Mijn dochertje bakeren wij al een tijd lang in overdag ('s nachts heeft ze het niet nodig). Ik bakerde haar altijd in, in losse doeken. Maar ze word daar nu echt te groot voor! Nu heb ik laatst de puckababy gekocht, maar dit is geen succes. Ze wordt dan boos omdat ze nog te veel vrijheid heeft.. Nu weet ik dat ze aanraden om vanaf 6 maand af te bouwen, maar zie dit voorlopig voor mijn dochertje nog niet gebeuren (dus geen advies hierover nodig )... Dochterlief rolde om met 4 maand, maar nooit als ze ingebakerd ligt (en daarbij hebben we een aerosleep matras)... Mijn vraag eigenlijk: wat gebruiken jullie voor het inbakeren? En wat is jullie ervaring? Zijn er mensen die Pacco-doeken gebruiken bijv? Alvast bedankt!
Ik gebruik de paccodoeken al is mijn zoontje een stuk jonger dan de jouwe, maar ik vind ze super!! Ik ben ook met losse doeken begonnen maar dit is veeel handiger. Het zit wel met klitteband dicht en jouw kindje is natuurlijk ouder en dus ook sterker, ik hoor wel eens van mensen dat hun kindje zich dan tog 'losbreken'. Ken je niet iemand met de doeken dat je ze event. kan lenen want ze zijn best prijzig...
Wij deden het eerst ook met losse doeken en nu de pacco, echt een super ding. Idd prijzig maar z'n geld dubbel en dwars waard. Wij hebbne de middelste maat en die wordt nu al een beetje tekort voor ons meisje dus je moet wel ff goed kijken naar de maat als je 'm besteld.
Wil alleen toch even zeggen dat je aan een aerosleep matras niks hebt als je kindje zich ingebakerd op de buik draait... En dat gaat ze toch vast binnenkort wel doen.
Wij hadden ook altijd de pacco inbakerdoek en niet de losse doeken, zie: Inbakeren met de Pacco inbakerdoek. Wil ook even zeggen dat het niet voor niets wordt gezegd om het af te leren na 6 maanden . Zelfs met aerosleep blijft het risico te groot dat er wat gebeurd. Vindt ze een slaapzakje niks?? Het is altijd even wennen in het begin, maar uiteindelijk wennen ze aan het slapen zonder inbakeren. Succes!
Wij hebben ingebakerd met Pacco doeken, maar hebben bij 12 weken afgebouwd. (ingebakerd van 4-12 weken) Op de leeftijd van jouw dochtertje zou ik echt niet meer inbakeren hoor!
ik baker in met de snug en tug dit omdat mijn zoontje bijna alles los krijgt, deze maak ik dan alleen nog strakker door er plakbandje op te doen, het is een beetje moeilijk uitleggen maar de klittenbandrand zit te los, dus dan doe ik hem trakker met een plakbandje, en dan nog presteerd hij het om zijn handjes er boven uit te krijgen smorgens hihi ik vind de snug en tug erg fijn,ik geloof dat ze daar ook verchillende maten van hebben, vanaf waarneer moet je eigenlijk afbouwen? mijn zoontje is bijn 15 weken maar hij slaapt echt niet zonder vorige x na de inentingen mocht hij niet ingebakerd worden nou hij heeft echt niet geslapen. hij draaiid nog niet enz, hij loopt een beetje achter ivm ernstige reflux kma enz,
Hier was inbakeren ook echt noodzakelijk, zonder was het alleen maar krijsen en gillen. Zijn ermee begonnen toen ze 10 dagen was. Ik had eerst de losse doeken maar daar wurmde ze na een tijdje steeds haar handjes uit. Met de Pacco ging dat beter als ik onder het eerste deel gelijk al beide armpjes deed en dan pas het 2e deel eroverheen. Dus niet met het ene deel het ene armpje en met het andere deel het andere. Daar was ze te sterk voor. Toen ze haar 2e prikken kreeg zat ik al weer met mijn handen in het haar te bedenken dat ik weer 24 helse uren tegemoet ging. TOen bedacht ik ineens iets. Ik heb de dikste slaapzak met lange mouwen gekocht die ik kon vinden. En wonder boven wonder werkt het nog steeds!! Ze kan haar armen wel bewegen maar doordat de stof zo dik en gevoerd is kan ze haar armpjes niet goed buigen dus haar handjes komen amper bij haar gezicht. Meestal ligt ze dus ook met haar armen helemaal wijd. Hier werd het inbakeren afgeraden na 4 maanden. En niet alleen voor eventueel verstikkingsgevaar maar ook omdat ze er toch ooit aan moeten geloven en moeten leren slapen. En hoe langer je blijft bakeren hoe moeilijker het word om het af te leren. Anyways, succes!
