Vannacht werd ik wakker met enorme keelpijn wat doorstraalt naar mijn oren. Normaal gesproken verzacht ik het met strepsils of trachitol, maar nu mag dat volgens de bijsluiter niet. Ik eet meestal ook dropjes, maar dat is nu niet goed voor je bloeddruk. Verder drink ik wel thee. Maar nu vroeg ik me af of ik wel iets mag nemen om het te verzachten, bepaalde keelpastilles?
Heey meis, Ik lees even mee, want ik heb nu sinds 2 dagen ook erge keelpijn. Als je keelontsteking hebt, moet je dan aan de AB? Doe je dat niet is dat dan gevaarlijk voor de kleine? xx Nikkie
honing..in de thee over de AB.. er zijn Ab kuurtjes die niet schadelijk zijn.. mocht je bij je huisarts terecht komen, ff melden dat je in verwachting bent.. en als je t recept haalt ook bij apotheker even vragen of t wel goed is voor je/je ukje
Superol tabletten hielpen hier wel!. Misschien kan je daar wat mee... Meeste hoestdranken mag ook niet. Dus zou verders gewoon aan de thee gaan. Met of zonder honing.
Vicks snoepjes helpt meestal ook wel, het belangrijkste is dat je, je keel "nat"houdt. Enne, je moet wel heeeeeel veel drop te eten voor je bloeddruk te hoog wordt hoor
Ik zou nooit een ab kuur voor keelpijn halen. Dat werkt lang niet altijd en maakt wel je hele darmflora dood. Geheid dat je dan een vaginale schimmel oid oploopt. Thijmsiroop mag je wel nemen als je geen dropjes wilt, en van heel heb je ook een hele goede homeopatische keelspray die je tijdens de zwangerschap wel mag gebruiken. Volgens mij mogen tonsiotreen tabletjes van vsm ook gewoon als je liever zuigtabletten gebruikt. En verder gorgelen met zout water, werkt ontsmettend.
Je krijgt (denk ik) ook niet zomaar even een abkuurtje mee bij keelpijn.. Als t samenhangt met een verkoudheidje of ander virus, doet ab immers niks.. Als t door een bacteriƫle infectie komt, dan zou je een abkuur kunnen overwegen, als je ermee bij je huisarts zit..
Je mag gerust een dropje nemen om je keel te verzachten, van een paar dropjes gaat je bloeddruk echt niet gelijk omhoog.