Keelkanker!!

Discussie in 'De lounge' gestart door BabyAngel, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik had vandaag al een kl*te dag maar net toen ik thuis kwam kreeg ik toch een vervelend telefoontje.
    mijn vader heeft al 2x een kijkoperatie gehad in zijn keel omdat hij ineens hees werd.
    We dachten dat het niks ergs zou zijn aangezien mijn vaders stem heeeeel erg aanwezig is en hij dus echt kei hard praat.

De telefoon ging en het was mijn vader en zei:

Hij: "ja ben in het ziekenhuis moeten komen voor de uitslag,en ze hebben iets gevonden"
    Ik: "JA WAT DAN??"
    Hij: "ja kanker hè,maar was maar heel klein en ik hoef maar 39x bestraald te worden :$en ze beginnen er deze week al mee.
    Dus maak je geen zorgen!!"

Ik::$:$ ik weet al niet meer wat ik erop gezegt heb want was dus even in shock en ook omdat hij zo "cool" reageerde.
    Zegt hij ook nog had gevraagt Hoelang ik nog heb maar ze zei dat kan 5jaar zijn of 10jaar,dat weet je nooit!!

Mijn moeder (zijn al heel lang uit elkaar) denkt dat mijn vader het nog niet beseft.
    Dat het nog niet tot hem door dringt.
    Ik ben zo verdrietig en weet niet wat we nu moeten verwachten.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
    Wat gaat er gebeuren,wordt hij echt ziek,kaal,mager?:(
    Ik wil me kunnen voorbereiden op wat komen gaat,ben zo bang!!
    Normaal hoor je dat om je heen en nu gebeurd het mijn eigen vader:(

2. susy26

susy26 Niet meer actief

jeetje, heb er gelukkig geen ervaring mee, maar wil julllie heel veel sterkte wensen!!

3. Koon

Koon Niet meer actief

Wat een k**nieuws! :(

Van bestralen word je niet kaal/ziek/mager volgens mij. Correct me if i'm wrong.

Mijn schoonmoeder was ook heel erg in de ontkenning in het begin. Trok een fles prosecco open en zei "we vieren het leven, want ik ben niet ziek, dit gaat over iemand anders".
    Dus wel een herkenbare reactie.

Succes en sterkte komende tijd!!

4. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Wat een rot nieuws is dit voor jullie.

Bestralen kan een wond geven, maar kaal of ziek wordt je niet gelukkig.

Sterkte de komende tijd

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb er gelukkig geen ervaringen mee dus kan je geen antwoord geven op je vragen maar ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Jeetje meid!! Heel veel sterkte toegewenst!
    Lijkt idd of je vader het zelf nog niet helemaal beseft :(

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Mijn vader had dan geen keel kanker maar mond kanker. Maar de behandeling zal nagenoeg hetzelfde zijn denk ik. Ook hij werd 42 keer bestraald, de laatste 8x zelfs twee keer per dag. Er word dan een masker aangemeten en dat word opgezet op het moment dat hij op de bestraal tafel gaat liggen en dan word vast gemaakt omdat hij super stil moet liggen en het alleen dat precieze stukje bestraald moet worden.

Hij word er niet kaal van denk ik. Alleen kan zijn huid wat gaan irriteren en hij zal hees worden, als hij dat dus dan al niet is. Verder had mijn vader op een gegeven moment weinig eetlust nog en slikken was moeilijk voor hem. Geen prettige tijd dus....

Nu is het voor mijn vader allemaal niet zo goed afgelopen want het is uiteindelijk ook in zijn lever gaan zitten en toen tja is hij overleden aan een hartstilstand...zijn lever vergiftigde eigenlijk zijn lijf.

Hopelijk gaat het met jouw vader een stuk beter! Ga gerust mee naar het ziekenhuis daar zullen ze je veel info geven. Wij zijn elke keer mee geweest bij de gewone afspraken en tijdens de bestralingen ook heeeel regelmatig. Hij woonde in brabant en moest bestraald worden elke dag in Nijmegen. Dus dat was dagelijks 1 uur heen en 1 uur terug, op het einde zelfs 2x per dag dus. Maar ik ben blij dat ik dat voor heb kunnen doen en het heeft veel voor mij en mijn vader betekend! Dat is een goeie herinnering aan een enorme klote tijd!

Heel veel sterkte meid en als je meer wilt weten mag je me altijd pb-en!

8. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte gewenst

9. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0
    Gatsie, wat schrikken zeg.
    Veel sterkte de komende tijd!

10. koala28

koala28 Niet meer actief

Bij mijn moeder is in 2011 strottenhoofdkanker (tumor op de stemband) geconstateerd. Mijn moeder bleef maar last houden van haar keel. Veel hoesten, pijn met slikken, hees. Uiteindelijk is ze doorverwezen naar een KNO arts en die constateerde gelijk dat het niet goed was.

'Gelukkig' zat de tumor op het goede stuk van de stemband waardoor haar stemband niet verwijderd hoefde te worden. Als ik mij goed kan herinneren heeft ze 30 bestralingen gehad. Ze heeft een masker aangemeten gekregen voor de bestralingen. Het eten en drinken ging halverwege (bij 15 bestralingen) nauwelijks meer. Ze moest op een gegeven moment aan de Nutridrink maar zelfs dat ging voor geen meter. Haar nek was op een gegeven moment een grote wond die zorgvuldig behandeld en verzorgd moest worden.

De bestralingen hebben gelukkig hun werk gedaan. Nu staat ze nog onder controle om te kijken of de tumor wegblijft.

In ieder geval veel sterkte.

11. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    gelukkig geen ervaring mee maar wil jullie heel veel sterkte wensen!

12. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Heel veel sterkte de komende tijd.

13. Petra87

Petra87 Lid

1 aug 2011
    24
    0
    0
    Heel veel sterkte de komende tijd!

Ik ken wel iemand die volgens mij ook keelkanker heeft gehad (heb gehoord dat het keelkanker was, maar kan ook stembandkanker zijn geweest). Door een operatie om de tumor te verwijderen mist hij nu het e.e.a. in zijn keel, waardoor hij z'n keel moet 'dicht drukken' als hij praat. De operatie heeft een paar jaar geleden plaatsgevonden en hij is nu nog steeds 'kankervrij'.

Hopelijk geneest je vader snel en zijn alleen de bestralingen nodig. Nogmaals heel veel sterkte!

14. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wil je even veel sterkte wensen!!

15. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Jeetje, dat is echt verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte toegewenst!

16. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Dat is idd ff schikken,

Mijn schoonvader had ook keelkanker. Hij is over de 40x bestraalt
    Hij moest 3 weken lang elke dag na her zh en zo werd het afgebouwf
    Hij is nu na 2,5 jaar genezen verklaart. Ik hoop dat het net zo gaat bij jou vader. Mn schoonvader is niet ziek geweest ervan alleen een dikke rode keel. Kijk wel even uit ivm bestraling en zwangerschap. Anders ff vragen of je na zon bestraling wel in de buurt mag komen etc. heel veel sterkte iig

17. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel veel sterkte meis! Knuffel

18. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik was ook zwanger van mijn eerste en het kon geen kwaad. Ja je mag toch niet bij de bestraling zelf zijn maar wel wachten in de ruimte waar de artsen zijn. Zij zijn daar ook vrij van straling, zou eruit zien voor hun als dat niet zo zou zijn.
    Je mag ook je vader gewoon aanraken enz hoor als hij bestraald is.

19. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    wil je heel veel sterkte en kracht toewensen..

20. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Heel veel sterkte meid het zit je ook niet mee!

Deel Deze Pagina