gele tanden :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jalea, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mijn oudste van bijna 19mnd heeft heel wat gele plekjes op zijn tanden. het lijkt net of we zn tanden zelden poetsen! vooral op de grens met zn tandvlees word het steeds geler, en het gekke is dat juist de tanden die we het beste mogen poetsen van hem, het geelste zijn (onderste voortanden).
    maar we poetsen juist 2x daags en ook grondig, al vanaf het begin!
    het consultatiebureau denkt dat het komt omdat hij veel antibiotica gehad heeft (4 of 5 zware kuren in zijn eerste jaar!), maar ik baal er echt heel erg van.
    weet iemand of dit ooit nog weg kan gaan, of zullen we echt jaren moeten wachten tot hij zijn blijvende gebit krijgt?
    vind het heel vervelend als mensen zouden denken dat we zn tanden niet poetsen :(

2. ik ken een kindje die heeft ook een antibiotica kuur gehad en al haar voortanden (bovenkant) zien eruit alsof ze weggerot zijn.
    Nu zijn ze er allemaal uitgetrokken, maar ik denk dat je er niks meer aan kunt doen.
    Het tast de tandjes van een kindje aan, zo'n kuur. Maar bij zijn blijvende gebit is niks meer te zien.

3. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik ben bang dat dat niet meer weggaat. Komt inderdaad van de antibiotica. Daar worden je tanden heel kwetsbaar van.
    En net als bij volwassenen: Als het eenmaal geel is geworden, kun je poetsen wat je wilt, maar dat helpt niet echt. Het enige wat dan helpt, is bleken, maar dat doe je natuurlijk niet bij een peuter.
    Zie het van de positieve kant: Hij krijgt straks nog nieuwe, witte tanden. Het is niet zijn volwassen gebit wat "verpest" is.
    Maar ik snap dat het vervelend is.

4. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Die vlekken trekken helaas niet meer weg inderdaad.
    Ikzelf ben er bekend mee, ik heb ze zelf namelijk ook jammergenoeg.
    En dat komt ook omdat ik vroeger toen ik klein was antibiotica heb gehad.
    Nu kan ik me alleen niet meer herinneren of dat dat voor of na mijn melkgebit was.
    Misschien kan de tandarts je vertellen of het alleen voor zijn melkgebitje geldt.

Deel Deze Pagina