verschrikkelijk. Gelukkig heb ik sindsdien nooit meer keelontsteking gehad. Het was het dus zeker waard. Heel veel sterkte
Pfoei, dat klinkt weer heel heftig! Net bij de huisarts geweest en natuurlijk geen antibiotica en geen zwaardere pijnstillers, dus zal het moeten uitzingen. Ben misselijk van het water drinken en het doet mega pijn. Ik ga op Thuisarts even een formulier invullen en kijken wat daar uit komt.
Ik heb ze eruit laten halen ivm infecties en het was echt verschrikkelijk, zoveel pijn. Ik heb 2 weken amper kunnen eten en ik ben ruim 15 kilo afgevallen (en 5 er weer bij) Maar!!!! nooit meer last gehad, dus het is wel ergens goed voor!
Eerder besloten mij van de wachtlijst te halen maar nog niet gedaan want ik kreeg deze week weer keelontsteking. Toevallig werd ik vandaag gebeld en ik word 31 oktober geholpen. Ik ben doodsbang. Leuk ook m’n laatste weken van m’n verlof
Oh wat spannend!! Mijn keel zag er heel rustig uit, het waren puur mijn amandelen. Voor nu heb ik besloten om het niet te doen.
Ik was 30 toen ze er uit gingen. Ik wilde een dag van te voren nog afbellen door alle horrorverhalen uit mijn omgeving… maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Deed het pijn, ja. Was het zo erg als gezegd werd door iedereen, nee echt niet. Het heeft uiteraard pijn gedaan. Maar lang niet zo erg als ik had voorgesteld. ik werd om 8.15 de ok opgereden en even na 11u was ik al weer thuis. Die middag nog suf van de narcose. Wel dezelfde avond gelijk (zacht) gaan eten want ik dacht als die helse pijnen nog gaan komen dan lijkt het mij niks als ik ook nog eens waardeloos voel door de honger. En heb veel gedronken, zodat mijn keel niet uit ging drogen. Maar die helse pijnen kwamen niet. Je keel ziet er wel uit als een slagveld, ik had van links naar rechts een korst lopen, in de dagen na de operatie gaat dat er niet beter uit zien op dag 5 ging het loslaten en toen kreeg ik behoorlijke oorpijn. Op dag 7 was dat over, korst was ook helemaal weg. De dag na de operatie was zoon nog bij mijn moeder maar vanaf dag 2 na de operatie was hij gewoon bij mij. Niet veel daarna gewoon weer gaan werken, werk in het onderwijs en omdat je daar veel praat was dat eigenlijk nog te vroeg. Had einde ochtend echt een vreselijk vermoeide keel en in t begin sprak ik nog niet alle klanken goed uit. Weer 2 dagen later ging dat veel beter. Dus al met al kon ik op dag 10 weer gewoon helemaal werken zonder last. Maar als ik een beroep had gehad waarbij ik niet zo veel had hoeven praten had ik makkelijk op dag 7 of 8 weer kunnen gaan werken. Nouja goed, lang verhaal kort, ik zou t zo weer doen. Het viel mij 100% mee. Ik had toen ik ze nog had non stop vreselijke keelontstekingen, dan was ik er een weekje van af en dan kwam de volgende weer. Altijd moe, altijd ziek of onderweg. Sinds ze er uit zijn ben ik eigenlijk niet echt ziek meer geweest. Ook nog nauwelijks verkouden
Onze zoon (20) heeft zijn amandelen dit jaar laten verwijderen, hij heeft er haast geen last van gehad! Ik was bang dat het ellende zou worden aangezien hij ASS heeft en alles heel heftig ervaart, maar dat was dus niet het geval.
Mijn amandelen zijn op dit moment niet ontstoken. Maar ze zijn al wel een tijdje enorm vergroot en er blijft ook regelmatig vuil in hangen wat ik eruit moet plukken . Ik zie echt op tegen de pijn maar vooral ook dat ik misschien niet voor m’n jongens kan zorgen.
Ik was 31 toen ik ze liet verwijderen. Ja het deed wel wat pijn, maar geen horror verhalen hier. Ik moest 1 nacht blijven. Maar na eendagje thuis rustig doen ging les weer prima. En heel blij dat ik het gedaan heb, daarna nooit meer pijnklachten in mijn keel gehad.