alweer een miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mieltje, 5 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Beste verloskundigen,
    Gisteren heb ik mijn derde miskraam binnen (7 mnd) gehad bij 8 weken en 2 dgn.
    Ik heb de puf niet meer om naar de gynecoloog te gaan. Er is al uitgebreid chromosoomonderzoek gedaan na mijn tweede miskraam. En dat (ook van mijn man) is goed.
    Ik heb het erg rustig aan gedaan, geprobeerd stress (op mijn werk) te vermijden, al is dat niet altijd mogelijk omdat ik zelf medicus bent en hoog verantwoordelijkheidsgevoel hebt.

Wat mij bij deze zwangerschap opviel is dat na de pos. test mijn cervix erg laag stond. Met twee vingerkootjes voelde ik hem al.
    Zou dat een oorzaak van de miskraam kunnen zijn. Kan ik een hormoomstoornis hebben, want bij alle drie de zwangerschappen had ik geen enkel klacht.

Ik ben van plan morgen voor een spoed echo te gaan en mijn vragen in ieder geval daar neer te leggen, toch wilde ik weten wat jullie ervan vinden?

Alvast bedankt,
    Miel

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Miel,

wat vervelend voor je zeg! Hopelijk heb je kans gezien al je vragen bij de arts neer te leggen. Wij konden je zo snel geen antwoord meer geven helaas. Sterkte in ieder geval.

Groetjes Brigitte

3. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Bedankt voor je reactie,
    Inmiddels ben ik in de medische molen beland. Heb het vruchtje uitgestoten (was bijna net zo groot als een golf bal).
    De gynecoloog heeft op de echo een myoom van 2,5 keer 2.0 cm gezien. Als het myoom in het slijmvlies zit kan het een belemmering geven voor de innesteling van het vruchtje.
    Volgende stap is een waterecho over 6 weken zodat ze kunnen nagaan wat voor myoom het precies is en kijken ze meteen naar vormafwijkingen van de baarmoeder. Ook wordt weer bloed bepaalt, dit keer op stollingsstoornissen.

Nu is mijn vraag aan jullie: Zien jullie zwangere mensen na een myomectomie waarvan de zwangerschap goed is verlopen. Of concreet wat zijn mijn kansen.

Bedankt.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mieltje,

die zien we zeker. Als het myoom is weggehaald is die risicofactor weg en een vruchtje kan zich ook net op een andere plek innestelen. Dus no worries, ook vrouwen met een myomectomie worden zwanger!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina