Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden. Een schat van een ventje, altijd lachen en altijd vrolijk. Alleen.....als hij 's avonds naar bed moet is het een echte draak. Een keel op zetten van hier tot Tokio. Heb al verschillende dingen geprobeerd maar niets helpt. Probleem is ook nog dat mijn oudste van bijna 3 heel ligt slaapt. Hij word wakker van het gekrijs van zijn broertje. Mijn man werkt in de beveiliging, die werkt voornamelijk 's avonds en 's nachts. Als hij de nacht in moet, gaat hij rond 19.00 uur slapen. Maar dat kan hij niet omdat meneer alleen maar ligt te krijsen. Wie heeft er nog tips voor me? Ik ben op dit moment ten einde raad.
Hier ook hetzelfde probleem maar ons zoontje is al 13,5 maand. Hoe is zijn ritme? Slaapjes en eten en zo? Kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt, zo frustrerend en helemaal voor je man, die helemaal niet aan slapen toe komt.... Hoe gaan de andere slaapjes? Tandjes die door moeten komen? Groetjes uit Noord Brabant
Hoi, 'ja soms moeten ze gewoon ff zo doen hoorde ik vandaag..omdat ze slaap hebben maar eigenlijk niet kunnen slapen. Bij de cb zei ze misschien een speeltje mee in bed.. me dochter krijst niet maar slaapt pas rond half 10
ja dat heb ik ook wel s gehoord, dat ze huilen om alle indrukken van de dag te kunnen verwerken. persoonlijk geloof ik daar niet zo in (in het cb ook niet maar das een ander verhaal haha) er zijn ook wel eens (zelden, maar toch) dat hij niet huilt savonds en lekker in slaap valt. en ook overdag is hij zo vertrokken. hij heeft zn vaste knuffels in bed, maar speelt daar niet echt mee, pas als hij wakker word.
Bedankt voor jullie reactie's. Gister is hij pas om 21.30 gaan slapen. Was toen al vanaf 19.00 met hem bezig. Zijn ritme is verder prima volgens mij. Overdag slaapt hij prima. Het is puur de nacht dat hij niet wil. Denk niet dat het aan zijn tandjes ligt eerlijk gezegd. De 8 tanden die hij nu heeft zijn zonder problemen door gekomen. We hebben al zowel met als zonder speelgoed geprobeerd, maar helaas ligt het daar ook niet aan. Groetjes
Misschien heeft hij nog geen slaap? Hoeveel keer slaapt hij overdag? Misschien kun je hem wat langer ophouden of het slaapje ervoor wat korter doen? Hier is het ook al meer dan een half jaar feest, al gaat Iris niet (meer) krijsen/huilen. Ze ligt gewoon te praten, te spelen met haar knuffels en soms roept ze mama/papa voor nog wat extra aandacht. Dit duurt soms wel een uur. Ik verbaas me er ook altijd over, want 's middags leg ik haar op bed en slaapt ze binnen 5 minuten. Succes ermee!
We bieden hem wel een flesje aan voor het slapen gaan, maar 9 van de 10 keer wil hij die niet. We leggen hem daarna op bed, waarna hij dus de hele boel bij elkaar krijst. We hebben ook al geprobeerd om dan op bed een flesje te geven maar dat wil hij ook niet helaas.
Hij doet meestal 2 tot 3 slaapjes per dag van zo'n 2 á 3 uurtjes. Soms ook wel eens een half uurtje. Het gekke is, leg je hem in de box dan gaat hij wel slapen.
Daar hebben we inderdaad ook al aan gedacht, maar dit is nu al zo'n 3 maanden dat hij 's avonds niet wil slapen.
hmm erg lastig! als hij moe is en hij moet naar bed stop je hem lekker in, het hgeeft niet als hij huilt, sommige babys hebben dat nodig om te kunnen slapen. ook maddox had dat gehuil en gejammer nodig. ik merkte wel dat als ik elke keer zijn kamer binnen liep omdat hij nog niet sliep, hij nog bozer werd want hij dacht dan dat ik kwam om te spelen of hem eruit te halen maar dat gebeurde niet en ik liep weer weg. dus bleef hij nog langer huilen. toen heb ik dat gehuil maar ene tijdje genegeerd en nu is het binnen 10 min klaar. want hij weet dat hij moet slapen en dat mama niet meer komt. dus mischien dat je dat kan proberen. als je hem eenmaal in bed legt en hem verder niks scheelt, je ook niet meer zijn kamertje binnen moet lopen. het is even doorbijten je aandacht op iets anders vestigen maar als het heeft geholpen zijn jullie er uiteindelijk allemaal blij mee.
Laten huilen hebben we al een geprobeerd. Hij huilde toen bijna 1 1/2 uur en toen vond ik het wel welletjes. Het is natuurlijk even doorbijten, voor iedereen hier in huis. Ga het vanaf morgen nog maar eens proberen om hem te laten huilen.
Ik heb het ook gehad met mijn zoontje, ineens wilde hij niet meer slapen. Op een gegeven moment liet ik zijn deur open, de lamp op de gang aan en ging wat rommelen boven (was opruimen oid). Dan hoorde hij mij en viel hij vanzelf in slaap. Sterkte!!
oow ja 1/1 2 uur is wel erg lang. tjsah soms is het echt een kunst om erachter te komen wat die kleintjes nou scheelt. had ook eens dat maddi erg moe was en steeds huilend wakker werd en dan weer slapen..bleef maar aan de gang.voetjes omhoog trekken huilen slapen huilen slapen..dus ik dacht meteen aan krampjes. nou uiteindelijk proberen te sussen, zelfde probleem. nachtlampje aan en hij sliep in mn armen en ik was hem aan het bestuderen bleek dat er een haartje..ja een haartje!!!!!!! om zijn teentje zat gewikkeld. geen ideeeee hoe dat kan maar dat irriteerde hem dus zo erg. toen dat eenmaal eraf was is hij niet meer wakker geworden. heeft natuurlijk niks te maken met wat jij nu meemaakt maar vond het wel ff een leuk verhaaltje
Hahah bizar dat dat een kindje zo dwars kan zitten he? en wat nou als je m niet had gewiegd en het gezien had? Pff lastig die kleintjes als ze nog niet kunn praten!