helaas sinds gisteren weet ik dat ik zwangerschapsdiabetes heb. volgende week word ik opgeroepen door de dieetiste en diabetesarts en nog een arts... ik weet nog niet wat er allemaal gaat gebeuren. tuurlijk ben ik ervan geschrokken. zijn er nog meer dames die er last van hebben of last van hebben gehad?
Ja ik heb het ook gehad. Op zich is het niet heel schokkend hoor, je zult alleen je leestijl, met name qua eten wat moeten aanpassen. Lukt het niet om met dat dieet je bloedsuikers in de hand te houden, dan zullen ze mogelijk starten met insuline spuiten. Verder krijg je extra echo's om de groei van je kindje in de gaten te houden. En houd er rekening mee dat je wel eens eerder kan worden ingeleid dan je uitgerekende datum. Ik liep mijn controles in Duitsland en ben uiteindelijk alsnog pas met 40+4 ingeleid omdat met het dieet de groei van onze dochter aardig in de pas bleef. Ze was uitindelijk 4120 grm zwaar
Je bent ook hier welkom:http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/371043-glucose-meten-ivm-zwangerschapsdiabetes.html Staan ook veel tips en ook een lijst met bepaalde eetdingen wat je het beste kan eten en laten staan..iedereen reageerd weer anders op voedsel..maar ik heb er nu veel aan... Ik weet het sinds 6 weken...en hoef nu alleen maar te meten 4x daags, af en toe kleine verhoging rond de 8.4 maa rhoger niet.. keer bij appelmoes had ik een 15 dus dat eet ik niet meer.. ik hoef nog geen insuline te spuiten en hoop het zo te houden elke 2 weken heb ik een groei echo en de baby zit nog steeds netjes tussen de lijntjes...
hoi wat waren je waardes in het begin toen ze er achter kwamen zeg maar.ik heb vanochtend getest bij de vk.had een uur van te voren een broodje gegeten en e waarde was 7.7.overmorgen weer maar dan nuchter.
Ik zou echt in het eerder genoemde topic eens gaan kijken... daar schrijven meer dames mee die het hebben/hadden... en allerlei tips mogelijk voor je hebben!