Alternatief voor als combisleeper >1 nog te groot is,wil wel warme slaapzak!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by elsa, Oct 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hi,

Mijn zoontje wordt volgende maand 1 en heeft tot nu toe nog in een gewone slaapzak gelegen en ligt nu in een winterslaapzak van de prenatal, maar ik vrees dat deze niet warm genoeg is voor als het dadelijk echt koud wordt.

Dekens heeft geen zin want hij scheurt zijn hele bed door ;) en een combisleeper <1 ga ik niet meer kopen, want die zijn te klein maar de >1 vind ik zo groot!!

Heeft er iemand nog een alternatief voor een echte warme slaapzak die je ook zonder dekens kunt gebruiken? Bij de prenatal zelf geven ze ook aan dat hun eigen winterslaapzak niet warm genoeg is voor de echte kou.

The bag van puckababy ben ik wat huiverig voor want die lijkt me wat smal en ik heb nogal een panda...... 80 cm en ruim 10 kg.......

Alvast bedankt!!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind die witte van de hema warmer dan de zakken van de prenatal, dus die zou ik kopen. Combisleeper maat 2 is inderdaad erg groot t.o.v. de nummer 1 (en nummer 1 is weer veel te groot voor een klein babytje) zou ik ook niet doen bij 80 cm.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Elsa, is het zo koud bij jullie dan binnen?
    Bij de oudste heb ik zo'n dikke zak met mouwen alleen gebruikt bij mijn ouders, waar het dan 5-6 graden was op de bovenverdieping..

Mijn jongste (10 maand) ligt nu in een pyama in een zomerzak. En is warm zat wakker. De volgende stap is dan de winterslaapzak zonder mouwen..
    Hier was het van zaterdag op zondag -10 buiten, maar binnen dan echt niet ver onder de 15 graden..

Dekens heb ik er wel inliggen, maar daar ligt hij lang niet altijd onder.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Heb hier ook zowel vorige winter als komende winter (= in ieder geval de bedoeling) gewoon een winterslaapzak van HEMA én Prenatal afwisselend gebruikt.
    Ze ligt hier ook niet onder dekens...
    Het wordt hier ook niet super koud binnen en ze zijn dus zeker warm genoeg. Neem aan dat het niet onder 0 komt op de slaapkamers misschien zelfs niet onder de 10gr? (hier niet in ieder geval)

5. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hoi,

Oh, kleed ik mijn uk dan zo warm aan? Hij ligt nu in een pyama met lange mouw in een winterslaapzak maar zonder dekens in bed want die hebben geen nut.

Ik vind hem niet warm als ik hem daar uit haal, voetjes zijn koud. Nekje wel nog lekker warm, maar ik heb zelf het idee dat dit niet voldoende is voor de hele winter, zeker ook omdat de prenatal ook zelf aangaf dat de slaapzakken in de winter eigenlijk gecombineerd moeten worden met een deken.

Het is niet echt koud op zijn kamer, zo rond de 16 graden nu, maar toch ziet er zo min uit in dat bedje, alleen een slaapzak. Had voor mijn oudste wel de combisleeper, maar die had al eerder de kleine en ben toen net wat later overgestapt, ik vind het zonde om nu nog een kleine te kopen.

Zoek me suf naar een hele dikke 100cm slaapzak, maar die kan ik niet vinden en voor de rest is het toch een combisleeper of the bag maar dat is nog geen optie want hij valt overal net tussenin qua maat.

Moeilijk, moeilijk...... (of hoe moelijk kun je het jezelf maken)

6. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    ik heb precies het zelfde met mijn uk. Ben ook driftig opzoek naar THE BAG of iets dergelijks... Alleen mijn zoontje is alles behalve een "panda". Nog geen 9 kilo bij 76 cm. Dus voor hem is ie dan ook veel te groot?:( Wat doen we nu??:p

Ik denk dat ik toch vandeweek THE BAG ga kopen.

(Hier staat trouwens geen verwarming aan boven, en overdag een kiertje raam open om te luchten. Als uk niet in bed lig natuurlijk:D)

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Puckabag zou t/m 2 jaar moeten kunnen toch? Kun je hem niet passen?

En anders de slaapzak van minimonkey? Die is warm en heeft precies de tussenmaatjes die andere slaapzakken niet hebben.

@maantje: ons ukje ligt inmiddels in de puckabag met een lengte van 66 cm en 6,6 kilo. Past goed hoor, heb niet het idee dat ie zo groot is. De slaapzakjes maat 90 zijn wél veel te groot nog.

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Onze uk ligt trouwens ook lekker warm. En zelfs dan voelt haar nekje af en toe best fris. Ze ligt in een romper, pyjama lange mouw, herfstdeel van de puckabag en lakentje. En 's nachts ook een enkele deken ;)

9. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Maar heb jij dan de tot 1 BAG of de 1+?

Share This Page