Onze meid van 2.5 week slaapt weinig overdag. Soms zit er een dag tussen dat ze niet komt voor haar voeding en we haar moeten wekken ( 4 uur tussen voeding). Maar deze dagen zijn er nog maar 2 geweest denk ik. Schets van vandaag: Vandaag voeding gehad om half 8, ze slaapt daarna tot 10 uur. Had half 11 weer voeding maar slapen doet ze niet tot de volgende voeding van half 2Toen heeft ze van 2 tot 3 even geslapen en word dan jengelig wakker ( niet uitgerust?) maar vanaf dan alleen maar wakker. Af en toe de ogen dicht en als ik haar dan terug leg in bed word ze toch weer wakker en jengelen. Speen wil ze wel maar die spuugt ze steeds uit en word daar ook wakker van. Meestal slaapt ze wel na de eerste avond voeding rond half 8 en daarna ook gewoon prima en komt ze 1 of 2 keer in de nacht. Ik vraag mij af of het erg is dat ze zo veel wakker is? Toen we nog in het zh lagen ( moesten 3 nachten op de neo verblijven) sliep ze alleen maar. Wat kan ik doen? Zou inbakeren wat zijn? Ze ligt ook altijd met de handen boven de dekens, hoe strak ik ook in stop. Die hazenslaapjes lijken mij ook niet echt prettig voor haar. Ik heb een draagzak maar kan door lichamelijke klachten haar niet constant dragen.
Handjes boven de dekens is normaal dat doen bijna alle baby's, volgens onze kraamhulp zijn ze dan tevreden. Inbakeren kan je altijd proberen kan nooit kwaad. Al moet je er wel rekening mee houden dat de meeste baby's inbakeren niet gelijk accepteren. Mijn dochter sliep ook heel weinig, heb haar vanaf 8 weken ingebakerd en toen ging het prima. Ben hier met 13 weken mee gaan afbouwen en soms zitten er nog wel dagen tussen dar ze weinig slaapt maar over het algemeen gaat het een stuk beter.
Waar laat je haar slapen? En wanneer leg je haar op bed? Hier werkt Regelmaat heel goed, slapen, voeden (op verzoek), spelen, slapen. En dan bij de eerste signalen direct op bed leggen. Als ik langer wacht wordt hij weer heel actief en raakt hij over zijn slaap heen. In het begin was het wakker zijn echt alleen voeden en verschonen en dan nog heel ff recht ophouden. Ook leg ik hem in zijn bedje, als ik hem bij me houd, dan blijft hij naar me kijken en wakker. In zijn bedje zijn heel weinig prikkels waardoor hij zijn rust kan pakken. Ik heb hem ingebakerd, omdat hij zichzelf steeds wakker sloeg met zn armpjes. Je zou het inbakeren kunnen proberen, misschien dat ze dan wat meer geborgenheid heeft, en de rust kan pakken. En als je haar in je armen in slaap laat vallen, wachten tot ze in diepe slaap is met terugleggen.
ZE slaapt overdag in haar eigen kamer in de wagen bak. In de avond gaat ze in haar wieg bij ons op de kamer. Dit doen we voor het dag/ nachtritme. De ene keer valt ze al in slaap met de fles en soms is ze klaar wakker en dan weten we al dit word hem niet. Ik verschoon, voed, goed rechtop zitten knuffelen en daarna op bed. De ene keer is dat dus als ze al slaapt maar blijkbaar niet diep genoeg. Als ik haar op schoot in slaap laat vallen denken we vaak zo die slaapt diep maar schijn bedriegd. Ze geeft trouwens weinig signalen af, voornamelijk gapen dus dan leggen we haar in bed.
Mijn dochter was toen ze 2 weken was vaak de hele dag wakker. Geloof ik ooit ook eens een topic over geopend. Heeft een tijdje geduurd daarna ging slapen weer beter. Ons zoontje had gek genoeg precies hetzelfde.