Keelpijn/keelontsteking help!

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 18 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Bedankt voor het meedenken, maar warme dranken verdraag ik niet alleen koude.
    En gorgelen... misschien heel gek, maar dat kan ik niet heb het gevoel dat ik dan stik!o_O

2. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Wij hebben ook geen snelle meter in de praktijk liggen en moest ook naar de prikpost. Balen dat t een virale infectie is. Hier begint mijn stem gelukkig langzaam terug te komen. Zou momenteel een hijglijn kunnen beginnen.
    Nu lekker uitzieken. Gelukkig heb je goede pijnstilling!

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Oooh zo. Dan heb ik dus geluk dat mijn ha zo'n apparaat heeft staan

siriel vindt dit leuk.
  4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    De pijnstilling werkt erg goed, 15 minuten nadat ik het heb ingenomen voel ik de pijn wegtrekken, echt zo blij!! Heb alleen de hele nacht gigantische hoestbuien erbij gehad wat uiteindelijk toch weer zorgt voor keelpijn. Dus vandaag m'n man even daar wat voor laten halen.
    Ik heb me echt nog nooit zo slecht gevoeld als de laatste 4 dagen en ben zo blij dat er nu verbetering in lijkt te komen. Ik heb wel een vervelende druk op beide oren maar dat komt denk ik door m'n opgezette klieren bij m'n kaak. Volgens de dokter zagen m'n oren aan de binnenkant er rustig uit. Wel gigantische diarree maar misschien wel door de zetpillen ofzo.:confused:
    M'n man heeft een paar dagen vrij genomen en is zo lief en zorgzaam voor me, daar bof ik echt mee :thumup: zou niet weten hoe ik anders de dagen was doorgekomen.

Wat fijn dat jou stem langzaam terugkomt, die van mij is totaal verdwenen. Maar dat komt vast goed.
    Voor jou ook succes met het herstellen!

Zara75, Syane, susanne85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik hoop dat je al weer beter voelt.

Hier hoest iedereen ook de longen uit het lijf en koorts. (Kriebel hoest en verkouden)
    Ik gebruik tijmsiroop, neus druppels en paracetamol.
    Ik zit nu op de derde dag en Ppff wat een wakker worden. Gelijk een hele droge hoest en het komt langzamerhand los.
    Ik irriteer me mateloos aan die hoest tot kokhalzen toe!

Het wordt tijd voor de lente.

Beterschap voor iedereen!

6. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Wat fijn dat je man zo goed voor je zorgt. Hier was mijn man met een deadline bezig dus kon geen vrij nemen. Gelukkig knap ik gauw op met behulp van de ab. En hoesten....vreselijk. Goed dat je daar iets mee doet. Slapen is ook belangrijk zodat je nog sneller opknapt. Voor een virale ontsteking staat dacht ik een week tot 10 dagen voor je opknapt dus je bent al op de goede weg. Je stem komt ook vanzelf terug.......duurt alleen even.

En dank je wel. We gaan deze hufter van een ontsteking te boven komen

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Deze ochtend ook met een zere keel opgestaan. Heb paracemol en iboprofen genomen en net nog een strepsil. Voorig jaar een amandelontsteking gehad en dat wil ik echt niet meer.

8. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ik ben zelf net herstellende na 2 weken heel erg ziek geweest te zijn. Ook vreselijke keelontsteking, hoesten en alles in mijn mond was zwaar gezwollen. Ook 40 graden koorts. 2x gebeld, maar moest uitzieken. Uiteindelijk leek het beter te gaan na 1,5 week, maar toch weer zwelling en veel pijn. Eindelijk gezien door een huisarts in opleiding. Waarom ik niet eerder was gekomen en kreeg meteen antibiotica. Na 1 dag meteen al verbetering! Wat een hel was het! Alles brandde inderdaad, heb me lijp gegeten aan ijsjes en ijskoud drinken met koolzuur. En kippesoep. Pijnstilling was bij mij 400mg ibuprofen 3x per dag, met daarbij 2 paracetamol. Veel sterkte en beterschap!

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Jullie ook veel beterschap!!

PBV vindt dit leuk.
  10. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Een hufter is het zeker! En eigenlijk is dat nog mild uitgedrukt..
    Ik heb heel veel geslapen,maar wordt steeds door het hoesten weer wakker. Toch val ik direct weer in slaap. Ben echt helemaal op, leegezogen en doodmoe.
    Heb zonder huilen een korstloos broodje kunnen eten en smoothie gedronken.
    Dus dat is al fijn! Ben zo blij met die medicijnen!!
    Mijn man had het bad voor me vol laten lopen, maar naar 5 minuten wou ik weer naar bed, echt geen energie voor.
    Straks kijken of ik wat verse tomatensoep op kan.

