Helluppp, twee loopse teefjes (rijgedrag)

Discussie in 'De lounge' gestart door Papallona, 11 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Wij hebben 2 honden. 1 is net een jaar (labrador) en de andere is 4 (Franse bullsog). Ze zijn allebei niet dominant en verdragen elkaar goed. Ze spelen lekker samen. De Franse bulldog houdt het minder lang vol, labrador geef dan ook enorm veel conditie.

Nu zijn ze beiden loops geworden (labrador voor de eerste keer). En ineens gaan ze elkaar berijden. Het valt me op dat de labrador dit vaker doet, ze gaat soms ook wel erg lang door! Maarja, de Franse Bulldogs kan er minder bij natuurlijk. Als de labrador ligt dan gaat de Franse bulldog er wel bovenop.
    Ik weet even niet wat ik moet doen... of misschien wel niks? De labrador staat me nu hijgend aan te kijken... ze is helemaal kapot ban het berijden.

2. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Weinig aan te doen, hormonen. Af en toe ze een time out geven, kunnen ze "uithijgen" .

3. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Laat ze af en toe een tijdje uit elkaars buurt. Als je geen pups wil van ze, zou ik ze beiden laten steriliseren.

4. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    of de pil of steriliseren voor de rest vind ik het een zwaar hinderlijk dat ze de hele tijd elkaar berijden ben blij dat ze hier geholpen zijn.

5. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Deze loopsheid uitzitten en na 3 maanden allebei onder het mes. Is ten eerste veel fijner omdat ze niet meer loops worden en ten tweede is het gewoon beter voor de gezondheid.

Deel Deze Pagina