Vriendinnetje met luizen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door ijsje82, 22 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Een vriendinnetje van mijn docher heeft steeds luizen. Ouders zijn gescheiden. Er was vooraf bekend dat ze met ons mee zou naar onze paarden. En zij bleef bij ons logeren. Zij heeft zElf wel een cap. Moeder geeft haar die niet mee. Vader zegt de luizen zijn al lang weg. Zij heeft dus steeds onze cap gebruikt. En savonds krijg ik een berichtje van de moeder. O ze heeft luizen dus jullie kunnen beter jullie cap even een poosje niet gebruiken.

Nu dus een week later zitten mijn kinderen er ook onder.
    Is ht nu raar als ik het vriendinnetje hier niet meer wil hebben te logeren en niet meer mee wil nemen naar de paarden. Omdat ze haar eigen cap nooit mee neemt. Ik vind het wat sneu voor het meisje. Maar omdat ze ouders er zo laks mee omgaan

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou dat inderdaad ook sneu vinden. Ik zou vragen of ze haar haar eigen cap mee willen geven. Maar je hebt ook haarnetjes, die zou je kunnen gebruiken. En de cap daarna in de vriezer (als je daar ruimte in hebt ;))

3. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ja dat vraag ik ook. Maar die ligt dan nog bij de moeder en haal haar bij de vader op. De moeder woont in een andere plaats dus even daar langs gaan voor haar cap kan ook niet. Op het laatste moment afzeggen van heb je geen cap nou dan kun je niet mee vind ik ook sneu.
    Ik heb geen ruimte in de vriezer. En ze moeten dan een cap delen. Dus om de beurt de cap op. Dus dan helpt de vriezer ook niet.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar je kan toch vragen of ze eraan willen denken dat ze de cap meeneemt naar haar vader?
    En die haarnetjes/haarkapjes kan je alsnog gebruiken, dat werkt ook. Of een douchemuts, 2 euro bij de Hema, 1,79 bij de Kruidvat.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ik zou aangeven dat je wilt dat het meisje haar eigen cap gebruikt. Is een verantwoordelijkheid van de ouders, lijkt me. Ze neemt, neem ik aan, ook rijkleding en rijlaarzen mee, dan kan die cap toch ook mee?

(En als backup zou ik dan inderdaad een haarnetje./douchemuts gebruiken (eventueel ook aan haar ouders vragen om die dan als backup te regelen), zodat je het meisje zelf niet teleur hoeft te stellen als haar ouders het toch vergeten.)

Of als ze altijd met jullie meerijdt en haar ouders haar nooit brengen: cap bij jullie laten?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik vind het niet te ver gaan. Sowieso paardrijden zonde cap is not done, dus zonder cap, geen paardrijden. Flauwekul om te delen, zeker met luizen in het spel.

7. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Cap bij ons laten is geen optie omdat ze die nodig heeft voor paardrijles. En daar zit ze bij moeder thuis op.

Ik vind het vooral zo laks van de ouders als ze vragen of ze mee mag en ik al aangeef alleen als ze haar eigen cap mee neemt. Dat ze hem niet mee geven. Moeder weet ook al voor het weekend dat ze met ons mee gaat.

En als ik vraag of ze nog luizen heeft zeggen ze nee. En dan hior ik achteraf toch dat ze nog wel luizen heeft. En dit speelt toch wel al 6 maanden of langer dat ze steeds luizen heeft.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik vind het niet raar, maar wel sneu voor het meisje, maar dat is niet jullie Verantwoordelijkheid

Ik zou de ouders wel Vragen of ze bekend zijn met tea tree olie, luizen walgen van tea tree ... Wij doen de haren van onze kinderen 3 keer per week wassen met tea tree shampoo, kost 8 euro 1 fles maar je kunt er lang mee doen, en onze kinderen spelen gewoon met kinderen die luizen hebben en mijn zoon zit naast een meisje die continu luizen heeft, en hun hebben het nooit gekregen

( geluk misschien ... Maar goed we blijven wel wassen met tea tree)

Baat het niet schaad het niet ;) wie weet is het meisje er ook mee geholpen

9. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik vund het zo sneu als ze de hele week er na uit heeft gekeken om mee te gaan dat ik dan moet zeggen als ik haar ophaal. O geen cap dan kun je niet mee.
    Want het meisje kan er zelf niks aan doen. Het ligt bij de ouders. Moeder die de cap niet mee geeft en vader die niet zegt he de cap moet ook mee.

Maar voor mij is de lol er wel af om iemand mee te nemen op deze manier.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij zijn er ook tips gegeven over een douchemuts e.d. Lijkt er nu een beetje op dat je alleen je gal wil spuwen ofzo.
    Ja die ouders moeten zich verantwoordelijker gedragen, maar het meisje kan er niets aan doen. En het kan gemakkelijk opgelost worden.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als ze geen cap heeft, kan ze niet mee. Dat staat voor mij nog los van die luizen. Ze heeft bij moeder gewoon een cap, dan zorgt moeder maar dat ze die bij zich heeft ipv die verantwoordelijkheid bij jullie te leggen.
    Als ze 'm dat tóch niet heeft, zou ik dat duidelijk tegem haar vader zeggen; ze móet de volgende keer die cap hebben. En dan idd met badmuts ofzo maar jullie cap lenen.