Hopelijk zijn we snel weer de oude! Sterkte met je herstel!

sydneys vindt dit leuk.
  11. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Optijd naar de dokter en goede pijnstilling vragen! Sterkte

12. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wat slecht dat ze je niet direct een goede pijnstilling hébben gegeven! Ik kon niks slikken dus heb zware zetpillen gekregen en bruisgranulaat wat alleen op doktersrecept te krijgen is, maar echt topspul!!
    Inderdaad een hel!! Veel sterkte voor jou ook!

frummeltje31 vindt dit leuk.
  13. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Oh wat fijn is dat dan he om weer wat vast voedsel te kunnen eten ook al is t zonder korst. Ik ben ook nog erg moe al is mijn energie level toch al meer als vorig weekend. Denk dat dat ook nog wel even duurt voor we weer t oude zijn. Wel heel lief van je man om t bad vol te laten lopen maar snap heel goed dat je liever slaapt. Had ik ook maar kon dat helaas niet omdat ik zaterdag jarig was en bezoek kreeg dat weekend.
    Hopelijk smaakt de soep je goed!

14. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland

Hopelijk blijft t bij een gewone keel ontsteking. Niet fijn maar ik ben nu aan t herstellen van een amandel ontsteking en dat was de hel. Gelukkig met ab goed aan t opknappen.
    Beterschap iig

15. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Het klinkt misschien heel gek maar het lijkt op(pseudo)kroep... Ik heb dit twee weken terug gehad en ben er zeker twee weken mee onder de pannen geweest. Gelukkig snel bij de hap geweest voor codeïne en prednison en toen werd het gelukkig iets beter.
    Normaal gesproken krijgen alleen kinderen dit maar toch komt het steeds vaker voor bij volwassenen.

16. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Pseudokroep heb ik ook wel eens. Vooral als t erg mistig is en ik op t punt sta verkouden te worden. Wordt dan altijd op de hap verneveld en krijg dan ook een stoot kuur prednison mee. Heb nu van mijn dokter standaard 2 prednison in huis om meteen in te grijpen

17. jupke

jupke Niet meer actief

Wat is er mis met brufen? Dat is een goede pijnstiller hoor.
    En bruisgranulaat ís brufen.

Denk ook niet dat er een andere pijnstiller is die écht werkt. Heel vervelend hoe ziek je er van kunt zijn.

Glimmer vindt dit leuk.
  18. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Waar hoor je mij zeggen dat er wat mis is met ibuprofen? Ik vind het raar dat een dokter je eerst heel lang laat aanmodderen en dan pas laat komen, om vervolgens te horen dat je eerder had moeten komen.
    Ik ben blij dat ze mij direct hebben gezien en een Bruisgranulaat werkt effectiever (vertelde de dokter) dan het spulletje wat zelf in je laatje thuis ligt. Ook had ik een zwaardere dan je zelf kunt kopen.
    Ze hadden frummeltje31 ook direct kunnen onderzoeken en goede pijnstilling kunnen geven ipv zo lang aanmodderen met zoveel pijn.
    Snap je reactie totaal niet..

Gewone ibuprofen deed bij mij niets, die Bruisgranulaat voel je binnen 15 minuten de scherpe pijn al wegtrekken

frummeltje31 en jupke vinden dit leuk.
  19. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Nog gefeliciteerd met je verjaardag;)
    Lijkt me niet fijn visite terwijl je je zo voelt.
    De pijn in m'n keel is stukken beter, wel hoest ik nog als een malle en heb daardoor nauwelijks geslapen.
    Mijn man heeft even contact met de huisarts gehad omdat ik nog weinig stemgeluid heb,en heb nu een drankje om de hoestprikkel te onderdrukken. Heb net heerlijk 4 uur aan 1 stuk geslapen!
    Ik ben blij dat ik nu voorzichtig weer kan eten want ik ben zo slap als een vaatdoek. Soep was opzich lekker,maar bij ieder miniem velletje leeknik te stikken, maar goed kauwen op de soep deed wonderen..
    Ik begin langzaam weer hoop te krijgen dat ik deze week (qua pijn) goed opknap. Al denk ik dat de moeheid nog wel even nodig heeft voordat je lichaam dat te boven is..

En die moeheid vind ik nog wel een dingetje..ik zie mezelf helemaal nog niet van maandag tm vrijdag in Disneyland rondlopen.. Maar ik bekijk het maar per dag we zouden zondag gaan, en als de pijn maar weg is!
    Als ik nog echt zo moe ben, dan moet ik maar tussendoor even terug naar het hotel oid. Maar eigenlijk wil ik daar nog niet eens aan denken, bij het idee alleen al van zulke stukken lopen breekt het zweet me al uit nu:confused:

Hopelijk blijft jouw herstel de goede kant opgaan

susanne85 vindt dit leuk.
  20. jupke

jupke Niet meer actief

Sorry. Mijm reactie was niet bepaald onderbouwend.

Ik reageerde als doktersassistente uit frustratie.
    Zoveel patiënten die meteen zwaardere pijnstilling willen en bij klachten meteen langs willen komen.
    Op zich geen probleem. Maar als je aan de andere kant van de telefoon zit en vaak boze mensen aan de lijn hebt omdat de agenda nou eenmaal stamp vol staat ben je het na een tijdje zat.

Dit doelt overigens niet op TS.

Maar de reactie van de arts "waarom ben je niet eerder gekomen " zegt niets. Dat is zo'n standaard zinnetje die alle artsen gebruiken om het gesprek gaande te houden en om je gehoort te voelen.

Maar nogmaals, ik reageerde tijdens een hele drukke werkdag. Dat had ik niet moeten doen.

Glimmer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina