Mijn kleine man drinkt ontzettend veel, een flesje of pakje drinken moet vaak in één keer leeg.. Ik pak het natuurlijk wel even af, maar hij wijst dan steeds naar het drinken waaruit ik opmaak dat hij het echt heel graag wil. En wat erin komt moet er ook weer uit, dus hij plast ook zeer veel. Nu luier maat 4+ maar zelfs die lekt regelmatig, vooral 's ochtends. Dit is ongeveer wat hij drinkt: 's ochtends 170 ml melk in de pap dan een flesje 150 ml water tijdens het fruit 's middags 2 a 3 flesjes roosvicee en water a 150 ml vaak ook nog een pakje drinken 's avonds 170 ml melk Is dat normaal? Moet ik minder aanbieden? Tot nu toe heb ik altijd op verzoek drinken gegeven.
Hoeveel zijn de 'flesjes roosvicee' en hoeveel zit er in het pakje drinken? Wat gebeurd er als je alleen melk/water geeft? Zoet drinken kan aanleiding geven tot meer willen drinken.
Hier drinkt zoontje ook rietjesbeker in 1 teug leeg als het een smaakje heeft. Maar dat krijgt ie amper. Verder drinkt Siem 2x 100 ml melk en 2-3 rietjesbekets 150 ml water
Hier 300 melk en 3 rietjesbekers van de Hema met water. Als we ooit op restaurant zijn ofzo krijgt ze wel is zo n flesje fristi of appelsap. Nou daar mag je echt niet aan komen, die moet in 1 keer leeg haha Ik doe gewoon wat vaker een schone luier. Ze mag water drinken zoveel ze wil er staat altijd een beker op tafel
Heb hetzelfde hier. Kinderarts gevraagd maar kan geen kwaad.. Zolang hij ook goed plast is er niks aan de hand. Hier smorgens pap en dan smorgens nog 2 (het liefste 3) volle tuitbekers. Tussen de middag vol glas melk.. Smiddags tot hij naar bed gaat om 19.00 nog 3 bekers... Laat hem na 18.30 niks meer drinken ivm doorlekken snachts, en overdag op tijd wisselen van pamper. Geeft geen problemen hier...
Eerlijk gezegd vind ik dat hij wel heel veel 'zoet' krijgt. Hier slechts 1 keer per dag in de middag. Hebben we een dag iets speciaals, met veel 'zoet' dan drinkt mijn dochter zich ook een slag in de rondte. Ik denk dus dat het weinig met 'dorst' te maken heeft en alles met een beginnende suikerverslaving, hahaha. Probeer eens te minderen met de pakjes en roosvicee (water oid is natuurlijk wel prima). Is ook beter voor z'n metabolisme en gewicht.
ik zou al het zoet weglaten en hele dag water geven. zeker pakjes zijn overbodig! hier krijgt ze 2x 180 melk en 2 rietjesbekers drinken, waarvan 1 met een mini beetje diksap erdoor.
Ja vinden julloe dat echt? Ook als er een klein beetje suikervrije diksap in zit? Dat krijgen ze hier altijd.
ja.. dat vind ik echt. als je kindje zo veel drinkt, gaat het om het drinken. limonade maakt alleen maar dorstiger. tijdens het fruit eten krijt ie water, wat door al het fruit dus ook zoet smaakt! zo veel suiker is onnodig, een klein beetje diksap, prima. maar pakjes sap en limonade zijn in mijn ogen zinloos voor een kind van net 1
Eens met Annabel. Op deze manier is drinken een vorm van snoepen en heeft het niets meer met dorst te maken.
Ja met het laatste ben ik het zeker wel eens. Maar ik vind die biologische diksap van Appie wel echt iets "goeds" en dat drinken ze hier wel wanneer ze willen.
Wat vind je er 'goed' aan dan? Dat de suikers van natuurlijke en biologische oorsprong zijn? Suiker is suiker. Voedingswaarde 'nul' en puur snoepgoed. Maar dat is mijn mening natuurlijk. Ben oprecht benieuwd hoe jij erin staat.
Nou lijkt het net of hij alleen zoetigheid krijgt, maar dat is zeker niet zo! Hij krijgt één keer per dag een fles roosvicee óf een pakje drinken (en dat pakje is meer uitzondering dan regel) en de rest water. Dat lijkt mij niet zo problematisch als hier wordt geschetst. Bij manlief krijgt hij vaker roosvicee of diksap, maar dan wel heeeeeel erg dun, vind ik ook geen probleem. Ik vind dat een kind best suikers mag hebben en nodig heeft, uit fruit e.d. maar ik vermijd snoep totdat ie groter is. Dan vind ik zelfs af en toe een snoepje geen probleem, of ben ik dan een hele slechte moeder Maar goed om te lezen dat het vele drinken geen kwaad kan. Ik hoorde al iemand praten over suikerziekte omdat je dan blijkbaar altijd dorst zou hebben... Maar niks aan de hand dus.
Er staat : 2 of 3 flesjes roosvicee en water Vaak ook nog een pakje drinken. 'Vaak' is voor mij niet 'meer uitzondering dan regel' Het vele drinken is op zich geen probleem. Mijn beide kinderen drinken ook zoveel, echter wel alleen water. Als ik ze roosvicee oid geef drinken ze nóg meer, gewoon omdat het lekker is en niet meer om de dorst. Ik zou alleen nog water aanbieden en kijken of hij dan nog zoveel drinkt.
Ik ben ook niet echt anti-suiker, al vind ik dat het op die leeftijd echt veelal zonder kan (kan, niet perse moet). Maar als je er voor kiest drinken tot iets lekkers te maken, dan moet je er rekening mee houden dat ze dit vaker en meer willen dan als je gewoon water of thee geeft. Welk kind wil nu niet zo veel mogelijk snoepen? En ja, bij veel drinken hoort veel plassen. Neem idd eens de proef op de som: geef eens een week enkel ongezoete dranken en kijk of hij dan jog steeds zoveel drinkt. Want idd, veel drinken kan ook een teken van diabetes zijn, maar jouw verhaal klinkt mij vooralsnog erg onschuldig.
In je openingstopic zeg je iets anders, zoals gusto al zegt. 2-3 flesjes roosvicee en vaak een pakje drinken. Dat pakje drinken snap ik niet, dat geven wij alleen als we een dagje weg zijn. Ik vind het onnodig en zonde van het geld (reken maar eens om hoeveel een pakje drinken kost tov een pak zeg appelsap oid). Bij onze oudste ben ik een periode wat vaste drink momenten gaan aanbieden. Dus 5x per dag standaard en verder alleen als hij er om vroeg. Een beker die de gehele dag klaar staat nodigt uit om veel te drinken. Bij kindjes die weinig drinken is dit goed, bij kindjes die wellicht 'te veel' drinken kun je zo kijken of ze het nodig hebben of dat het een gewoonte is. Bij onze oudste was het een gewoonte. Ik zie een beker, dus ik heb dorst, dus die beker gaat leeg. En wellicht eens een week alleen maar water aanbieden. Kijken wat er dan gebeurd.