Ik heb misschien een hele gekke vraag maar toch stel ik hem. Ik het begin van mijn zwangerschap had ik last van bloedverlies. De vk heeft toen gecontroleerd of mijn baarmoedermond nog dichtzat. Ze vertelde me toen dat ze een kort tuutje (baarmoedermond) voelde. Zelf voelde ik die ook. Nu voelde ik vanavond nog eens of dat tuutje er nog zat. Mijn baarmoedermond voelde heel week aan en ik voelde geen tuutje maar een opening. Ben bang dat ik nu toch al een beetje onsluiting heb. Herkent iemand dit ? Ps bij mijn dochtertje kreeg ik met 32 weken weeen en had ik 1 cm ontsluiting. Gelukkig hebben ze het toen met weeen remmers weten te stoppen.
Hoi Linda, Toevallig heb ik vannacht in het ziekenhuis gelegen omdat mijn verloskundige (nadat ik ivm erge buikpijn langs was gegaan) bij het toucheren voelde dat m'n baarmoedermond wat open stond en al iets verstreken (verweekt?) was. Zij legde mij uit dat het "tuutje" normaal gesproken voelt als het puntje van je neus. Stevig dus. Overigens, aangezien dit jouw tweede kindje is, schijnt het niets te hoeven betekenen. In mijn geval (eerste kindje) leek het even zorgwekkend. Ik moet nu rust houden. Ik zou dus voor de zekerheid je verloskundige bellen. Succes!
Jetje jee dat was ook even spannend voor jou. Maar er waren geen weeen te zien op de ctg ? Ik doe nu al extra rustig aan. Had vorige week wat meer harde buiken en ga al veel minder werken. Ben de komende 3 weken vrij dus ik doe rustig aan. Mijn baarmoedermond ligt nog wel ver naar achteren (volgends mij wel een goed teken) Ik hou het even in de gaten als ik meer harde buiken krijg trek ik aan de bel. Wil juist voorkomen dat ik bedrust krijg met een kleine die hier nog rondloopt, moet er echt niet aan denken.
Hee, ja gisteravond bleek uit de ctg dat er nogal wat activiteit was maar vanmorgen was dat alweer veel minder en had ik ook minder harde buiken. Mijn baarmoedermond was gelukkig niet verkort (3,8 cm) dus dat was goed nieuws. We waren even erg bang dat ons zoontje zich nu al zou aandienen. Ik blijf even in bed/op de bank dus... Hou t goed in de gaten. Onze ukkies moeten nog lekker even blijven zitten.
Nou succes met rustig aan doen. Ik heb vorige week ook al veel harde buiken gehad. En nu is het 4 uur in de nacht en heb ik best veel harde buiken en voelt een beetje zeurderig aan. Denk dat als het zo wegzakt ik mijn dochtertje morgen maar een dagje op laat halen door oma en ik maar even een dagje niets ga doen. Ben maar uit bed gegaan om te kijken hoe het nu gaat en anders bel ik zo de vk op. He bahh ik wil dit helemaal niet......
hmm ik zat me dit dus ook af te vragen... Ik heb ook veel harde buiken en nu kan ik zo met mn vinger in mn baarmoedermond... het is wel mijn 4e kindje en je kan dan altijd wat opening hebben heb ik ooit eens gelezen.
Belize ga er ook niet in hoor. Heeft de vk vanochtend wel gedaan omdat ik vannacht erg veel harde buiken heb gehad. Gelukkig nog geen ontsluiting. Maar het begin van mijn baarmoedermond staat wel wat open en voelt week. Na 1 1/2 cm voelde ze dat hij toch dicht zat. Een hele opluchting
je baarmoedermond voelt idd aan als het puntje van je neus, al je moet gaan bevallen dan gaat ie verstrijken en op dat moment dus ook verweken,op dat moment voelt je baarmoedermond aan als je tong. Heb zelf ook 3 weekjes terug in het ziekenhuis gelegen omdat mijn baarmoedermond nog maar 2.8 cm is maar gelukkig is ie nog niet aan het verweken
Als je twijfelt altijd bellen! Ik heb het niet zelf gevoeld ( met mijn vingers) maar bleek wel ontsluiting te hebben met 22 weken. Je arts heeft aangegeven dat je een korte baarmoedermond hebt dus als je twijfelt zou ik bellen. Ik had ook een verkorte baarmoedermond. daarbij droeg ik destijds een tweeling. Mijn lichaam kon het dragen van een tweeling niet aan. Ik had veel bloedingen in de zwangerschap en met 22 weken een inwendige echo gehad en daaruit bleek dus dat ik ontsluiting had. Ik weet natuurlijk niet hoe het voelt met je vingers als je baarmoeder open staat of verweekt is.
nou ja, of je zelf voelt dat het open is of dat er een piemel inzit maakt ook niet veel verschil denk ik... maar goed, voor mij is het de 4e en dus is mn baarmoedermond zowiezo vlakker, althans dat is nu zo.