Oh wat ik nog vergeet, ik heb haar dekentje uit haar ledikant gehaald maar lakentje bind ik straks over haar slaapzakje heen. Dan ligt ze nog vaster. Uiteraard wel het bedje kort opgemaakt zodat ze er niet onder kan komen.
Ik weet dat t wordt afgeraden om te stoppen na 6 maand. Maar ik heb het geprobeerd en mijn dochtertje slaapt overdag gewoon echt NIET zonder inbakeren. Ze raakt dan gewoon helemaal overstuur! Met als gevolg een onzettend chagrijnig kind en daardoor een chagerijnige mama... (ben ook maar een mens..) Wil het over een tijdje weer proberen (als andere dingen wat beter op de rit zijn). 's nachts is het geen probleem.. dan slaapt ze erg goed zonder inbakeren. Ze slaapt dan gewoon in een slaapzakje. Als ze een dikke slaapzak aanheeft, mept ze nog haar speen eruit en blijft ze in haar gezicht maaien (dit doet ze vlak voordat ze in slaap valt) waardoor ze dus huilend weer klaarwakker is! Ik ga jullie adviezen over de inbakerdoeken eens ff goed lezen vanavond als ik wat meer tijd heb! Thanx! ps. Mijn dochertje rolde al om met 4 maand. (als je goed had gelezen, stond dit er ook wel in ). Terugrollen kan ze vanaf 5 maand. Dus dan had ik toen eigenlijk al moeten stoppen?! En nee, snap dat een aerosleep lang niet alles kan, maar geeft voor mezelf toch wel een bepaalde zekerheid!
Wat fijn dat het iig 's nachts wel lukt! Het begin is er dan al toch! Misschien tot kijken voor een dikker gevoerde slaapzak? Ik ga eens even mijn creatieve brein erop los laten voor je haha. Kijken of ik iets kan bedenken dat ervoor zorgt dat je meisje niet bij haar gezicht kan zonder ingebakerd te zijn.... denk denk denk ;o)
hihi.. dat is lief van je!! ja, 's nachts heeft ze eigenlijk altijd goed geslapen. We zijn ook pas met inbakeren begonnen toen ze 3 maand oud was ofzo. Op 't KDV kon ze helemaal niet slapen en daar zijn ze begonnen. Daarna hebben we het thuis ook vaker 'moeten' doen, omdat ze ook niet meer sliep. (ze werd toen ook bewegelijker, zeg maar).. Dus misschien gevolg van start KDV?! alle indrukkken?! Zeg het maar...
Ik had dit ook wel gelezen. Bedoelde juist dat ze dat nu nog niet doet als ze ingebakerd is, maar ze dat wel kan doen! En een aerosleep geeft schijnzekerheid, want het is nooit ergens bewezen dat dit veiliger is dan een gewoon matras. Is gewoon een goede verkooptruc.
Misschien heb je dit al geprobeerd maar.....overdag een slaapzak aan trekken zonder mouwen waarvan je dan de arm gaten dicht hebt genaaid? Kan ze ook nergens bij..... en is makkelijker dan al dat ingewikkelde gedoe
Wij bakenen Zoë ook in, vanaf dat ze ongeveer ruim 2 maanden oud was. Ik gebruik daarvoor de Pacco-doeken. Heel erg handig met klittenband (ook al krijg mijn schoonmoeder het maar niet onder de knie...). En omdat ik die doeken ook erg duur vond, heb ik ze gekocht via Marktplaats! Ideaal! Ik heb 25 euro betaald voor 2 doeken (tot 3 mnd en tot 6mnd), even goed wassen en klaar! Dus daar zal ik even kijken als ik jou was. En ik weet, er is al genoeg gezegd over het inbakenen met 6 mnd, maar misschien toch echt tijd om af te bouwen... Ik weet hoe je je voelt, hier net zo'n meisje! Mijn meisje is nu ruim 4 maanden en heb vorige week geprobeerd om het af te bouwen, wat een drama... Ze kwam maar niet in slaap en huilde zich constant wakker doordat ze met haar handjes in haar gezicht zat. Na ruim een uur (was inmiddels 23u30 en mama was ook moe) heb ik haar weer ingebakerd en ze sliep als een roosje! Ik heb ook een dikke slaapzak gekocht met armen, maar de armen had ik ervan losgeritst omdat die veelste groot waren in verhouding met de slaapzak! Morgen maar even kijken bij de P. voor een goede slaapzak. Ik heb weer hoop na het verhaal van CJPT! Dank! Als je nog meer goede tips hebt? Ik zat er al over te denken om Ria Blom te bellen over hoe ik het afbouwen nou precies moet aanpakken... Ze moet toch ooit eens zonder doeken inslapen?
Hoi dames! Mochten jullie meer info willen over inbakeren en afbouwen, kijk eens op onderstaande site! www.inbakeren.nl Voor het afbouwen, hier de directe link: inbakeren.nl - inbakeren afbouwen Succes!