Keelpijn

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lotteke82, Oct 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    Hoi dames
    wat doen/deden jullie tegen keelpijn... Ik ben bij de apotheek gaan luisteren en die zei om niets te nemen.. enkel een dafalgan..
    misschien hebben jullie wel goeie tips die me kunnen helpen.
    Thanks !

2. linde90

linde90 Niet meer actief

Thee met honing drinken, en anders is er van vsm wel wat te krijgen weet alleen de naam niet. Dat mag gewoon bij zwangerschap gebruikt worden. Ik had het bij de drogist vandaan

3. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    2,010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    De huisarts adviseerde mij om iets in me mond te houden omdat je dan speeksel aanmaakt en je speksel de keel weer verzorgt. Dus van dropjes (hmmm katjes drop; mits je geen hoge bloeddruk hebt natuurlijk) tot kauwgommetjes dat doet al iets!!! en ik heb wel strepsels gebruikt, eigenlijk helemaal niet opgelet of daar iets op stond van zwangerschap leek mij wel te kunnen.
    En geen zure drankjes want dat irriteerd de keel juist weer.
    Beterschap!!!
    Groetjes Maaike

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    gorgelen met zout water of koude kamillethee
    geen zuivel nemen, daar krijg je slijmvorming van

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Mijn apotheker zei dat strepsils zonder problemen mocht. Ik slikte altijd trachitol en dat mag dus niet meer (heb heel snel keelpijn door pfeiffer en ik praat verkeerd voor de klas).

verder gaf ze als tip om een eetlepel honing te nemen en daar op te zuigen, honing verzacht nl.

neusspray gebruiken (gewone zoutoplossing) als je ook verkouden bent, voorkomt nl dat je door je mond gaat ademen.

en idd dropjes, of Antaflu (die bruine keelsnoepjes in een rood/oranje papiertje).

6. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb nu een zware verkoudheid en heb het bij dropjes, eucalyptus snoepjes en hete citroenkwast met honing gehouden. De verkoudheid zat/zit ook erg in mijn neus, daar heb ik wel Otrivin voor gebruikt, dat moest kunnen volgens de gebruiksaanwijzing (max. 5 dagen). Nu lees ik daar ook wisselende dingen over, en zit ik opeens in de rats :(

7. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    2,010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Toen ik net zwangerwas en de holtes vol had zitten mocht ik van de HA otrivin gebruiken, voor de zekerheid bij de apotheek nog na laten kijken omdat die eigenmerk wouden verstrekken en ook die zij dat het gewoon kon dus nergens voor nodig die rats!!!!

(bovendien denk ik ook wel dat als je iets matig gebruikt ons eigen lichaam het kleintje ook prima kan verdedigen hoor, ons lichaam zit zo bijzonder in elkaar!!)

8. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dank je voor dit geruststellende bericht, ik heb de gebruiksaanwijzing nog een keer opgezocht en het moet idd geen probleem zijn. Met die dichtgelopen holtes dreigde er ook koorts/verdere ontsteking, dat ben ik misschien voor geweest. Ben heel matig geweest hoor, ik gebruik op werk alleen die met zoutoplossing, heb de 'echte' Otrivin alleen om te kunnen slapen.

:)

Sorry voor de onderbreking over snotneuzen, het ging hier over keelpijn!! :D

9. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    @maikyb:

Artsen schrijven otrivin voor omdat dat in hun pen zit, eerst was er niet anders. Otrivin en eigenmerk "Xylometazoline" is precies hetzelfde, dus de apotheek heeft goed geadviseerd. Scheelt jou weer geld;)

Ik had vorige week keelpijn en heb gewoon fischermans en anta flu genomen.

10. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    Hey
    bedankt voor de tips, ik ga die keelpijn onmiddellijk bestrijden :)

Share This Page