De laatste jaren kregen wij met de dag van de leerkracht steeds een eenmalige uitkering van rond de 150 euro. Nu krijgen we dat dit jaar niet vanwege bezuinigingen binnen ons bestuur. Maar wat ik me afvraag: komt dit geld niet van de overheid dan? Want volgens mij krijgen alle leerkrachten dit. In dat geval kunnen ze dat toch niet zomaar voor zichzelf houden? Of zit dat anders? Ben overigens niet lid van de bond, vandaar dat ik het hier vraag.
Volgens mij is het CAO bepaald. Het bedrag lag, volgens mij, bij ons op 100 bruto. Vorig jaar was het meer, i.v.m. CAO veranderingen. Ik neem aan dat als het CAO bepaald is, dat het bestuur er niet onderuit kan. Ik kan kijken of ik de rechtspositiegids van de bond kan vinden, daarin zal het uiteraard staan. Bond kan wel fijn zijn. Had van de week een mail over de vernieuwde CAO, waarover ze willen gaan praten deze week. O.a. over aftrek van reiskosten van de belasting en internetvergoeding
Ik dacht ook dat het van de overheid kwam. Wat raar dat ze besluiten dat jullie het niet krijgen. Weer zoiets raars in onderwijsland.
Oh, ik wist helemaal niet dat we het dit jaar niet kregen!!! Op geen enkele school meer? Vond die 100/150 wel lekker even extra! Inderdaad raar want het komt van de overheid geloof ik ja. Ik ben wel lid van de bond dus kan anders ook's bellen om het na te vragen. Wat heb je dan aan de dag van de leerkracht?? We hadden wel gebak maandag trouwens
Ja dat dacht ik ook dus. Maar binnen ons bestuur gebeuren de laatste tijd erg vreemde dingen, ze willen hun eigen gaten dichten en ik heb het idee dat ze dit een beetje sneaky doen in de hoop dat niemand er wat van zegt. Maar volgens mij gaat het niet helemaal eerlijk. We krijgen ook al geen kerstpakket dit jaar vanwege bezuinigingen. Nou vind ik dat niet zo'n ramp, maar dat geld is toch altijd lekker! En als het van de overheid komt heb je er toch gewoon recht op... Maar Lara85, je zou me een heel groot plezier doen als je zou willen bellen! Ik hoor het graag!
Vandaag zijn de nieuwe CAO besprekingen als het goed is. Voor een CAO van aug. 2009 tot januari 2010. Ik denk dat daarin het nieuwe bedrag wel wordt vastgesteld. Vorig jaar was het een hoger bedrag, ivm de positieverbetering van de leerkracht. Ik zal de cnv nieuwsbrieven wel even voor je in de gaten houden.
Volgens mij krijg ik het wel, dus het geldt niet voor alle leerkrachten. Maar misschien alleen voor het bestuur van ts?
In de huidige CAO PO staat gewoon dat je het krijgt in oktober; zie artikel 6.14C, blz 60. http://www.opock.nl/Informatie/CAO%20PO%202009.pdf
Ja inderdaad, in deze CAO staat het inderdaad! Ik denk dat ik de betreffende bladzij maar even ga printen en morgen onder de neus van onze directeur ga houden! Heel erg bedankt!
Gut... Ik zit in het MBO (cao BVE), maar kan me alleen van vorig jaar die 200 euro herinneren. Is dat elk jaar? Hmmm....
Daar hadden mijn vriend en ik het gister nog over, of we dat dit jaar weer zouden krijgen. Vorig jaar hadden wij ook nog gebak, maar dit jaar niets hoor, zelfs geen mailtje ofzo van het bestuur. En kerstpakketen krijgen wij al drie jaar niet meer... Gelukkig is het werken met de kinderen zo fijn....
Het is altijd mooi meegenomen, alleen ik heb er dit jaar niks over gehoord. Voor de dag van de leraar, hebben wij een boekje gekregen. Toch wel iets.
Wij hadden gebak voor onze leerkrachten georganiseerd en een cadeautje voor de leerkrachten en kinderen. Ook kun je als bestuur gratis dingen doen hoor! Op de site van de dag van de leraar had je een vlag kunnen aanvragen, gratis. Het zou gewoon niet nodig zijn om niks te doen. Succes met je baas mama1978! Ben benieuwd hoe het afloopt!
Ik werk in Purmerend. Daar doen ze gelukkig (nog) aan kerstpaketten enzo. Vandaag kregen we ook zomaar chocolaatjes van de teamleidster als dank voor onze inzet.
Volgens de CNV krijgen we ook gewoon geld. Het zou wel lager zijn dan vorig jaar maar dat komt omdat dat een eenmalig iets was... Weetje, ik wacht het wel even gewoon af Ben wel benieuwd dus als mensen nou aan het eind van de maand hier even zouden willen laten weten of ze iets gehad hebben.... Zou wel leuk zijn