Ander ritme aanleren??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door francis78, 21 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Hoi!!

Ik zit met het volgende:
    Onze dochter van 4 mnd wordt nog elke nacht tussen 4 en 5 wakker. Echt honger heeft ze dan niet, maar is ook niet meer verzadigd genoeg om weer in te slapen. Geef meestal 80 cc voeding en dan is het klaar. Nu heeft ze al een hele poos het volgende ritme:
    +/- 5.00 80 cc slapen tot 7.30
    +/- 9.00 180cc + 6 weer een uurtje slapen
    +/- 11.00 beetje fruit
    +/- 13.00 180 cc +6 ong 2 uur slapen
    +/- 16.30 180 cc + 6 dan kwartier slapen
    17.30 groentehap, bijna heel potje
    18.30 60cc + 3 als toetje, anders valt ze niet in slaap
    22.30 papfles van 200 cc.

Nu gaven ze aan op het Cb dat we haar moeten laten huilen 's morgens vroeg, zodat ze leert dat ze voor 6 uur niks krijgt...
    Nu is het zo dat mijn oudste van 5 dan ook wakker wordt en die heeft haar rust hard nodig! Ook is Janiek dan de hele verdere ochtend van slag, zielig!!
    Nu heb ik een keer van iemand gehoord die het advies had gekregen om de kleine elke ochtend om 7.00 de fles te doen, ook als ze eerder al weer wat gehad hebben, zodat ze leren dat ze altijd die tijd eten krijgen. Zo creeer je dus een ritme....
    Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vind dit persoonlijk een iets vriendelijker manier dan laten huilen en in ons geval ook beter met het oog op de oudste..

2. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Onze dochter word ook vaak al een keer wakker tussen 4 en 5. Maar ik geef haar de speen weer en dan slaapt ze ook weer hoor. Pas om 7 uur drinkt ze. Soms ook pas om 8 uur. Ik moet zeggen dat ze de laatste tijd steeds vaker hele nacht doorslaapt en pas om half 8 wakker wordt. Wel een kwestie van volhouden hoor, Soms moet ik er voor 8 uur al wel een keer of 5 uit om de speen weer te geven.
    Succes

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik zie dat je een papfles geeft voor het slapen gaan: hier was dat geen succes. Ze werd er juist wakker van, kreeg er teveel energie van. We hebben het afgeschaft en ze sliep direct weer als een roosje...

Of heb je al geprobeerd zonder pap maar gewoon melk?

4. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ze moeten nog erg wennen aan de dag en nachtrimte, was het maar zo makkelijk dat je een bepaald ritme kon aanleren ;). Wij hadden dat 'probleem' ook dat is uiteindelijk zelf over gegaan.

Het CB adviseert altijd dat je ze moet laten huilen pfff heb ik nooit gedaan trouwens.
    En als je haar om 5 uur nou alleen water geeft?

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Wij hebben ook geprobeerd om de papfles te geven voor het slapen, om te kijken of hij dan langer doorslaapt, maar daar sliep hij helemaal niet goed op. Misschien idd papfles omruilen met gewone fles?

6. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Hoi!

Ga vanavond in elk geval eens proberen zonder pap...Wie weet!

@ zomerjurk: de speen geven is het volgende probleem...die pakt ze steeds uit en krijgt hem niet meer in, met alle frustraties van dien!:$
    Ze slaapt nu met 2 spenen, 1 in de mond en 1 in de hand...jaja.:D

@mamavankirsten: weet je nog wanneer het bij jullie een beetje redelijk ging?

En verder zal het vast volhouden zijn, maar elke morgen om 5 uur de dag beginnen is ook geen lolletje, kan er niet weer in als Janiek eindelijk slaapt, want dan moet de oudste naar school..
    Bedacht net dat de zomertijd bijna ingaat, misschien helpt dat!

7. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Francis volgens mij was dat met 5 maanden geloof ik.
    En dat was toen ook toen ik op vaste tijden ging voeden en niet op verzoek. Dus niet wachten totdat ze smorgens wakker werd maar standaard elke ochtend 07.30 een fles gegeven en toen weer om de 4 uur zodat zij ook wist waar ze aan toe was en toen ging het beter.
    Voed jij op verzoek of vaste tijden?

8. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Ik volg nu haar tijden nog, dat is wel ongeveer om de vier uur. Ik zou dus kunnen proberen toch vaste tijden te gaan gebruiken, misschien werkt het hier ook...

9. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    De kraamhulp vertelde mij dat ik op verzoek moest voedden, maar dat werkte totaal niet. Ik ben gewoon smorgens begonnen met de tijden: 07.30/11.30/15.30/19.30. Na een aantal dagen ging het beter en sliep ze ook de nachten door.

Het is natuurlijk te proberen, misschien wil ze wel graag een vast ritme.

10. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ons zoontje kreeg erg dorst van de papfles savonds, en kwam dan ook rond kwart over drie, sinds we die verplaatst hebben naar sochtends slaapt ie de hele nacht. misschien een tip t eens zonder te proberen?
    Hij geeft zelf zijn ritme aan gelukkig, half 20 laatste fles en tot sochtends half 7. hij is nu 5 maanden.
    Hopelijk mag jij ook snel dit geluk hebben.

11. adi

adi Niet meer actief

Je kunt kijken of je haar rond 5 uur een paar slokjes water kunt geven. Misschien heeft ze gewoon dorst. En dan een kind 1,5 uur lang dorst te laten hebben totdat 'het tijd' is om te drinken vind ik onzin.
    Als ik dorst heb ga ik toch ook niet eerst drie kwartier wachten omdat ik dan pas mag drinken?

12. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Ben ik helemaal mee eens, vandaar ook dat ik het niet eens ben met het laten huilen van het CB... Kan het idd wel eens met wat water proberen..

13. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Je gaf toen ook geen fles meer rond 23.00? En ben je er toen mee gestopt of gaf je die al niet meer...Janiek slaapt altijd heel vast dan en drinkt hem nog niet half leeg...

Deel Deze Pagina