venkelthee

Discussion in 'Verzorging' started by Doom8, Dec 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Doom8

Doom8 Bekend lid

Aug 7, 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb even een vraag aan jullie, onze kleine man begint pittig last van krampjes te krijgen.

Op dag 3 na zijn geboorte ben ik gestart met iflacol, hier ben ik mee gestopt omdat ik hem vreemd vond slikken na een tijdje en mijn gevoel zij dat hij een soort zuur er van kreeg.
    Ik heb daarom nu cinnababy gekocht sinds 4 dagen en mijn gevoel zegt dat dit wel een beetje werkt..

Echter zijn de momenten na de voedingen best pittig, ik weet wel dat het er bij hoort en ben er verder best nuchter in. toch is het erg sneu om te zien en vrees ik dat het vast nog wel erger gaat worden de komende weken.

Mijn moeder kwam met venkelthee aan, het wondermiddel waarmee ik goed ben opgegroeid en wat met mijn krampjes zeer goed werkte.
    Maar tegenwoordig wordt dit afgeraden, waarom is mij na veel leeswerk nog steeds niet duidelijk, lees dingen over niet kunnen afbreken en giftig. Maar wat zijn de bijwerkingen en kan er gebeuren.

Ik vroeg mij dus af of hier dames zijn die ondanks de negatieve berichten op internet evengoed dit middeltje gebruiken en wat je ervaring hier mee is?

2. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik vind het erg achterhaald.
    Rol je de fles ipv schudden?
    Heb je voeding tegen krampen? (Comfort voeding)
    Wellicht Avent natural fles met tepelspeen of dr Brown fles (anti kramp)
    Cinababy heeft wel even de tijd nodig, als je denkt dat het beter gaat, zou ik persoonlijk niet switchen naar venkelthee. Alle verandering is weer een 'aanslag' op de darmen.

3. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

Nov 29, 2013
    3,534
    3,869
    113
    Wij maakten zoonlief zijn flessen aan met rooibosthee. En dan pure rooibos. Dus een merk zoeken waar niets anders in zit.
    Ik deed de helft water (nooit uit de kraan maar flessen Evian of Barleduc) en de andere helft rooibosthee (ook met water van evian/barleduc.) en daarnaast kreeg hij cinababy.
    Dat samen in een dr Brown fles en ik ben bijna krampjesvrij de eerste maandjes doorgekomen. (kan toeval zijn natuurlijk, maar wie weet)

Share This Page