Wanneer voor de eerste keer op stap?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ssgerundt, Apr 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Wanneer gingen jullie met de kleine voor de eerste keer op stap, b.v. naar vrienden, naar de stad noem maar op?
    Ons dochter is nu 4 weken en soms zeggen mensen dat het nu al kan en iemand anders zegt weer van niet.
    Hoe denken jullie erover?

2. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Toen Esmee 2 weken was ben ik al een dag de stad in geweest. Ze slapen nu nog veel dus je hoeft alleen maar de fles te geven tussendoor. Gaat hartstikke goed, Nu niet meer want Esmee verveelt zich in de kinderwagen en dan is een dag echt te lang en te vermoeiend!

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Toen Lotte 8 dagen oud was zijn we een uurtje gaan winkelen, ging prima. De dagen daarna ook, er moeten toch boodschappen gedaan worden ;)

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Binnen 2 weken. Ik ben wel steeds zo kort weggeweest dat ik thuis kon voeden. Dat vond ikzelf veel rustiger. Vanaf dat ze ruim een maand oud was, ga ik ook langer met haar weg.

5. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Natuurlijk kan je op stap! Koen was de 1e keer buiten toen ie 1 week oud was. Lekker warm ingepakt natuurlijk want het was januari. Maar zeker met dit weer kan je heerlijk wandelen met je kleintje.

6. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik ben met noa de stad in gegaan toen ze net 1 week was geworden en sindsdien ga ik elke dag even wandelend naar de stad. en naar vrienden doe ik ook gewoon je kan overal je flesje wel opwarmen of eventueel borstvoeding geven.

7. jessicad

jessicad Actief lid

Nov 2, 2006
    344
    0
    0
    ik weet niet meer wanneer ik voor het eerst op stap ben gegaan, weet dat ik met wandelen heb gewacht tot ze weer op haar geboorte gewicht zat (was na 2 weken of zo, ze was nogal afgevallen). maar volgens mij ben ik wel binnen die 4 weken opvisite geweest.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Kraamzorg heeft mij trouwens geadviseerd om te wachten met naar buiten gaan tot je baby zichzelf warm kan houden. Is nu niet zo aan de orde als in februari met Jarissa. Maar meestal is dat dus best al wel snel.

9. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    wij zijn met 12 dagen voor het eerst naar buiten geweest, echt helemaal super!
    als je kindje weer terug is op zn geboortegewicht, mag je gewoon naar buiten toe!

10. Agapi

Agapi Bekend lid

May 31, 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Met vier dagen ging Sophie lekker mee in de reiswieg. :)

11. victoria

victoria Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,131
    0
    0
    Vanaf één week ben ik met ons jongetje bij mijn ouders geweest en vanaf twee weken ga ik elke dag wandelen. Vindt hij heerlijk. Voedingen doe ik wel thuis en bij vrienden ben ik nog niet geweest, maar wil ik wel binnenkort gaan proberen. Ik neem wel de kinderwagenbak mee, zodat hij gewoon kan gaan slapen na zijn voeding.

12. toen Quinton een week oud was ben ik naar mijn vader gegaan, en de week erop naar het winkelcentrum...

ze slapen in het begin toch alleen maar,
    nu slaapt hij niet meer als we op pad zijn,. of hij moet al erg lang wakker zijn en dus moe...

nu zit hij in de wandelinzet en moet natuurlijk alles meemaken, tot dat hij erg moe is van de indrukken dan begint hij te mopperen (of we nu lopen of stilstaan) uiteindelijk valt hij na een kwartiertje mopperen in slaap... leg hem dan in ligstand...

ik zou lekker op pad gaan, lekker weer, kindje slaapt gewoon...

13. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Mijn kraamhulp zei als Cecile weer op haar geboorte gewicht is dan kun je even met haar buiten wandelen.
    Met mijn eerste was het al erg warm op buiten dus die was 4 dagen oud toen ik naar buiten ging. Ben nu met Cecile nog niet buiten geweest, maar gaan we binnen kort echt wel doen.

14. bive

bive Actief lid

Apr 26, 2007
    177
    0
    0
    Hai,
    Wij gingen ook na een week de deur uit. Eerst bakker, slager enz...,maar na twee weken gingen we voor de eerste echt weg. Toen ze vier weken was, waren de feestdagen er en is ze overal mee naar toe gegaan. Ze heeft in de kinderwagenbak overal boven liggen slapen

groetjes Bianca

15. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    De eerste keer was de zaterdag na de ks. Mijn zwager en schoonzus kwamen langs. Dus vijf dagen na de ks. Jaime was bijna op haar geboortegewicht en ik kon al goed lopen (niet heel ver hoor). We hebben lekker gelunched in het restaurant hier vlakbij in het park.

16. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,912
    0
    0
    Noord Holland
    Wij zijn precies na 2 weken naar buiten gegaan. Ted kon zichzelf toen goed warm houden.
    We zijn toen alleen naar opa geweest.
    Een paar dagen later naar m'n zus en het steeds meer opbouwen.

Share This Page