Blaasontsteking?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Papallona, 1 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Gisteren (op advies van verloskundige) urine laten testen en nou gaf de assistente van de huisarts aan dat er wel wat ontsteking in mijn urine zag. Echter niet erg veel. De huisarts vind her dan ook niet nodig om een kuur te geven. Prima, alleen nou moest ik ook langs de verloskundige en zij wilde wel dat ik een kuur zou krijgen. Ik heb lage rugpijn en buikpijn, moet vaak plassen terwijl er echt bijna niks komt (kan ook van de zwangerschap zijn natuurlijk). Ik heb een verhoging 37,5 en slik paracetamol.
    Maargoed, wat nu? Twee verschillende adviezen en de huisarts qil nog geen kuur doen.

2. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Wel raar, juist als je zwanger bent zijn ze hier heel voorzichtig mee en geven ze veel sneller een kuur. Kunnen ze het niet 24u op een kweek zetten? Daar komt vaak een veel duidelijker uitslag uit.

3. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ja dat dacht ik dus ook. Maar de assistente zei dat ze voorzichtig zijn juist omdat ik zwanger ben. Verloskundige was heilig van overtuigd dat ik een kuur moest krijgen. Ik wilde het nu even aankijken maar als ik klachten blijf houden vrijdag weer bellen? Zal dan inderdaad vragen of ze iets op de kweek kunnen zetten.

4. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Wat een onzin! Al helemaal omdat je al verhoging hebt en het kan zo naar je nieren gaan omdat je zwanger bent. Kan je vk geen contact met ze opnemen?

5. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Heb net al gebeld, maar ze zijn vrij vandaag. Vond het geen spoed? Bel morgen even opnieuw.
    Volgens de assistente van de huisarts zat er te weinig ontstekkingscellen in mijn urine ofzo.

6. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Ja dat had ik ook elke keer maar die zette ze voor de zekerheid voor mij op een kweek en toen bleek ik toch wel een blaasontsteking te hebben.

7. marlyj80

marlyj80 Actief lid

16 jul 2016
    498
    1
    18
    Vervelend zeg! Als je koorts krijgt of andere klachten zou ik vanavond gewoon de huisartsenpost bellen. Geen risico nemen hiermee! En nu heel veel drinken! Sterkte!

8. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik heb iets een verhoging (37,5) met paracetamol. Het mocht niet hoger dan 38 worden zei huisarts. Heb ook steken in mijn zij nu. Heel raar...

9. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Goed om te vragen of ze iets op kweek zetten, want ik had ook licht verhoogde ontstekingswaarden, maar bleek na een kweek geen blaasontsteking te hebben.
    Kan dus beide kanten op, goed in de gaten houden en aan de bel trekken als je klachten houdt

10. marlyj80

marlyj80 Actief lid

16 jul 2016
    498
    1
    18
    Maar als je paracetamol slikt dan kan het zijn dat je al boven de 38 hebt... En steken in zij is verandering van het beeld. Ik zou de huisartsenpost bellen. Liever een keer teveel dan te weinig toch? Als het een opstijgende urineweginfectie is dan ben je verder van huis... Sterkte!

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.288
    113
    Hoe gaat het nu met je? Zelf heb ik heel veel blaasontstekingen gehad. Pijn en uiteindelijk lichte kramp, raar drukkend gevoel in je onderbuik en verder niet lekker voelen.
    Ik heb uiteindelijk iets van 7/8 kuren gehad. Hou het goed in de gaten, niet om je bang te maken maar bij mij ging de ontstekingen niet weg en was ik resistent voor 1 van de kuren.
    Uk kwam uiteindelijk met 34.5 en ziekenhuis zei dat tot in tegendeel is bewezen komt dat door de blaasontstekingen.

Bij twijfel gewoon naar de huisarts en maakt niet uit wat ze denken

12. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Heb geen koorts meer, maar blijf buikpijn houden.

Als ik Mn schoenen strik dan beknelt dit mijn buik en dan doet t zeer (kan ook gewoon door zwangerschap komen?). Heb nog steeds af en toe felle steken in mijn zij en blijf een zeurderig gevoel in mijn onderbuik houden. Ook achter mijn schaambeen voelt het wat zeurderig (en steken in mijn schaamlippen).

13. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik zou gewoon de huisarts nog een keer bellen. Hier meerdere malen ik het ziekenhuis gelegen omdat ze dachten dat mijn bevalling op gang was gekomen door regelmatig harde buiken. Bleek uiteindelijk blaasontsteking te zijn, en met een kuurtje hier snel weer van af. En 37.5 met pcm betekent dat je temperatuur werkelijk hoger is, pcm onderdrukt dat. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn, dus gewoon bellen!!

14. marlyj80

marlyj80 Actief lid

16 jul 2016
    498
    1
    18
    Hoe is het nu?

15. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Vanochtend koorts, (38,2 met paracetamol). Urine ingeleverd bij de huisartsenpost. En nu zaten er veel meer bacteriën in. Heb een kuur gekregen en urine op de kweek gezet zodat ze kunnen kijken welke bacterie het is! Blij dat ik toch heb gebeld. Buikklachten waren zelfs minder als van de week.

16. marlyj80

marlyj80 Actief lid

16 jul 2016
    498
    1
    18
    Vervelend! goed dat je bent gegaan! Hou het echt goed in de gaten! Ik zou nog even met je vk overleggen want koorts betekent een opstijgende urineweginfectie oftewel richting nierbekkenontsteking en dat is wel gevaarlijk. Misschien toch bloed laten prikken op ontstekingswaarden? Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina