Keelontsteking paracetamol/ibuprofen

Discussie in 'De lounge' gestart door Roos123, 11 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Als ik ook zo'n erge keelonsteking heb krijg ik als advies
    Om de 4 uur 1000 PCM
    Om de 2 uur 200 ibu
    Zo blijf je continue de pijn bestrijden
    Zo kom ik de dagen net door (te bang voor amandelen verwijderen)

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Ik neem het bij migraine wel tegelijk, het versterkt elkaar ook.
    Dus 2 paracetamol en 1x 400 ibuprofen. Worst daar zeker niet misselijk van. Voor mijn menstruatieklachten in het verleden slikte ik veel meer.

3. Sifra

Sifra Niet meer actief

Paracetamol en ibuprofen kunnen prima bij elkaar genomen worden.
    Wel vind ik 4 dd 400 mg ibuprofen aan de forse kant.
    Zelf zou ik dus 4 dd 2 paracetamol nemen en 3 dd 1 ibuprofen a 400 mg of 2 a 200 mg erbij nemen.
    Bij gebruik van ibuprofen langer dan 5 dagen is het raadzaam een maagbeschermer er bij te gebruiken.
    Beterschap!

4. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Dat wissel je af dus eerst bijv. Paracetamol en naar 2? Uur neem je ibuprofen... maar je kan gewoon de apotheek bellen om daar voor advies te vragen hoe je dat het beste kan verdelen.

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Laatste keer keelontsteking had ik diclofemac voorgeschreven gekregen zelfs. Alleen werkte dat voor geen meter.

Ik nam toen 1x per dag 400mg ibuprofen in combinatie met 1 PPC (paracetamol, propyfenazon en coffeine), en had dan de rest van de dag geen last meer.

6. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Hier iemand die ook bekend is met keelontstekingen. Idd 2 paracetamol met 1 ibuprofen van 400mg tegelijk innemen. Ze versterken elkaar. Verder veel drinken, waterijsjes eten.

Bij de keer dat ik stippen in mijn keel had, was het bacterieel. Had 40 graden koorts, ontzettend ziek en kon bijna niet meer slikken.

Maar ook zonder stippen kan het bacterieel zijn.

Een keelonsteking is echt niet fijn. Heel veel beterschap en hopelijk gaat het snel beter. Als het slechter gaat, huisarts bellen hoor!

7. jupke

jupke Niet meer actief

Witte stippen zeggen niets. Die kun je bij een bacteriële én een virale infectie hebben.

Je kunt zo niet zien welke je hebt.

En het kan beide vanzelf over gaan. Kwestie van een paar dagen uitzieken. Bij geen verbetering terug gaan.

Beterschap meid

8. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties! Fijn!
    Het ging echt wel wat beter. Alleen gisteravond nog paracetamol en ibuprofen gehad en daar de hele nacht mee door gekund. Alleen nu sinds vanmorgen oorpijn erbij in beide oren. Eerst vooral rechts, een gigantische druk. Nu wordt links ook steeds erger. Als het zo doorgaat morgenvroeg maar weer naar de huisarts. Baal er zo van dat ik niet kan werken. Het komt echt helemaal niet uit op het werk. Maar gelukkig veel begrip. Hopelijk kan ik volgende week nog werken het laatste weekje voor de vakantie.

Deel Deze Pagina