Keelpijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mykelti, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    #1 Mykelti, 13 feb 2012
    Laatst bewerkt: 13 feb 2012
    Hoi dames,

Misschien hebben jullie nog tips tegen keelpijn?

Ik heb sinds donderdag griep. Drie dagen ook met koorts, maar dat lijkt nu verdwenen. Sinds gisteren echter hoest ik flink en daarbij heb ik keelpijn bij het slikken.

Gek genoeg lijkt het hoesten lager uit mijn keel te komen en dit doet dan ook eigenlijk nagenoeg geen pijn aan mijn keel. 's Morgens/'s nachts word ik wakker van de keelpijn en nu ook weer is het bijzonder aanwezig. Dus pijn vnl bij het slikken.

Heb al Tussistin siroop om te verzachten, honing etc, maar dit werkt allemaal niet. Heb vanochtend de HA praktijk gebeld en ik moet het uitzieken, tenzij ik weer koorts krijg.
    Ook geven heel koude dranken wel enige verlichting, maar van heel korte duur. Praten probeer ik al zo weinig mogelijk te doen.
    Heb geen smerige smaak in mijn mond, dus lijkt me geen angina.

Misschien iemand anders nog tips??

2. Dana

Dana Niet meer actief

veel drinken om de keelpijn/ontsteking weg te slikken, gorgelen met zout (echt goor maar het ontsmet en helpt) en voor het slapen gaan een paracetamol zodat je lekker in slaap kan vallen zonder/met minder keelpijn.

verder inderdaad uitzieken, beterschap ;)

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Thanks!

Dat thuiszitten...pfffff...begin me gelukkig langzamerhand weer wat beter te voelen. Hopelijk zet dat door. Al de 3e keer griep deze zwangerschap. Normaal mss 1x per jaar een dag of 2.

Ach, het is voor een heel goed doel! :D

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb gelezen dat honing niet mag tijdens de zwangerschap!
    Ik zou ook veel water drinken en anders ook waterijsjes!
    Beterschap

5. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    vlierbes siroop zou je kunnen proberen. als je pech hebt, komt je last van de keel 's ochtends van het snurken...... kun je nu last van hebben namelijk.

hoezo mag honing niet?

6. Dana

Dana Niet meer actief

ja kan ik me voorstellen, frustrerend zeg! het is ook een rare winter tot nu toe qua weer en griep, ook mensen om me heen die niet zwanger zijn zijn vaker ziek dit jaar.

jaaaha, zeker voor een goed doel!! :D

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Honing kan geen kwaad voor zwangere vrouwen, alleen voor kids onder het jaar. :)

Snurken doe ik niet volgens hubby, dus dat zal het ook niet zijn, maar dat had natuurlijk wel gekunt.

Die vlierbes siroop, is dat gewoon limonade ofzo?

8. SteffieLove

15 jan 2012
    98
    0
    0
    noord holland
    Heb ook last van me keel gehad en ook hoesten toen heb ik nectadyn gehaalt bij de d.a. Is gewoon een homeopatisch geneesmiddel en werkt goed..

Beterschap! Liefs

9. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Kamillethee met honing en vicks blue snoepjes hielp bij mij. Beterschap meis!

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Thanks meiden!
    Waar het gisteren zo erg was, werd in vanochtend wakker zonder keelpijn en met hoesten zit alles ook veel losser. Doorbraak!? Joehoe!

Ik sla de tips iig op, zodat ik die eventueel een volgende keer kan gebruiken!

Hopelijk blijft het jullie weer bespaard. :)

11. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Ha fijn dan ga je je vast snel beter voelen Mykelti.
    Werkt het uitzieken toch 
    Blijkbaar had je het thuiszitten toch Ff nodig 
    Beterschap. 

Deel Deze Pagina