Overigens gaan luizen niet snel op andere plekken zitten dan op een warm hoofd, dus daar zou ik me niet al te druk om maken. Maar als zij luizen heeft, moeten ouders wel dagelijks goed kammen met een luizenkam. Hier zou logeren dan dus niet kunnen, want ik kam mijn dochter zelf zodat ik weet dat het goed gebeurt (en wil die vervelende taak ook niet aan een ander geven). Dus luis = geen logeren (maar spelen kan prima).

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Hoe oud is het meisje? Want ik vind dat je op een bepaalde leeftijd ook best van een kind kunt verwachten dat ze aan zo iets denkt? In de zin van dat je tegen de ouders zegt dat ze haar eigen cap mee moet hebben en dat je dat ook tegen het kind zelf zegt en ze allebei er voor verantwoordelijk zijn.

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Haarnetje inderdaad, anders geen cap is niet rijden.
    Erg vervelend natuurlijk luizen, maar kan zij ook niets aan doen.
    Vriendinnetje van mij had ook regelmatig luizen en sliep alsnog bij mij.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hoe oud is ze dan? want mijn kinderen van 7 en 9 weten ook precies wat ze mee moeten nemen voor sporten. En verder, tja het is dan wel sneu, maar is niet anders. Misschien dat ouders het dan eens leren.

15. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18

Ja er zijn al tips gegeven voor de cap. Maar het gaat ook om logeren. Dan hoor ik ook pas achteraf dat ze luizen heeft terwijl ik er van te voren naar gevraagt heb. Ik kan haar toch moeilijk hele dagen met een badmuts op laten lopen.
    Ik zit een beetje met een dilemma. Meisje is 11 en van baby af aan beste vriendinnen met mijn dochter. Vader is een goede vriend van mij.
    Dat maakt het ook moeilijk om te zeggen dat ik geen logeerpartijtjes meer wil.
    Vader zegt steeds dat er geen luizen meer zijn en het geen probleem is en na de tijd hoor ik van moeder dat er nog wel luizen zijn. En ja gal spuwen. Ja ik vind het niet fijn nee dat mijn kinderen er nu ook mee zitten.
    Maar het gaat er vooral om dat het meisje er min of meer op rekent dat ze met ons mee mag of hier logeren kan. Omdat dit bijna altijd wel kon. En of het raar is of ik dit dan weiger.

16. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik snap je dilemma, maar het is niet jouw verantwoordelijkheid om te zorgen dat ze alles bij zich heeft. Dat is aan haar ouders en, met 11 jaar, toch ook wel enigszins aan haarzelf.
    Je schrijft dat ze er al de hele week naar uitkijkt, nou dat heeft ze ook de hele week om om haar cap te denken.
    Ik zou een kind waarvan ik vermoed of weet dat het luizen heeft niet bij me laten logeren. Ik zit daar echt niet op te wachten. Hoe sneu ook, die beestjes hou ik graag buiten de deur.
    Wbt de cap lenen.... Misschien nog 1x met netje of badmuts, maar daarna toch de waarschuwing dat ze, de volgende keer als ze hem vergeet, mag toekijken. Misschien helpt dat om er beter aan te denken om hem toch mee te nemen. Vergeten is nu niet erg, omdat ze hem toch van jullie kan lenen.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vermoed dat er misschien ook geen luizen waren, maar wel neetjes, dan heb je dus zo weer luizen. Als de vader een goede vriend van je is zou ik dat aangeven bij hem. En wel laten logeren, kinderen in de klas kunnen net zo goed luizen hebben. En als ze geen cap bij zich heeft, jullie cap gebruiken met badmuts. Je zou zelf even kunnen kijken of je neten of luizen ziet, zeker als ze regelmatig bij jullie is.
    Wat betreft haar eigen cap meenemen, ze is 11 jaar en dus oud genoeg om er zelf aan te denken. Maar goed, dan nog kan ze het wel eens vergeten.

18. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik denk dat ik dat maar doe. Nog 1 x met badmuts. En anders kan ze zonder cap niet meer mee. Als ze hem steeds vergeet moet vader maar een cap kopen voor bij hem thuis.
    En logeren voorlopig niet meer. Pas als ik zeker weet dat de luizen ook echt weg zijn.

Ik vertrouwde er steeds op dat ze ook echt weg waren als de vader dat zei.
    En ik kan me ook niet voorstellen dat iemand er al 6 maand of langer last van heeft.
    Ik dacht altijd dat je met 2 weken toch wel luisvrij bent als je er een beetje actief mee bezig bent om ze te bestrijden.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Supersneu om een kind buiten te sluiten als het luizen blijkt te hebben. Cap niet mee en dan niet paardrijden? Ok. Maar vanwege veiligheid.
    Maar kind niet laten logeren of spelen omdat het luisen heeft vind ik triest. De hele klas kan wel onder de luizen zitten.. en dan ergens opmerking dat diegene luizen buiten de deur wilt houden: dat lukt je toch niet kindje waarmee ze spelen, klasgenoot whatever en hop, luizen. En so what? Weekje kammen met cremespoeling en klaar. Het is geen enge ziekte die je in huis haalt hoor. Ben benieuwd wat jullie ervan zouden vinden als je kind steeds onder dd luizen zou zitten en overal geweigerd werden.

Zonnebloem92 vindt dit leuk.
  20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee hoor. In aanraking komen met bijv kind op school die luizen heeft en ze zitten er weer. Die van mij gaat na de vakantie luisvrij naar school en komt met luizen terug. Ik kammen, kammen eb kammen. Luisvrij, naar school en weer eronder. Ene kind is wr gevoeliger voor dan andere kind. En zusje heeft er nooit last van

Deel Deze Pagina