Ik weet dat deze topic hier niet hoort. Maar er zijn hier zoveel meiden die aan het aftellen zijn en er daarom misschien al overnagedacht hebben. Een Belly Bandit bind je buik in na de bevalling waardoor je buik sneller weer als de "oude" word. Maar dat ding kost vanaf 60 euro en dat vind ik nogal duur. Zijn er misschien meiden die er een andere oplossing voor weten??
Ja een laken met veiligheidsspelden & dan steeds straker doen.... deden ze vroeger ook heb ik gehoord..
ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar de ervaringen ermee en of het echt helpt? ik heb helaas ook uitgerekt vel overgehouden van de vorige zwangerschappen, doordat mijn buik ineens heel hard ging groeien dat heb ik nooit meer weggekregen
Dank je wel. Die winkel zit nog bij mij om de hoek ook dus die kan ik dan gewoon halen Scheelt toch weer 22 euro... Komt straks genoeg extra kosten bij
Ik heb wel positieve verhalen gehoord, maar helaas kan je het niet doen als je een keizersnee hebt gehad. Ik ga hem zeker bestellen tegen de tijd dat het kindje gedraaid is. Als het kindje niet draait, dan wacht ik er eventjes mee!
Als je bij de Belly Bandit leest dan staat er dat je het ook bij een keizersnee kan gebruiken. 3 weken erna dacht ik even snel uit mijn hoofd
Oja ik lees het net inderdaad, maar ik weet niet of dat ook mag met die ik je gelinkt heb, want ik vind die belly bandit ook wel duur hoor
Ik heb inderdaad ook een Montherwear sluitband klaar liggen.... Ik ben benieuwd! Het kan niet lang meer duren voordat ik hem nodig heb, dus ik laat hier nog wel even weten of mijn lichaam inderdaad als een elastiekje teruggeveerd is naar oude staat
Ik ben zelf ook erg benieuwd. Of het echt werkt of dat het gewoon een of andere verkoopfabel is Nog even wachten en dan kan ik het zelf ook gaan testen.
Heb eens gelezen op deze site www.st-nu.nl ... de complete thuiszorgwinkel en het lijkt me heel fijn. Maar wanneer en hoelang draag je zo'n band, lijkt me niet echt comfortabel namelijk?
vanaf 3 dagen na de bevalling en dan 6-8 weken. Het liefst 24 uur per dag. Behalve als je gaat douchen
Ik heb de sluitband van motherwear de eerste dagen gedragen. Op zich vond ik hem heel prettig: je voelt je baarmoeder niet 'rollen' in je buik, rechtop staan en lopen gaat makkelijker omdat je buikspieren ondersteund worden. Ik ben wel blij dat ik hem had, maar achteraf had ik denk ik toch voor het sluitlaken gekozen. De sluitband moet je eigenlijk over je kleding heen dragen, maar dat staat ook weer zo vreemd. Dus heb ik er uiteindelijk een buikband onder gedragen, want zonder die buikband ging het patroon van het elastiek in mn buik staan en het ging broeien. Ook ging de onderkant van het elastiek na een dag of 2 omslaan/omrollen wat heel onprettig was. Een laken zal niet zo snel omslaan en ook direct op de huid te dragen zijn. Maar dan zou ik wel proberen om hem zelf te maken of via marktplaats te kopen met klitteband of veiligheidsspelden, zodat je niet die ingewikkelde knooptechniek hebt. Maar je eigen figuur sneller terug is niet zo hoor, dat kan zo'n laken/band echt niet doen, dat ligt gewoon aan je lichaam. Ik heb het trouwens maar een dag of 4 gedragen, daarna vond ik het lekkerder zonder.