vandaag naar KNO geweest.. slijmkvlies in zn keel is uitgedroogd en daarom erg pijnlijk. Heb een CTscan gehad van de sinussen en hij belt me voor de uitslag daarvan. Voor nu pijnstillers gehad, zo'n erge keelpijn heb ik echt nog nooit gehad.
En ik mocht de codeine niet hebben omdat de baby daar suf van kan worden en het niet goed te controleren is of hij wel actief genoeg is etc. Ik blijf het raar vinden dat ik een maand erge erge erge keelpijn kan hebben waar niks tegen helpt - drinken helpt niet, dropjes/zuigsnoepjes helpen niet, pijnstillers helpen niet etc. Heb toch het idee dat het dan dus niet mijn keel is maar idd mijn stembanden ofzo, hoewel ik er wel met elke slik last van heb. Ik ben er bijna aan gewend, maar dat deugt natuurlijk niet. Anyway wat ik even kwam zeggen: Devilschase; ik was bij de Kruitvat voor de keelspray van dr. Bird maar er stond heel groot op: niet te gebruiken bij zwangerschap en/of borstvoeding?
Heb je al gegorgeld met (afgekookt) zoutwater? Het werkt ontsmettend, maar tegen de pijn doet het weinig. Dan kom je toch in de categorie van chloorhexidine (is ook ontsmettend maar zit vaak een verdovend spulletje bij in), maar dat heb je al gehad. Werkt alleen bij beginnende keelpijn. ijsjes eten, dropjes zuigen, idd paracetamols eten. Ik heb er wel eens ascal voor gehad, oplossen, gorgelen en doorslikken. Was smerig. Is niet zo goed voor je maag. Ik had wat anders neer gezet, inmiddels bij gelezen. Ik zou gewoon fijn die pijnstilling nemen als het echt niet te harden is. Misschien is het optie om je gewoon even aan die sufheid over te geven. Vaak wordt dat als je het een poosje gebruikt wel minder. Zo'n pijn is ook niets.
Spoelen met chloorhexidine, dat kan je vast makkelijk op je werk even pakken, zo te zien aan je foto! (Oke nu dan even niet, ivm weekend misschien) Wat ook helpt bij keelpijn bij mij is, water koken... theezakje erin, en een halve citroen er in leegknijpen, en dat zo heet mogelijk opdrinken, doet even zeer... maar daarna heb ik meestel (als ik het smorgens doe) pas avonds of einde van de dag weer last, dus het helpt wel even.. en na een paar dagen is het meestal over als je het 2x per dag doet, maar goed ik neem aan dat je vandeweek wel medicijnen hiervoor krijgt, want dit is natuurlijk niet gezond! (Enne niet voor het slapen doen, want je moet sowieso even wachten met tandenpoetsen, nu weet devilchase dat wel, maar misschien als iemand anders het leest, want anders poets je lekker al dat zuur in je tandjes)
Als pijn heel erg is, dan combineer ik wel eens brufenbruis met 6 paracetamols (verdeeld over de dag). Ik zou dat wel alleen in overleg met je arts doen. Want brufen is heftig voor je maag, het is natuurlijk niet onschuldig om zulke dingen te gaan gebruiken.