Hoi meiden, Sinds anderhalve week is mn kleine van 2 jaar en 2 maanden van zn speen af en de eerste week ging goed.. maar nu sinds een paar dagen is t drama met slapen.. op dit moment huilt ie ook dat ie een knuffel wilt, die heeft ie gehad voordat ik uit zn kamer ging en ik weet dat als ik m nu een knuffel geef en ik zn kamer weer verlaat t liedje weer van voor af aan begint.. Hebben jullie tips? Hij is duidelijk zn gevoel van veiligheid kwijt, maar hoe geef ik m dat terug zonder m de speen te geven en de hele nacht in de weer te zijn? Heb 2 dagen de 5 minuten methode geprobeerd en de eerste dag leek t te helpen maar de tweede dag leek t alleen maar erger te worden... Dan maar negeren ondanks dat ie op de deuren bonkt?? dat ie vanzelf wel in slaap valt? We hebben eraan zitten denken om m een nieuwe knuffel te geven, een grotere want hij heeft nu twee kleintjes, maar geen flauw idee of dat werkt.. Pfff ben kapot, zou m bijna weer de speen terug geven.. maar ik weet dat dat niet de oplossing is toch? ideeen zijn welkom!
ben bang dat als ik nu naar m toe ga dat ik dit gedrag alleen maar versterk... groetjes van een moeie mams..
Je zou het natuurlijk kunnen proberen vol te houden, sonde van de 2 weken, want hij kon het dus wel. Of zoals je beschreef een nieuw knuffeltje! Is misschien gewoon een uitprobeerfase om de speen terug te krijgen... Maar aan de andere kant zou ik zeggen geef de speen terug en probeer het een andere keer opnieuw. Leg uit dat hij bv met een bijzondere gebeurtenis groot is en de speen niet meer mag hebben... Misschien gaat het dan beter. Dit is ook doodvermoeiend voor hem maar ook voor jou!
Moeilijk inderdaad.. misschien sámen heel bewust een nieuwe knuffel kopen, als 'beloning' dat hij nu al zolang zonder speentje slaapt? Hier van de week gestopt. Smorgens ging het slecht, maar s avonds ging het goed. En ook de volgende ochtend ging het goed. Maar vanacht lag ze dus heel de nacht te spoken *gaaap!* . Ik hoop maar dat dit eenmalig was..
wij waren er 2 weken vanaf en toen ging het helemaal fout nou ik heb besloten om het over 1,5 maand weer te proberen sorry maar ik wil gewoon nachtrust en dagrust hebben en geen gekrijs om een speen. en ze is nu 15 maandjes dus maak me nog niet zo druk. ze krijgt m hier alleen in bedje
thanks meiden voor de reacties! Morgen heb ik ff tijd met m, dan ga ik ff proberen om een leuke knuffel met m uit te zoeken en hopen dat t werkt... ben wel blij om te lezen dat we niet de enigste zijn met t probleem... ff doorzetten, pff dat gaan we proberen en anders idd later nog maar eens proberen ... probeer nu t cb te pakken te krijgen.
Met deze leeftijd snappen ze misschien ook nog net niet hoe en waarom je de speen hebt weggehaald. Jesse mag hem houden tot ongeveer drie jaar. Wel haal ik altijd de speen uit z'n mondje als hij nog maar net slaapt. Hij slaapt dus de hele nacht zonder speen. Wat ik me wel kan herinneren van onze oudste zoons, dat zij een paar nachten huilden en onrustig sliepen, maar dat ze er toen dóór waren. Succes ermee!
Misschien makkelijk praten, maar ik zou ff doorzetten. Het zal wel slopend voor je zijn, maar denk toch dat je hier even door heen moet, en hij ook. Gewoon steeds terug in zn bedje leggen, niets zeggen, dus het gedrag negeren niet het kind. Hier de speen al met 12 maand afgeleerd, 2 nachten was het drama, maar daarna nooit meer om gevraagd! en ben dr echt blij om dat ie dr al zo lang af is.
