Huwelijk collega: geld creatief afgeven

Discussie in 'De lounge' gestart door Artamesia, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Hoi!

Binnenkort trouwt een collega. We gaan met de collega's geld samenleggen, maar nu zoeken we nog een origineel idee om dit geld af te geven.

Ben ook wat op google ah zoeken, maar het is altijd fijn om leuke ervaringen van anderen te horen.

Dus: op welke creatieve manier heb jij weleens geld geschonken/gekregen?

2. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Een collega van mij heeft wit brood laten bakken met daar doorheen echt heeeeel veel centen (wittebroodsweken). We werkten bij de bakker dus dat was niet zo moeilijk hihi :D

3. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Wij kregen een deurkrans met daartussen strikjes van geld,
    we hebben een keer een "geld"boompje geven.

4. rums

rums Niet meer actief

Ik heb een boompje voor decopatch beplakt. Staat op heden nog in de woonkamer van collega. Zal even kijken of ik /m nog kan vinden.
    Briefgeld er ingehangen met visdraad.

5. rums

rums Niet meer actief

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Heb ook een leuk idee gehoord van iemand, maar kost wat tijd en ruimt......je neemt een flinke beslagkom en doet onderin wat muntgeld en water en zet het in de vriezer. Na een dag of twee doe je de volgende laag etc. Je kan er dan ook nog kleurtjes doordoen, door limonade siroop te gebruiken of er snoepjes/lintjes/kraaltjes e.d. door te doen.

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik vind een geldboompje altijd leuk.

Wij hebben ook een keer gedaan dat alle collega's een ballon gaven met daaraan envelopje met wens en geld (kan iedereen zelf weten wat hij/zei geeft) en uiteindelijk dus een hele grote bos ballonen,was erg leuk.

Wij kregen zelf toen een hele grote mand met geld in heel veel troep,ik heb het grotere geld er tussen uit gehaald zo maar de rest weg gegooid ,misschien ondankbaar maar zo triest zo het geld inpakken vind ik,(had van te voren heel duidelijk aangegeven dan ik daar niet van hou,net zoals je huis op stelten zetten of zoiets).

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Oke en waar ga je die dan laten als je em gegeven hebt?

9. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Een postzak met enveloppe, in elke enveloppe een bedragje variërend van een briefje van 10 tot een muntje van 0,10. Ook zaten er kortingsbonnen bij..

10. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wij kregen van de collega's van mijn man (hovenier) een geldboompje met geld en wensen, het was een krentenboompje die we dus nu in de tuin hebben staan! Heel leuk, want hij bloeit dus ook zo rond onze trouwdag 15 juni!

11. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Bedankt, er zitten al hele leuke ideetjes tussen!

12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Een kapstok met aan ieder haakje een cadeaulint met een envelop (beetje laten verspringen) met inhoud. Dit kreeg een vriendin van mij een aantal jaar geleden en zag er erg leuk uit. Kapstok was natuurlijk nog opgeleukt met wat mooie ballonnen en strikken.

13. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Gekleurde ballonnen opblazen en het geld erin?

14. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Statiegeldflessen aan een touwtje!

15. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Wij zijn meer van de grapjes:
    Heel veel ballonnen gevuld met glitters en/of bakmeel, het geld (briefjes van 5) oprollen in kleine rolletjes met scotch plakband dichtplakken. Ook briefjes van 5 gekopieerd, zodat ze elke ballon wel moeten nakijken.

Ook die briefjes te krijgen, moeten ze de ballonnen laten knappen, wat een gigantische bende geeft, die toch redelijk is schoon te maken.
    Na 1 of 2 ballonnen zullen ze wel een manier gaan vinden om minder troep te hebben, maar toch al een huis of schuur vol glitters :D

Zelf heb ik met mijn bruiloft een Fatboy gekregen waar ze geld in hadden gestopt, dat is pas lastig eruit te krijgen. Ik dacht die Fatboy wel in 1x leeg te kunnen 'gieten' in mijn badkuip....niet dus! Ik vond een maand later nog die verdomde statische piepschuim balletjes terug in de badkamer...:)

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

Een hele rits enveloppen. En dan in de ene wat kleingeld, in de ene een tientje, andere weer leeg.. en dan stop je die enveloppen in een leuke doos of je verbind ze dmv touw ofzo.

17. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ow dies wel heel erg. :D hou d'r van, even onthouden voor het volgende huwelijk. Met alle streken die ik al heb uitgehaald bij de vrienden heb ik besloten maar noooooit te trouwen....

18. violetta

violetta Niet meer actief

Wij kregen een grote bedrukte viskom met daarin zaagsel en 0,05 centen. Dus flink uit moeten zoeken maar bond wel goed bedacht. En ok geldboompje gehad.

19. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Die van de gevulde balonnen gaat het worden denk ik! Past ook wel bij het koppel, gaan het zeker tof vinden!

Deel Deze Pagina