Rij angst..

Discussie in 'De lounge' gestart door Assi, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik word zo moe van mezelf.
    Sinds ik kids heb gekregen rij ik helemaal niet vaak meer. Daarvoor wel! Heb nu bijna 7 jaar mijn rijbewijs.

Sinds kort werk ik weer. op maandag tot 23 uur en dit is gewoon niet te doen met het openbaar vervoer. Voel me daar ook niet zo veilig bij.

Dus ik moet er echt aan geloven. Moet echt met de auto.

Snap niet waarom ik die angst zo heb..ik heb het echt sinds ik kids heb. Denk elke keer: ik rij mezelf dood...
    :)

Terwijl ik juist altijd goed reed en heb nooit een ongeluk gehad (ff afkloppen..)

Ik vind deze angst niet gezond meer. A.s. maandag ga ik met de auto naar het werk (alkmaar-hoorn) en nu zit ik er steeds aan te denken dat het fout gaat. Is toch belachelijk? :x

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    is het niet verstandig om even een rijschool op te bellen bij jou in de buurt voor 1 rijlesje en even je angst uit leggen, dan ben je misschien weer even gewent en zit er toch iemand naast je even om je die drempel over te helpen

succes, autorijden is net als fietsen je verleerd het nooit ;)

3. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    herken je angst heel erg.. alleen heb ik het owjee als ik maar niemand aanrij overal stop ik kijk ik in me achteruitrij spiegel nee dr ligt niemand om vervolgens na max 500 meter weer t zelfde gedoe te krijgen

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik had ook rij angst, maar moest op een gegeven moment zoveel rijden dat ik eroverheen kwam.
    Maar de angst heeft zich wel verplaatst, ipv rij angst is het nu vliegangst en morgenochtend mag ik in een vliegtuig stappen., bah!

5. veulentje

veulentje Actief lid

30 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is niet belachelijk ;)
    Ik heb ook vaak dat soort rare hersenspinsels. Meestal lukt het me ze te relativeren en tegen mezelf te zeggen dat ze dus niet op waarheid gebaseerd zijn.
    Als je er echt wat aan wilt doen is inderdaad een rijschool opbellen die hier ervaring mee heeft een idee. Of anders de huisarts, die weet misschien wel iets (een therapie ofzo?) die je kan helpen.

Ikzelf heb veel baadt (hoe schrijf je dat?) gehad bij een stressmanagement cursus en een aantal sessies haptotherapie. (bij de Pofa in Alkmaar)
    Ik had alleen geen last van angst. Maar het maakte mijn algehele belevingswereld er wel een stuk prettiger en rustiger op.

6. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    Ik heb het dus als ik bij iemand anders in de auto stap , afgelopen weekend kreeg ik echt een paniekaanval bij vriendlief in de auto terwijl hij helemaal niet verkeerd reed alleen onze voorganger was aan het kloten op de snelweg waardoor vl geirriteerd raakte .
    wil ook de hele tijd op de rem trappen heel erg maar ja

Deel Deze Pagina