Jaja mijn lichtgewicht lange dochter is uit haar voorzitje gegroeid. Nu vroeg ik mij af wie heeft welk zitje en waarom juist die? Enne niet geheel onbelangrijk welk stoeltje is nu echt geschikt voor lange kindjes? Mochten jullie ook nog websites weten waar ze goedkoper te krijgen zijn dan maken jullie mij helemaal gelukkig!
Ik neem aan dat je het over een fietsstoeltje hebt? Wij hebben een Yepp. Heel tevreden over. Ook een extra stang op de fiets van papa. En hij is zo makkelijk en snel over te zetten.
Wij hebben een qibbel waar we heel tevreden over zijn. Via internet ook veel goedkoper dan in de winkel.
Wij hebben een bobike stoeltje. Eva is 1.20 en past er prima in. Ben wel benieuwd hoe groot je dochtertje is. Lisa is 4,5 jaar, 1.04m ongeveer en 15 kilo en zit nog voorop als Eva achterop zit
Mijn oudste vindt het juist heel gezellig voorop. Ze mogen tot 15 kilo voorop dus bij jou gaat dat nog prima!
Hier 1m10 en 15 kilo( 2,5) maar zat klem voorop met die lange benen. voorop.is wel leuker dan achterop. dan kan je ze tenminste zien.
Die van mij wil juist liever achterop dan voorop, denk dat het stoeltje achterop lekkerder zit? Wij hebben een stoeltje van Bobike, gekregen van mijn schoonzus. Anders was ik denk ik voor Yepp of Hamax gegaan.
Toevallig vandaag een nieuwe besteld. Zoontje is pas 1.5 maar zit al met z'n knieën tegen mijn stuur (voetsteunen al helemaal naar beneden).. niet echt fijn dus. Ik heb nu de bobike maxi city besteld. Via bol voor een leuke prijs.
En in die 15 kilo zit natuurlijk ook nog wat marge. Lisa zit niet meer met haar voeten in de steunen (al ging dat tot heel lang wel), maar ze vindt het nog prima zitten.
Ooh echt haha mijn peuter van 2,5 is 14,01 kilo en 95 cm en ze zit al achterop Wij hebben er 1 van bambino en 1 van de aldi, zijn allebei prima.
Mijn dochter is 94 cm en qua gewicht gaat het echt nog makkelijk ze is maar 11,5 kilo. Mijn stuur kan niet verder omhoog en nu komen haar knieën dus boven het stuur uit. Mijn vader gaat van heg weekend even kijken of hij een plaatje kan maken tussen de voetsteunen en de beugel waar het aan vast zit. Als dat lukt kan ze nog lekker voorop zitten. Wij hebben overigens een bobike voorzitje.
Lisa zit als ik alleen met haar ben of als Eva zelf fietst meestal ook achterop hoor . Maar ik vind het wel makkelijk dat ik ze nu nog allebei tegelijk op de fiets mee kan nemen
Ik heb een Yepp voor achterop. Ik had eerst een Bobike gekocht (via MP), maar die paste niet goed op mijn fiets. Zat veel te dicht tegen het zadel aan. De Yepp zit wel goed. Mijn zoontje (de jongste) zit altijd voorop. Ook als hij achterop kan omdat ik alleen hem meeneem wil hij voorop. Als hij achterop zit kan hij niet goed kijken zegt hij .
Dat is dus inderdaad de reden waarom mijn vader het zitje gaat aanpassen. Als wij aan het fietsen zijn kijkt ze heerlijk om zich heen en wil van alles weten. Ik hoop dat het hem lukt.