Keelpijn, tips?

Discussion in 'De lounge' started by wendy339, Feb 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hoi hoi.

Volgens mij heb ik keelontsteking.
    1kant van mijn keel al 3dgn zeer pijnlijk, wat koortsig/rillingen en mijn oor ook wat gevoelig aan die kant. Klieren ook opgezet.
    Gewone keelpijn vaak gehad maar dit.. Auwww...

Iemand tips buiten de keel pastille/dropje/trachitiol en thee met honing?

Bedankt alvast!

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Gorchelen met zout water, en een neusspray.

kamillethee met honing, lekkere warme shawl om je hals doen en als het blijft misschien even naar de ha, om te zien of het een keelontsteking is, dan krijg je soms anti biotica.

Beterschap!

3. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Zout water ga ik proberen! Thanx!

H.a geeft niet snel ab hier, als t maandag nog is bel ik wel natuurlijk..

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Bij mij helpt warme melk met honing. Is nog lekker ook! (vind ik dan)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat is het eigenlijk wel.
    En thijmsiroop... Helpt niet tegen je keelontsteking.. Wel tegen de pijn van een zere keel :)

6. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    Je kun eventueel ibruprofen nemen tegen De pijn.beterschap!!

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    heb net twee weken zware keelontsteking achter de rug.. bij mij hielp alleen antibiotica en twee paracetamol + ibuprofen 4x per dag... ging kapot van de pijn :(

uhm.. zoethout thee werkt ook redelijk en kamille thee, maar dan kun je het beste gewoon kamille halen en dan in zo'n thee ei doen. Je moet de thee niet te heet drinken en de honing er pas bij doen als de thee iets is afgekoeld.

zorg er voor dat je koud water bij de hand hebt en neem telkens kleine slokjes, waterijsjes verdoven ook goed.

niet roken, geen zuivel..

ben expert geworden :)

succes er mee!

8. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

Trachitol werkt ontsmettend, maar Hibitane werkt juist pijnstillend

9. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

May 22, 2013
    1,632
    0
    36
    als je een echte keelontsteking hebt zal je toch een antibioticakuurtje nodig hebben vrees ik , anders ga je er niet van verlost raken.
    als je in je mond kijkt en je ziet allemaal witte bolletjes op je amandel zou ik toch maar snel naar de huisarts gaan.
    veel beterschap!!!

10. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    2weken?? O jeej dat is lang, en inderdaad t doet zo verrekte zeer!
    Heb hier koud water staan inderdaad, zuivel smaakt me ook niet nu.

Zal t dit wknd ff aankijken en anders ma ff ha laten kijken. Leef nu ook op PCM tegen de koorts/pijn.

Ga mijn man vnvd ff wat thee en ijs bij laten halen.
    Heb de laatste van m'n favo peer ijsjes net op.

Bedankt voor jullie reactie's!

11. Within

Within Niet meer actief

Gember in stukjes snijden en daar heet water overheen gieten. Schijnt heel vies te zijn maar wel goed te helpen.

Hier ook keelpijn, maar dat komt door een beademingsbuis tijdens mijn operatie gisteren dus een bak Ben&Jerry's is genoeg.

12. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

Dec 21, 2013
    1,805
    655
    113
    Je moet goed in je keel kijken (dus goed licht erbij en checken maar). Als je amandelen bedekt zijn met witte brokjes (sorry vies woord) dan heb je sowieso keelontsteking en heb je een antibiotica kuurtje nodig. Ik hoop dat het met thee en honing een beetje helpt.

13. Imensa

Imensa Niet meer actief

Zou suiker vermijden. Trekt alleen maar energie uit je lijf en de slechte voed het virus ook nog eens dus je blijft er langer mee zitten.

Vitamines c en a nemen. Zink is ook erg goed. werkt weerstandverhogend.

Koude producten zijn goed. Denk bvb aan een ijsklontje waar je op kan sabbelen.

14. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Mijn schoonmoeder zegt altijd dat je bij keelpijn een ui in plakken moet snijden en die in een theedoek om je hals moet binden. Schijnt echt te werken.

15. wheelie

wheelie Bekend lid

Apr 11, 2013
    782
    0
    0
    ik heb helaas ook keelontsteking opgelopen. de ha zegt dat het vanzelf over moet gaan en ik krijg dus geen antibiotica kuur. het enige wat een beetje helpt bij mij is waterijsjes eten. dus dat doe ik nu veel. (van die goedkope ijsstaafjes die je zelf moet invriezen)

16. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Thanx voor de tips!
    Heb idd wit beslag op mn keel amandel zitten :(
    Zit nu aan het perenijs en ijswater..
    en voor het slapen weer 2pcm. Morgen hoop ik weer wat beter.

17. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik kreeg een tijd terug de tip van de apotheekassistent om te gorgelen met een paracetamol opgelost in water en dit dan doorslikken. Werkte bij mij wel...het is natuurlijk wel een tijdelijke oplossing. AB geven ze niet zo snel meer.

18. MaRita

MaRita Actief lid

Oct 18, 2008
    465
    10
    18
    Toen ik lichte keelontsteking had heeft de HA ibuprofen ipv paracetamol aangeraden. Ibuprofen werkt niet alleen pijnstillend maar ook ontstekingsremmend.
    Bij mij werkte ook de spray van VSM heel goed.
    Maar ik zou sowieso maandag naar de dokter gaan want misschien heb je toch AB nodig.

19. LA85

LA85 Fanatiek lid

Apr 25, 2013
    2,018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb geregeld last van mijn amandelen en gorgel dan altijd met zoutwater.. dus heel veel zout in een half glas warm water en gorgelen maar.. en dat minstens na elke maaltijd plus tussendoor ook nog als het kan. Duurt een paar dagen en dan is het meestal over ;)

20. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Doe ik ook sinds gisteren maar merk nog niet echt verschil..
    Koorts is nu minder (s'ochtends voel je je altijd beter maar so far so good)
    Alleen die pijn nog niet.

Zal eens ibuprofen gaan halen, heb ook diclofenac liggen maar die neem ik niet meer ivm werking op mijn hoofdhuid psoriasis. Die is net wat rustig en wil ik graag zo houden ;)

En verder die smerige smaak achter in je keel, gatver! Hoort dat er bij en is dat van die witte plekken op die amandelen?

Share This Page