Mijn dochter is net zo oud en was ook pas `s nachts aan het spoken. Ze wilde of niet gaan slapen of ze ging `s nachts gillen. Het ging op precies dezelfde manier als jij omschrijft. Hier heeft ze al sinds ze 8 maanden is geen speen meer. Dus het was hier deleeftijd en niet de speen. Na een week hebben wij gezegd dat we niet meer kwamen en dat ze niet meer mocht huilen. Ze heeft een nachtlampje en die laten we nu branden (eerst deed manlief die uit als wij naar bed gingen). Als ze wakker wordt ziet ze dat haar lampje brandt en dan moet ze weer lekker gaan slapen. Hier werkt het goed. Ik zou het dus eerder als fase zien dan dat het de speen is. Ik zou dus niet toegeven.
Heey meiden, thanks weer voor de reacties . CB niet meer te pakken kunnen krijgen, mn moeder werkt bij een kdv dus heb haar om advies gevraagd.. We gaan nog ff stug doorzetten, we hebben het bedje wel omgedraaid. Aan 1 kant zaten nog de spijlen en die stond naar de muur zodat ie zn bed uit kon maar nu kan dat dus niet meer en kan ie in ieder geval niet meer op de deur gaan bonken.. Moet zeggen dat ik ook gewoon niet consequent genoeg was merkte ik, wilde niet dat manlief en stiefzoon wakker werden van onze kleine dus ging ik toch te vaak zn kamer weer in als ie om een knuffel vroeg. Nu sinds gister ga ik 1 keer naar m toe, kalmeer m en leg m dan weer in bed, ik geef idd ook aan dat ik niet meer naar m toe kom, dat t tijd is om te gaan slapen. gister waren we pas laat thuis, hij lag rond half 10 pas op bed en werd om half 12 wakker, ik naar m toe en gedaan zoals hierboven omschreven.. hij heeft wel een uur gehuild maar uiteindelijk zelf in slaap gevallen . om 2 uur werd ie ook wakker, heb m een knuffel gegeven, m zelf zn lichtje uit laten doen en m weer in bed gelegd, 2 minuutjes gejammert en is toen weer in slaap gevallen .. vanmorgen om half zeven were wakker door een poepluier, heb m verschoont en na een kwartier viel ie nog in slaap tot kwart over 8 terwijl ie de afgelopen dagen echt niet meer ging slapen . Denk idd dat t een fase is, ik hoor meerdere over onrustige kids met deze leeftijd.. We moeten er maar doorheen he, hopen dat deze fase niet te lang duurt 8) .
yolanthe, dat nachtlampje is dat zo een klein rond lampje voor in t stopkontakt? of een echt lampje wat je aan en uit kan zetten? Wel frapant dat nu ook tegen mn kleine zeg dat ik niet meer ga komen hij na 5 mninuutjes gewoon weer gaat slapen in de nacht.. bij jullie had dat dus ook al succes . Nogmaals thanks voor je reactie!
Trishka we hebben een winnie the pooh lampje met schakelaar. Geeft een klein beetje licht, maar niet te veel. Lekkere leeftijd hebben ze he?! Ze maken zo misbruik van je als je niet oplet De mijne slaapt weer lekker `s avonds en `s nachts. Hopelijk de jouwe ook weer snel!
we hebben een rond klein nachtlampje altijd aanstaan en datinnie de pooh lampje hebben wij ook hahaha, maar die gaat idd uit in de avond.. mocht ie nou blijven spoken gaan we dat misschien wel proberen om dat lampje aan te laten . Lekker dat die van jullie alweer goed doorslaapt, hopelijk hier ook snel weer.. moet zeggen dat ie vorige avond meer dan een uur gehuild heeft voordat ie insliep en nu 'maar' een half uurtje ongeveer, dus er zit verbetering in! Fijne avond nog, groetjesssssssss.
Slik, hier vandaag te horen gekregen dat het beter is om de speen te stoppen. Advies van de tandarts. Vanavond mag ze nog 2 spenen mee naar bed. Overmorgen nog 1 speen en daarna geen speen mee. We hebben afgesproken als ze 5 plaatjes heeft geplakt ze een cadeautje met papa en mama gaat uitzoeken. Ben benieuwd, nu nog maar snel wat goede nachten slapen en dan maar hopen dat het goed verloopt.