Mijn zoontje van 2 krijgt morgen een zonde niet voor voedsel maar voor onderzoeken in zijn maag hier zullen vast meer kinderen zijn die het hebben gehad ik vroeg me af hoe het is gegaan en of ze veel last hebben gehad hoelang dat het plaatsen duurd wie kan mij hier meer over verellen. Voor degene die willen weten waarom als hij eet of drinkt loopt het eten drinken en maagzuur waarschijnlijk in zijn longen en krijgt hij een longontsteking kan iemand me hier misschien meer over vertellen?
Ik weet dat rome van het forum ook last heeft van aspiratie longontstekingen. Maar ik weet niet of dat hetzelfde is. Krijg je kindje een blijvende sonde? Of echt alleen voor het onderzoek?
Romy heeft iets heel ernstigs dat van mijn zoontje is veel minder ernstig hij heeft geen zuurstof nodig enzo dus ik denk dat het wat anders is. Hij krijgt een 24 uurs zonde
Onze zoon heeft na zijn geboorte een week of 7 een sonde gehad. Dat is natuurlijk veel makkelijker te plaatsten bij een baby als bij een peuter. Ze plaatsen hem via het neusgaatje en duwen hem langzaam door tot hij in de maag zit. Hij wordt met een pleister op de wang vast gezet. Hij zal het waarschijnlijk niet leuk vinden en moeten kokhalzen. Het helpt wel als hij met het plaatsen van de sonde kleine slokjes uit een flesje kan drinken. Voor het gevoel 'slikt' hij de sonde dan mee en hoeft hij minder te kokhalzen. Ik zou het even bij de verpleging voorleggen, want dit doen ze niet standaard. Succes!