Ik heb al een aantal weken last van benauwdheid en soms hartkloppingen. Voor de zwangerschap ook al en is vaker onderzocht.dmv hartfilmpjes etc. uiteindelijk werd het gerelateerd aan stress. In de zwangerschap dachten ze,aan een longembolie dus van alles bekeken maar niks mis. Er wordt.steeds gezegd dat op je linkerzij liggen beter moet gaan. Nou, bij mij.stijgt het dan echt ff naar mijn hoofd. Het trekt ook wel weer weg maar als ik ga liggen, moet ik echt ff op adem komen en heb ik een drukkend gevoel van benauwdheid. In het ziekenhuis konden ze dit niet plaatsen. Bloeddruk, bezinking, ecg is allemaal in orde. Ze wijten het aan hormonen. Iemand die het herkent?
Door zwangerschap kan je wel meer benauwd worden. Heb je al geprobeerd om je hoofd / rug wat omhoog te leggen?
Herkenbaar! Het maakt bij mij ook niet uit op welke kant ik lig. heb het beide kanten benauwd. Komt denk ik ook hoe verder je in de zwangerschap bent hoe meer druk er over al op komt. En je baby zal nu ook vrij hoog zitten. Je hebt ongeveer 25% minder longcapaciteit had ik gelezen En je let er waarschijnlijk onbewust toch op.. Dani ik bedoel dit echt niet verkeerd /vervelend, maar zie vaak topics van je voorbij komen. En ik vind het oprecht heel naar voor je dat je zoveel vervelende dingen meemaakt tijdens je zwangerschap. En snap dat je daardoor heel ongerust maakt. Maar probeer ook een klein beetje te genieten! En niet te druk te maken en er teveel mee bezig zijn want dit kan idd ook een stress ding zijn! (bij mij was dit wel het geval iig maar dat heeft geen zwangerschaps relaterende redenen)
Hey tika Je hebt ook helemaal gelijk. prive lopen er ook een aantal dingen niet goed. Heb nu ook begeleidende gesprekken sinds kort. Ben al een piekeraar van mezelf maar het lijkt.nu nog erger te zijn
Is ook begrijpelijk hoor met jou klachten zou ik ook meer piekeren! En geloof me ik ben ook een piekeraar Goed dat je begeleidende gesprekken hebt! Hoop dat het je goed kan helpen een klein beetje te genieten. Nog een aantal weekjes en je kun je jullie dochter vasthouden en zijn de klachten hoop ik weg! Nogmaals was echt niet verkeerd bedoeld!
Kan wel wat hebben hoor tika En weet.hoe ik in elkaar steek maar verander dat maar eens.. Fijn dat je het herkent, dat is toch wel leuk aan zo n forum he Liefs