Hoi meiden, Zoals jullie kunnen zien ben ik net zwanger en heb ik echt een mega zere keel. Denk een keelontsteking, want heb ook wat verhoging. Het duurt alleen al anderhalve week en t wordt eigenlijk erger ipv minder. Drink en stoom nu veel met kamillethee en zorg ervoor dat ik de hele tijd kauwgom in mn mond heb om het vochtig te houden zeg maar. Verder neem ik op sommige momenten een paracetamol, dit verlaagt wel mn temp, maar niet de pijn. Iemand tips? Denken jullie dat de ha wat kan voorschrijven, of is t echt gewoom alleen maar uitzieken?
Als het een keelontsteking is kun je antibiotica voorgeschreven krijgen, er zijn er bij die je gewoon in je zwangerschap mag gebruiken, dus morgen even naar de huisarts. Heel veel beterschap gewenst
Ik heb hetzelfde...Pas maar op want je weerstand is nu flink verlaagd door de zwangerschap en beginnende keelontsteking. Van de huisarts krijg je waarschijnlijk amoxicilline. Dat heb ik nu ook en het werkt 10000 keer beter dan theetjes,keelsnoepjes etc Beterschap!
Ik zit met precies hetzelfde probleem! Ben 6 weken zwanger nu en lig op dit moment wakker van de keelpijn. Heb vorige week al een kuur amoxicilline gehad vanwege luchtweginfectie, toen ging het 3 dagen goed, en nu is het weer helemaal mis. Ik ga morgen naar de dokter, laat jij ook ff weten hoe het nu met je gaat? Beterschap!!
Hoi meiden, Bedankt voor jullie reacties! Ben net geweest en ik krijg helaas helemaal niks, behalve een spraakverbod heb ook maar lichte koorts en als ik dat krijg dan moet ik een paracetamolletje nemen.... Verder uitzieken dus...
dan heb je waarschijnlijk een virale keelonsteking. Past wel bij het beeld wat je schetst. wat verhoging. Heb heel veel keelontsteking gehad( tot mijn amandelen er eindelijk uit gingen) en ging alleen naar de huisarts als ik hoge koorts had. Had dan ook flink "beslag"in mijn keel. van die gele stippen/vlekken. Dan was het meestal een bacteriele ontsteking en dan helpt ab . bij een virale nl. niet. Hartstikke vervelend , doe rustig aan, meld je ziek ( als je werkt) en inderdaad niet te veel praten
Weet je misschien ook hoelang dat omgeveer duurt, want heb t al sinds donderdag.... Baal echt want zou vamavond naar ik hou van holland gaan, maar als ik me ziek meld mag ik t huis niet uit..... Heb al gebeld voor vervangend werk, ze gaan nu overleggen.. Thnx voor je info in ieder geval chrystel! Kreeg jij die leelontstekingen tijdens je zwangerschap, of los daarvan?
nee had niets met de zwangerschap te maken. maar als je zwanger bent ben je veel vatbaarder voor alles. En denk dat je zelf moet kiezen. of ziek melden en dan inderdaad niet naar ik hou van holland en er sneller vanaf zijn of flink paracetamol slikken.
Mijn man heeft in ieder geval mn leidinggevende opgebeld dat ik niet kan praten maar me verder niet echt ziek meer voel en of ze misschien een kantoorbaantje voor me heeft. Ik wordt erover teruggebeld.... Wil eigenlijk wel echt naar ik hou van holland, maar zeg echt geen woord, doe ik nu ook al een dag niet heerlijk rustig
Vanmorgen huisarts, heb Erythrocine meegekregen. Geen idee of het aanslaat, in ieder geval slik ik me suf aan paracetamol want die pijn is echt ondraaglijk hier... Hoe is het bij jullie?
Wat K*T voor je zeg!! Gewoon proberen rust te houden. Ff genieten van het niks hoeven doen ofzo? Ik haat ziek zijn en stil zitten... vooral als je er niks tegen kunt doen, zwaar klote
Ik kom hier even binnenvallen...zonder keelontsteking dat wel...maar als je erge pijn hebt kun je ook een 1000mg paracetamol zetpil nemen. Werken over het algemeen beter dan gewone paracetamol. Je mag er 3 op een dag, bij ernstige pijn mag je er 4. Kreeg dit als tip van een VK toen ik met kiespijn zat.
@ banaantje: gelukkig heb jij wel wat gekregen meis! Vet irritant die pijn he! Ik zit nu op waterijsjes dieet, verzacht wel iets, maar zou blij zijn als t over is en ik weer kan/mag praten! @ eveline: bedankt voor de tip meis! Zolang ik nog niet echt aan t spugen ben hou ik het nog even op gewone patacetamol, maar anders ga ik t zeker proberen
Engeltje wat rot zeg! Beterschap, voel je je voor de rest wel goed of heb je nog steeds pijn? Anders zou ik teruggaan naar huisarts hoor, en het even vragen of je ook niet dat spul van mij kan krijgen, want het helpt wel. Hier gaat het wel iets beter al, nog steeds keelpijn wel, en veel taai slijm in neusholte, bah, dat is wel vervelend. Medicijnen slik ik nog steeds, 4 pillen op een dag.
Hoi meiden, Hier geen pijn meer, maar blijf maar hoesten en niezen en er zit idd veel taai slijm bij. Kan verder nog steeds niet praten, wordt er ondertussen echt een beetje gek van hoor! Hoelang mag dit nog duren?
erg late reactie maar ik moest de hele dag hoesten en deed erg pijn. Kon wel gewoon praten maar had wel beetje schorre stem door al dat hoesten (gewoon droge prkkelhoest, erg irritant)
Hey meiden, bedankt voor jullie lieve reacties! Ben nog steeds aan het hoesten en niezen, maar heb wel mn stem weer terug al is ie nog wel een beetje schor
Engeltje ik ben ook nog steeds aan het hoesten, niezen en snotteren. Dus hier een lotgenootje, hihi. Heel veel slijmproductie nog steeds. Kom er maar niet vanaf blijkbaar. Voel je je voor de rest wel goed? Sterkte!